zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Door op te komen voor LGBTQ+-inclusie ontstaan betere bedrijven en samenlevingen

Om echt een werkplek te bouwen die op de samenleving lijkt, is representatie belangrijk

4 augustus 2021 - Er valt nog veel te winnen op het gebied van diversiteit en inclusie. Hoewel een groot deel van Nederlandse bedrijven initiatieven ontwikkelen rondom diversiteit en inclusie, zijn deze verbeteringen vooral terug te zien in vacatureteksten en selectieprocedures. Eva Heffernan, Vice President bij Salesforce.org, zet zich in voor het creëren van een inclusieve cultuur zowel op de werkvloer, als in de samenleving.

"Pride Month is niet alleen een tijd om te vieren, maar ook een gelegenheid om nadrukkelijk stil te staan bij de principes van gelijkheid," vindt Heffernan. "Hoewel Pride Amsterdam er dit jaar anders uit zal zien vanwege de pandemie en de meeste festiviteiten zijn afgelast, blijft het belangrijk dat er aandacht uitgaat naar het belang van gelijkheid en inclusiviteit. Uiteindelijk wil iedereen het gevoel hebben erbij te horen; gezien, gehoord, bekrachtigd en gewaardeerd worden. Door op te komen voor LGBTQ+-inclusie kan er een gelijkwaardige werkplek en samenleving gecreëerd worden."



Gelijkheid op het werk creëren
De positieve invloeden van een inclusieve cultuur zijn duidelijk zichtbaar. Volgens het ‘Open For Business' Working Globally: Why LGBT+ Inclusion is Key to Competitiveness rapport,’ blijkt dat LHBTQ+-inclusieve steden sterkere 'innovatie-ecosystemen' hebben. Ook blijkt dat LGBTQ+-inclusieve bedrijven beter zijn in het aantrekken en behouden van talent en ook meer vermogen hebben om klantenloyaliteit en merksterkte op te bouwen.
"Er zijn vier manieren waarop bedrijven een open en inclusieve cultuur kunnen creëren. Ze kunnen een resourcegroep voor werknemers opzetten, werknemers samenbrengen die bondgenoten zijn in gelijkheid van seksuele geaardheid en genderidentiteit, en hun ecosysteem informeren over hoe diversiteit en inclusie zakelijk succes creëren," aldus Heffernan. "Daarnaast kunnen bedrijven inclusieve bedrijfspraktijken verankeren in hun werkcultuur en online trainingen over inclusief leiderschap structureel inzetten om onbewuste vooroordelen te verminderen."
"Respectvol gebruik van persoonlijke voornaamwoorden tonen intentie en inclusie," legt Heffernan uit. "Ten slotte is het aanmoedigen van bondgenootschap een cruciaal onderdeel bij het realiseren van gelijkheid. Zelfs als werknemers zich niet identificeren als LGBTQ+, kunnen ze anderen steunen en voor anderen opkomen - door vragen te stellen, empathisch te luisteren, en zich in te zetten voor inspanningen op het gebied van gelijkheid."

Pleiten voor een betere samenleving
"Om echt een werkplek te bouwen die op de samenleving lijkt, is representatie belangrijk," gaat Heffernan verder. "Teams willen zichzelf weerspiegeld zien in leiderschap. Ze verwachten ook dat woorden gepaard gaan met acties. Bij Salesforce vragen we iedereen om met hun acties en taalgebruik ervoor te zorgen dat iedereen zich thuis voelt. Wij hebben ook niet de complete waarheid in pacht, maar laten we vooral aardig en nieuwsgierig zijn op deze weg naar het omarmen van elke stem."
Willen bedrijven het grootste platform voor verandering zijn, dan moet gelijkheid centraal staan ​​in alles wat ze doen. Het doel moet zijn om een ​​inclusieve werkplek te creëren waar de LGBTQ+-gemeenschap zich gewaardeerd en gerespecteerd voelt en kan groeien in hun organisatie. Partners moeten worden aangemoedigd om bij te dragen aan bondgenootschap en samenhorigheid door de rechten van de LGBTQ+-gemeenschap overal te beschermen en door zich in te zetten voor gelijkheid voor iedereen.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Samenwerking CIO-CFO stimuleert bedrijfstransformatie
 Rapport benadrukt belang van gelijke kansen en mogelijkheden voor hybride werknemers
 HR-digitalisering nog altijd meer gericht op HR dan op werknemer
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Generatie Z verwacht actie van CEO’s om diversiteit en inclusiviteit te vergroten
 Meeste Nederlandse bedrijven hebben geen structureel diversiteitsbeleid
 Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
 Inclusiviteit nog lang niet overal vanzelfsprekend
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Aangeklaagd door cliënt wegens een beroepsfout: wat nu?
reacties
Werknemers hoeven niet altijd bereikbaar te zijn (1) 
Werknemer vindt dat werkgever verantwoordelijk is voor werkgeluk (1) 
Foute kersttrui populair, maar niet op op de werkvloer (1) 
Kantoren en werkvormen veranderen radicaal (4) 
Wat mannelijke leiders moeten weten over het vrouwenbrein (1) 
Dat coachen is ook niet alles.  (2) 
India minder aantrekkelijk door krappe arbeidsmarkt (1) 
top10
Alle obstakels voor de digitale transformatie van tafel
Nieuwe blik op security nodig in hybride wereld
Vier tips om burnouts bij werknemers te herkennen
Klaar met ransomware? Check dan deze vijf best practices
Tekort aan vaardigheden beperkt financiële instellingen om doelstellingen te behalen
Wat de coronacrisis ons leert over het managen van mental health
Cisco publiceert eerste wereldwijde Hybrid Work Index
Bedrijven hebben behoefte aan ondersteuning bij uitvoering wet ingroeiquotum en streefcijfers
Werkenden willen zelf kunnen bepalen wel of niet naar kantoor te gaan
Samenwerking CIO-CFO stimuleert bedrijfstransformatie
meer top 10