zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties

67 procent van de jongeren komt in actie na ontvangst direct mail

7 juli 2020 - Organisaties richten minder vaak een direct mail aan jongeren dan aan oudere generaties. Ten onrechte, blijkt uit onderzoek van PostNL onder meer dan 5.000 Nederlanders van achttien jaar en ouder. Geadresseerde reclamepost blijkt namelijk een effectief middel om de jongere consument te benaderen. 67 procent van de jongeren geeft aan dat zij actie ondernemen na ontvangst van een direct mail.

De zogenoemde generaties Y&Z (in het onderzoek de groep van achttien tot 29 jaar) zijn vaker geneigd om over een direct mail te praten, de website van de adverteerder te bezoeken of het product te kopen dan oudere generaties. Eén derde van generaties Y&Z geeft aan geadresseerde reclameboodschappen grondig te bekijken. Dit is gemiddeld hoger dan de oudere leeftijdsgroepen. Van hen bekijkt 25 procent een direct mail uitgebreid. Uit geanalyseerde campagnes blijkt dat direct mail een positief effect heeft op jongeren. Ze krijgen vaak meer interesse in het product of merk na het lezen van de boodschap. Een deel van hen bewaart de mail zelfs of geeft deze door, omdat er bijvoorbeeld een kortingskaart bij zit.



Direct mail vaker relevant voor generaties Y&Z
Generaties Y&Z beschouwen de informatie in een direct mail het vaakst als relevant (47 procent) en geven aan het vaakst iets nieuws te leren van een direct mail (57 procent) ten opzichte van oudere consumenten. Vergeleken met de andere leeftijdsgroepen wekken direct mails daarnaast vaker interesse, kennis en sympathie voor het product, het merk of de adverteerder op bij de jongere consument. Marieke Schoon-Van der Loop, marketingmanager mail bij PostNL: "Er zijn volop kansen voor de inzet van direct mail in de mediamix voor jongeren. Doordat deze groep voornamelijk online wordt aangesproken, zijn er veel offline kansen om met uw boodschap de aandacht te trekken. Richt dus niet alleen maar uw pijlen op online media, maar verbreed het bereik van middelen."

Jongeren vinden aanbiedingen reclamepost meer aantrekkelijk
Meer dan de helft van generaties Y&Z zegt de aanbiedingen in direct mail aantrekkelijk te vinden, terwijl dit gemiddeld 43 procent is. Generatie Y&Z raakt vooral gestimuleerd om actie te nemen door interesse in het product, creativiteit en de inhoud van de mailing. Marieke Schoon-Van der Loop, PostNL: "De kracht van post blijkt voor alle generaties te gelden. Jongeren zijn een belangrijke groep om rekening mee te houden. Hier liggen kansen, vooral als u uw boodschap creatief presenteert. Deze generatie waardeert direct mail als dit waardevolle, nieuwe informatie biedt. Het creëren van een merkbeleving loont dus zeker. Hiermee kunt u namelijk deze sterke doelgroep aan uw merk en product te binden."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hoe kleiner het bestand, des te beter het resultaat van de e-mailcampagne
 Combinatie e-mail en social marketing is hot
 E-mail marketing streeft direct mail voorbij
 Vooral vrouwen lezen direct mail
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10