zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemer vindt toekomstig werkgever zonder juiste zakelijke digitale middelen onprofessioneel

Eén op de vijf werknemers ontvangt wel eens digitale middelen die niet goed werken

28 april 2022 - Zeven op de tien werknemers zien een toekomstig werkgever zonder de passende zakelijke digitale middelen als onprofessioneel. Dit komt naar voren uit de benchmark onder ruim 1.000 Nederlandse werknemers, uitgevoerd in opdracht van TOPdesk. Op dit moment ontvangt zeker een op de vijf (21 procent) werknemers wel eens zakelijke digitale middelen zoals een laptop, tablet of mobiele telefoon die niet goed werken.

Daarnaast valt er in de werkwijze voor het aanvragen van nieuwe apparaten nog een slag te maken: slechts drie op de vijf (63 procent) werknemers weten waar zij hiervoor terecht kunnen wanneer dit nodig is.


 
Lang wachten op reparatie
Ook een reparatie kan noodzakelijk zijn. Bij zeven op de tien (69 procent) werknemers worden mobiele apparaten niet dezelfde dag nog gerepareerd door de IT-helpdesk. Vijftien procent van de werknemers geeft aan dat de apparaten binnen één week gemaakt worden. Bij zeven procent van de werknemers gebeurt dit binnen twee weken. Eén op de tien (tien procent) werknemers is genoodzaakt om de reparatie zelf te regelen met de leverancier van het desbetreffende apparaat.
Max van den Bosch, Sales Director bij TOPdesk: "In onze digital-minded samenleving van nu zijn zakelijke digitale tools niet meer weg te denken. Het is als werkgever dan ook zaak om je mensen in toereikende zakelijke digitale middelen te voorzien. Ons onderzoek laat zien dat werknemers niet alleen nog te vaak zakelijke apparaten ontvangen die niet goed werken, maar ook dat reparaties vaak lang op zich laten wachten. Dit heeft invloed op de prestaties van werknemers én op je reputatie als werkgever. Kortom: er is werk aan de winkel. Peil onder werknemers in hoeverre ze tevreden zijn met de huidige zakelijke digitale middelen. Zijn ze niet tevreden? Pak dit dan aan. Zo stel je je mensen in staat om zo goed mogelijk te presteren en komt jouw reputatie als werkgever niet onder druk te staan."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Cybercriminelen verschuiven hun focus naar mobiele devices en gebruikers
 Positieve werknemerservaring helpt bij het voorkomen van een burn-out
 Werknemer bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze werkdevice
 Nederlandse organisaties nemen afscheid van ‘vaste’ pc’s
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10