zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Medewerkers krijgen nog altijd niet de training waar ze om vragen

41 procent van de medewerkers zegt behoefte te hebben aan meer formele training

22 februari 2022 - Werkend Nederland heeft behoefte aan training en bijscholing, maar zes op de tien zeggen niet de tijd of juiste middelen te hebben om die te leveren. Dat zijn twee van de belangrijkste conclusies uit het ‘Corporate Learning Benchmark’ onderzoek van MobieTrain in samenwerking met ZigZag HR en HR Tech Valley.

Ongeveer 100 Europese organisaties en bedrijven werkten mee aan het onderzoek. 41 procent van de medewerkers zegt namelijk behoefte te hebben aan meer formele training, maar zij stuiten op verschillende struikelblokken aan organisatie zijde. Zo zegt 58 procent van de bedrijven te weinig tijd te hebben om trainingen te organiseren, terwijl bijna een derde (29.3 procent) aangeeft niet te kunnen bepalen welke vorm van training het meest geschikt is voor de organisatie.



Goede voornemens
Organisaties zijn zich wel bewust van de wens bij medewerkers voor meer scholing. 64 procent van de bedrijven zegt daarom dat interne trainingen hoge, of zelfs de hoogste, prioriteit hebben in hun hr-strategie. Maar liefst 93 procent van de respondenten zegt daarom in 2022 minstens net zo veel, of meer, uit te gaan geven aan interne opleidingen.
Uit het onderzoek blijkt ook dat de manier waarop organisaties dit budget zullen inzetten, zal veranderen. Steeds meer organisaties verschuiven naar een uitgebreide blended learning-aanpak, een methode waarbij er zowel offline als online methodes worden toegepast. 56 procent van de respondenten zegt met name een digitaal platform te overwegen om de trainingen te kunnen faciliteren. Dit gebeurt dan nog vooral op desktops en laptops, lijkt het, aangezien slechts elf procent trainingen ook mobiel aanbiedt. Dit laatste is opvallend: korte ‘mobile learnings’ hebben een bewezen hogere retentie dan klassieke face-to-face trainingen en online cursussen, en de helft (54 procent) van de respondenten zeggen informatie uit klassieke trainingen ‘snel te vergeten’.

Gamification maakt leren leuker
Guy van Neck, CEO en mede-oprichter van MobieTrain: "De coronapandemie bracht de anderhalf jaar noodmaatregelen die voor 2022 en verder de norm lijken te worden. Nieuwe trainingsvormen maken daar deel van uit. Organisaties zijn genoodzaakt hun medewerkers op afstand onboarding te bieden, maar ook thuis trainingen te geven. Ze zien daar steeds beter de voordelen van in, zo laat ook ons onderzoek zien. Zo zegt bijna 80 procent van de organisaties dat trainingen voor méér betrokkenheid bij het personeel zorgen!"
Joost Hofstee, Country Director Nederland bij MobieTrain: "Wij geloven dat de user experience één van de belangrijkste factoren is in de slagingskans van leertrajecten binnen bedrijven. Wij geloven in de kracht en vanzelfsprekendheid van mobiele content en koppelen dat met een fun-element. Op die manier maken we ‘constant leren’ een vanzelfsprekendheid voor organisaties, simpelweg omdat het leuk is."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Dankzij lockdown beseft werkend NL het belang van altijd blijven leren
 Meerderheid werkgevers heeft opleidingsbudget niet ingetrokken in coronatijd
 Kwart Nederlanders weet niet waar zoektocht naar opleiding te beginnen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10