zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Respons direct mail met 69 procent toegenomen

Een op de zes geadresseerden neemt actie naar aanleiding van mailing

28 juli 2021 - De respons op geadresseerde reclamepost, oftewel direct mail, neemt toe. De afgelopen vier jaar is de gemiddelde respons met 69 procent gestegen: van zestien procent naar 27 procent. Voor de fashionindustrie en de retailsector ligt de respons met respectievelijk 31 en 25 procent het hoogst. Bij media, verzekeraars en de telecomsector ligt deze het laagst, namelijk zeven procent.

Zo blijkt uit onderzoek van MetrixLab in opdracht van PostNL onder meer dan 400 directmailcases.


Lezers geven aan dat ze mailings per post nog steeds relevant vinden. Maartje  Silvius, manager marktmanagement Mail van PostNL: "Reclamepost heeft misschien een ouderwets imago, maar het blijkt voor veel organisaties een effectief kanaal om de doelgroep echt te bereiken én te activeren. Online is het lastig om aandacht te krijgen in de kakofonie van reclameboodschappen. Op de deurmat val u  een stuk makkelijker op tussen de enkele poststukken die we ontvangen." Ook weet een direct mailing de aandacht van de lezers vast te houden. Zo lezen ontvangers die de mailings openen deze gemiddeld 2,2 minuten.
 
Traditionele reclamepost versterkt e-mailcampagne
"Direct mail kan ingezet worden om kennis over te brengen. Daarnaast is het een middel om het bezoek naar u  winkel of website te verhogen of de (online) verkoop te stimuleren," aldus Silvius. De afgelopen vier jaar onderneemt gemiddeld 27 procent van de ontvangers een van deze acties na ontvangst van een direct mailing. ‘Ter vergelijking: de CTR van een e-mail is 7,7 procent. Dit betekent dus dat direct mail meer dan drie keer effectiever kan zijn. Door direct mail en e-mail samen in de mix te gebruiken, zien we dat het elkaar kan versterken. Grote, vooraanstaande e-commercebedrijven gebruiken deze combinatie om online hun sales een boost te geven. En met succes. Ook jongeren bereiken ze met direct mail."
 
Maatwerk en segmentatie verhogen effectiviteit
De stijgende respons op direct mail is volgens PostNL te danken aan een aantal trends waar met name de retail- en fashionbranche goed op inspelen.  Silvius: "Het afgelopen jaar zien we dat directmailcampagnes steeds persoonlijker worden. Dan hebben we het niet alleen over het vermelden van de naam van de ontvanger, maar ook over het afstemmen van de inhoud en vormgeving op doelgroepsegmentaties. Die worden bijvoorbeeld gecreëerd op basis van demografische gegevens of aankoopgeschiedenis. Daarnaast worden de mailings opvallender. Zo wordt er bijvoorbeeld gebruikgemaakt van een ongebruikelijke vorm, bewegende elementen of wordt er een kortings- of waardebon meegestuurd."
 
In deze whitepaper vindt u  meer inzichten over de impact van direct mail.
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 De tien beste Europese steden voor een workation
 Helft supportprofessionals heeft invloed op besluiten die manager neemt
 Gelijkheid, diversiteit en inclusie: goed voor de medewerkers, maar ook goed voor het bedrijf?
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
 Hoe kleiner het bestand, des te beter het resultaat van de e-mailcampagne
 Marketeers: bedrijfsleven verantwoordelijk voor privacy consument
 Combinatie e-mail en social marketing is hot
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
E-learning laten ontwikkelen? Let op deze tips!
reacties
Dat coachen is ook niet alles.  (2) 
India minder aantrekkelijk door krappe arbeidsmarkt (1) 
Vijf actiepunten voor een geavanceerde data-analytics-strategie voor de toekomst (1) 
Zo toegankelijk zijn websites waar je belangrijke zaken regelt (1) 
Young Professionals ervaren steeds meer stress (1) 
Twee na grootste stijging werkgelegenheid ooit  (1) 
Nederlanders meest gierig: consumenten betalen steeds minder voor verzending (1) 
top10
De mentale antenne van de topverkoper
Wat mannelijke leiders moeten weten over het vrouwenbrein
Vier op tien jonge Nederlanders overwegen emigratie door woningtekort
Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 7,75 euro
Premie WA beperkt casco-verzekering stijgt ondanks daling schadelasten
Nederlander verwacht weer vaker de weg op te gaan voor werk
Drie op de vijf Nederlanders willen werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft
Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven
AFAS Software en Viisi Hypotheken beste Europese werkgevers
Werknemers richten zich tijdens pandemie op zelfsturend leren
meer top 10