zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Respons direct mail met 69 procent toegenomen

Een op de zes geadresseerden neemt actie naar aanleiding van mailing

28 juli 2021 - De respons op geadresseerde reclamepost, oftewel direct mail, neemt toe. De afgelopen vier jaar is de gemiddelde respons met 69 procent gestegen: van zestien procent naar 27 procent. Voor de fashionindustrie en de retailsector ligt de respons met respectievelijk 31 en 25 procent het hoogst. Bij media, verzekeraars en de telecomsector ligt deze het laagst, namelijk zeven procent.

Zo blijkt uit onderzoek van MetrixLab in opdracht van PostNL onder meer dan 400 directmailcases.


Lezers geven aan dat ze mailings per post nog steeds relevant vinden. Maartje  Silvius, manager marktmanagement Mail van PostNL: "Reclamepost heeft misschien een ouderwets imago, maar het blijkt voor veel organisaties een effectief kanaal om de doelgroep echt te bereiken én te activeren. Online is het lastig om aandacht te krijgen in de kakofonie van reclameboodschappen. Op de deurmat val u  een stuk makkelijker op tussen de enkele poststukken die we ontvangen." Ook weet een direct mailing de aandacht van de lezers vast te houden. Zo lezen ontvangers die de mailings openen deze gemiddeld 2,2 minuten.
 
Traditionele reclamepost versterkt e-mailcampagne
"Direct mail kan ingezet worden om kennis over te brengen. Daarnaast is het een middel om het bezoek naar u  winkel of website te verhogen of de (online) verkoop te stimuleren," aldus Silvius. De afgelopen vier jaar onderneemt gemiddeld 27 procent van de ontvangers een van deze acties na ontvangst van een direct mailing. ‘Ter vergelijking: de CTR van een e-mail is 7,7 procent. Dit betekent dus dat direct mail meer dan drie keer effectiever kan zijn. Door direct mail en e-mail samen in de mix te gebruiken, zien we dat het elkaar kan versterken. Grote, vooraanstaande e-commercebedrijven gebruiken deze combinatie om online hun sales een boost te geven. En met succes. Ook jongeren bereiken ze met direct mail."
 
Maatwerk en segmentatie verhogen effectiviteit
De stijgende respons op direct mail is volgens PostNL te danken aan een aantal trends waar met name de retail- en fashionbranche goed op inspelen.  Silvius: "Het afgelopen jaar zien we dat directmailcampagnes steeds persoonlijker worden. Dan hebben we het niet alleen over het vermelden van de naam van de ontvanger, maar ook over het afstemmen van de inhoud en vormgeving op doelgroepsegmentaties. Die worden bijvoorbeeld gecreëerd op basis van demografische gegevens of aankoopgeschiedenis. Daarnaast worden de mailings opvallender. Zo wordt er bijvoorbeeld gebruikgemaakt van een ongebruikelijke vorm, bewegende elementen of wordt er een kortings- of waardebon meegestuurd."
 
In deze whitepaper vindt u  meer inzichten over de impact van direct mail.
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vrouwelijke werknemer verbergt ware gevoelens op het werk
 Een derde van werkend Nederland heeft te maken met grensoverschrijdend gedrag
 CFO's willen kosten besparen vanwege recessiezorgen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
 Hoe kleiner het bestand, des te beter het resultaat van de e-mailcampagne
 Marketeers: bedrijfsleven verantwoordelijk voor privacy consument
 Combinatie e-mail en social marketing is hot
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Welke rechten heb je bij een arbeidsconflict?
reacties
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (3) 
Timemanagement is eigenlijk grote onzin! (1) 
Citrix onderzoek toont verdeeldheid over werken op kantoor (1) 
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (3) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (3) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
top10
Werknemers gestrest, maar welzijnsprogramma’s blijven onderbelicht
Ruim helft Gen Z ervaring met uitbuiting of mishandeling op werk
Video-Leren: het hoe en waarom
Databeheer kritieke uitdaging voor succesvolle inzet AI
Pakt de werknemer meer macht in 2023 ?
Hoe reis je zakelijk zorgeloos en met plezier door Nederland?
Kwart werkend Nederland vindt werkgevers verantwoordelijk voor vitaliteit medewerkers
Nederlander met minimumloon gaat er maandelijks netto 216 euro op vooruit
Dealmakers in Europa optimistisch ondanks moeilijke marktomstandigheden
Week van het Werkgeluk in een extreem krappe arbeidsmarkt
meer top 10