zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Dankzij lockdown beseft werkend NL het belang van altijd blijven leren

Beschikbare tijd vormt barričre: twee derde van werkend Nederland volgt liever korte training dan lange opleiding

23 november 2020 - Door de lockdown realiseert 36 procent van de werkende Nederlanders zich meer dan ooit dat het belangrijk is om altijd te blijven doorleren. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Bezinning leidt tot inzicht’ van Online Academy, uitgevoerd onder ruim 1.100 Nederlanders in loondienst. Zeven procent van de werkenden is vanwege corona gestart met een training, cursus of opleiding of gaat hiermee starten.

Het percentage dat zich wil laten om- of bijscholen, omdat de kans reëel is dat hij zijn baan verliest door de coronacrisis, ligt ongeveer even hoog: op acht procent. Het percentage werkenden dat zich sowieso wel zou willen laten omscholen, maar niet goed weet welke opleiding hem ook daadwerkelijk kansen op nieuw werk brengt, ligt veel hoger: op twintig procent.


 
Korte training klassikaal en digitaal onderwijs
Als men zich laat omscholen, volgt maar liefst twee op de drie (68 procent) liever een korte training dan een opleiding die minstens een jaar duurt. Verder volgt dertig procent liever een online opleiding dan een klassikale opleiding. Het liefst ziet men klassikaal onderwijs waar online leren een aanvulling op is. De ruime meerderheid (57 procent) vindt dit prettig.
Tom Bos, directeur bij Online Academy: "Bijna 40 procent geeft aan dat de lockdown bij hen heeft geleidt tot bezinning en een groter inzicht in ontwikkelpunten. Men beseft dat continu ontwikkelen belangrijk is om na de huidige crisis nog mee te kunnen doen. De lockdown heeft ons tijd gegeven om te reflecteren. Tijdens de lockdown bleken mensen meer tijd te hebben, mensen in de zorg daar gelaten, maar in de normale situatie ontbreekt deze tijd en zijn er andere prioriteiten. Dat betekent dus dat je slim moet leren. Bij Online Academy hebben we gezien dat het effectief is om iedere dag tien minuten te besteden aan leren. Op die manier kost leren weinig tijd, het creëert veel tijd om de opgedane kennis uit te proberen in het werk en het brein heeft voldoende tijd om de opgedane kennis te verwerken en om te zetten naar het langetermijngeheugen."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vijf managers let op etniciteit bij aannemen medewerkers
 COVID-19 brengt nieuwe cyberdreigingen aan het licht
 Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Partner even grote inspirator om te ontwikkelen als directe collega
 Lockdown zet aanzienlijk deel Nederlanders aan tot leren
 Niet-lerende organisatie bestaat over tien jaar niet meer
 Lerende organisatie cruciaal voor aantrekken en behouden van personeel
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
5 redenen waarom het aanhaken van een freelance online marketeer de juiste keuze is
Wat je allemaal moet weten bij het verbouwen van je kantoorruimte
reacties
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
Subsidie voor ondernemende uitvinders (1) 
Optimisme technische bedrijven overstijgt coronacrisis (1) 
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af (1) 
Marketeer mist kennis van online marketing (1) 
Nederlander werkt na corona liever niet meer tegelijk met partner vanuit huis (1) 
Huizenkopers wijken steeds meer uit naar Overijssel, Groningen, Flevoland en Drenthe (1) 
top10
Pandemie inspireert Nederlanders tot gerichte om- en bijscholing naar banen van toekomst
Nederland stijgt zeven plaatsen op Global Gender Gap Index
De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden
Nederlandse werknemer wil nieuwe digitale vaardigheden
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken
Bijna 900 procent meer aanvallen met fileless malware
CXO’s in EMEA zetten fors in op cloudgebaseerde back-up
Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
Marketing- en salesafdelingen werken langs elkaar heen
De belangrijkste trends in mobile voor de zakelijke markt
meer top 10