zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De pandemie maakt persoonlijke moederdagcadeaus populair

Persoonlijk cadeau valt in de smaak

4 mei 2021 - Bijna 60 procent van de Nederlanders viert Moederdag, een feestdag waarbij chocolade en bloemen veruit de populairste cadeaus zijn. Toch is er een verschuiving zichtbaar die mede toe te schrijven is aan de Corona-pandemie. Persoonlijke moederdagcadeaus zoals fotoproducten die gemakkelijk door de brievenbus passen, hebben flink aan populariteit gewonnen.

Zo werden er in 2020 rond Moederdag beduidend meer moederdagproducten online aangeboden en besteld. Ook dit jaar lijkt de trend zich voort te zetten, waarbij er in de afgelopen dagen al 163 procent meer moederdagproducten zijn besteld, dan in dezelfde periode in 2020, aldus Fotofabriek.



Familie, waardering en liefde
Moederdag staat in het teken van familie, waardering en liefde. Door de pandemie en afstandsmaatregelen zijn consumenten massaal cadeautjes online gaan kopen. Dit is onder andere terug te zien in de informatie die Google verstrekt over het zoekgedrag van Nederlanders. In 2020 werd de zoekterm ‘Moederdag cadeau’ 69 procent vaker online opgezocht ten opzichte van 2019, blijkt uit cijfers van de zoekmachine. De zoektermen ‘Moederdag cadeau post’ en ‘brievenbuscadeau’ werden vóór 2020 helemaal niet ingevoerd maar zijn in 2020 explosief gestegen.

Persoonlijke cadeaus
Vooral persoonlijke moederdagcadeaus doen het goed. Zo zijn mokken, puzzels, kaarten en muismatten het afgelopen jaar steeds hoger gaan scoren. Ook chocolade met een persoonlijke wikkel wordt populairder. De stijging zet zich de komende weken voort verwacht Fotofabriek. Een product met foto en persoonlijke boodschap geeft mensen het gevoel dichter bij elkaar te zijn ondanks de coronamaatregelen. Daarnaast hebben de meeste fotoproducten een langere levensduur dan traditionele cadeaus zoals bijvoorbeeld bloemen.
Het is leuk om persoonlijke cadeaus te geven en te krijgen. Toch zijn Nederlanders ten opzichte van Amerikanen bescheiden met hun aankopen voor Moederdag. Gemiddeld geven Nederlanders vijftien euro uit aan een persoonlijk moederdagcadeau terwijl ze aan de andere kant van de oceaan, waar Moederdag is ontstaan, groots uitpakken.
Inmiddels worden onze moeders al bijna 100 jaar in de watten gelegd op de tweede zondag van mei. Moederdag valt dit jaar op 9 mei.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Het einde van 9 tot 5?
 Pandemie inspireert tot duurzamer leven
 Een derde managers vindt leidinggeven meer gericht op soft skills dan inhoud
 

Gerelateerde nieuwsitems

 30 procent vindt dat partnerverlof even lang moet zijn als bevallingsverlof
 Vrouwen blijven vaker werken na geboorte eerste kind
 Werklustige moeders staan te trappelen om werk
 Vier tips voor een Moederdag-salesboost
 30 procent vindt dat partnerverlof even lang moet zijn als bevallingsverlof
 Vrouwen blijven vaker werken na geboorte eerste kind
 Werklustige moeders staan te trappelen om werk
 Vier tips voor een Moederdag-salesboost
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Dit is waarom de beveiliging van jouw domein zo belangrijk is
Het managen van jouw onderneming aan de hand van een sterk netwerk doe je zo
Een bedrijf kopen of verkopen, wat zijn de haken en ogen?
reacties
Een derde managers vindt leidinggeven meer gericht op soft skills dan inhoud  (1) 
Saaie baan slecht voor het hart (1) 
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken (2) 
Hervormingsplan voor woningmarkt goed ontvangen door makelaars (1) 
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken (1) 
Hoogwaardige audio-oplossingen bepalend voor welzijn, efficiëntie en professionele uitstraling van hybride werkers (1) 
Vijf AI-lessen die COVID-19 ons leerde (1) 
top10
Stages winnen aan effectiviteit als baanvindkanaal tijdens corona
Een vierdaagse werkweek door digital en artificial intelligence
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken
Managers worstelen 2,5 keer vaker met disrupties dan C-level
Werkgevers verwachten dit kwartaal negen procent stijging werkgelegenheid
Mening medewerkers te weinig gevraagd bij ontwikkeling zakelijke apps
Internationale ondernemingen zien cybercriminaliteit en het lekken van informatie door werknemers als de grootste risico’s
Top tien snelst stijgende functies voor afgestudeerden
Kwart werkzoekende jongeren heeft geen vertrouwen in zoektocht naar baan
70 procent Europese organisaties zet al AI in
meer top 10