zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Door op te komen voor LGBTQ+-inclusie ontstaan betere bedrijven en samenlevingen

Om echt een werkplek te bouwen die op de samenleving lijkt, is representatie belangrijk

4 augustus 2021 - Er valt nog veel te winnen op het gebied van diversiteit en inclusie. Hoewel een groot deel van Nederlandse bedrijven initiatieven ontwikkelen rondom diversiteit en inclusie, zijn deze verbeteringen vooral terug te zien in vacatureteksten en selectieprocedures. Eva Heffernan, Vice President bij Salesforce.org, zet zich in voor het creëren van een inclusieve cultuur zowel op de werkvloer, als in de samenleving.

"Pride Month is niet alleen een tijd om te vieren, maar ook een gelegenheid om nadrukkelijk stil te staan bij de principes van gelijkheid," vindt Heffernan. "Hoewel Pride Amsterdam er dit jaar anders uit zal zien vanwege de pandemie en de meeste festiviteiten zijn afgelast, blijft het belangrijk dat er aandacht uitgaat naar het belang van gelijkheid en inclusiviteit. Uiteindelijk wil iedereen het gevoel hebben erbij te horen; gezien, gehoord, bekrachtigd en gewaardeerd worden. Door op te komen voor LGBTQ+-inclusie kan er een gelijkwaardige werkplek en samenleving gecreëerd worden."



Gelijkheid op het werk creëren
De positieve invloeden van een inclusieve cultuur zijn duidelijk zichtbaar. Volgens het ‘Open For Business' Working Globally: Why LGBT+ Inclusion is Key to Competitiveness rapport,’ blijkt dat LHBTQ+-inclusieve steden sterkere 'innovatie-ecosystemen' hebben. Ook blijkt dat LGBTQ+-inclusieve bedrijven beter zijn in het aantrekken en behouden van talent en ook meer vermogen hebben om klantenloyaliteit en merksterkte op te bouwen.
"Er zijn vier manieren waarop bedrijven een open en inclusieve cultuur kunnen creëren. Ze kunnen een resourcegroep voor werknemers opzetten, werknemers samenbrengen die bondgenoten zijn in gelijkheid van seksuele geaardheid en genderidentiteit, en hun ecosysteem informeren over hoe diversiteit en inclusie zakelijk succes creëren," aldus Heffernan. "Daarnaast kunnen bedrijven inclusieve bedrijfspraktijken verankeren in hun werkcultuur en online trainingen over inclusief leiderschap structureel inzetten om onbewuste vooroordelen te verminderen."
"Respectvol gebruik van persoonlijke voornaamwoorden tonen intentie en inclusie," legt Heffernan uit. "Ten slotte is het aanmoedigen van bondgenootschap een cruciaal onderdeel bij het realiseren van gelijkheid. Zelfs als werknemers zich niet identificeren als LGBTQ+, kunnen ze anderen steunen en voor anderen opkomen - door vragen te stellen, empathisch te luisteren, en zich in te zetten voor inspanningen op het gebied van gelijkheid."

Pleiten voor een betere samenleving
"Om echt een werkplek te bouwen die op de samenleving lijkt, is representatie belangrijk," gaat Heffernan verder. "Teams willen zichzelf weerspiegeld zien in leiderschap. Ze verwachten ook dat woorden gepaard gaan met acties. Bij Salesforce vragen we iedereen om met hun acties en taalgebruik ervoor te zorgen dat iedereen zich thuis voelt. Wij hebben ook niet de complete waarheid in pacht, maar laten we vooral aardig en nieuwsgierig zijn op deze weg naar het omarmen van elke stem."
Willen bedrijven het grootste platform voor verandering zijn, dan moet gelijkheid centraal staan ​​in alles wat ze doen. Het doel moet zijn om een ​​inclusieve werkplek te creëren waar de LGBTQ+-gemeenschap zich gewaardeerd en gerespecteerd voelt en kan groeien in hun organisatie. Partners moeten worden aangemoedigd om bij te dragen aan bondgenootschap en samenhorigheid door de rechten van de LGBTQ+-gemeenschap overal te beschermen en door zich in te zetten voor gelijkheid voor iedereen.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Generatie Z verwacht actie van CEO’s om diversiteit en inclusiviteit te vergroten
 Meeste Nederlandse bedrijven hebben geen structureel diversiteitsbeleid
 Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
 Inclusiviteit nog lang niet overal vanzelfsprekend
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10