zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vier tips voor een Moederdag-salesboost

8 mei 2017 - Moederdag (zondag 14 mei) zorgt voor een flinke salesboost. Tenminste, als u het goed doet. Want met welke producten adverteert u? En via welke media, hoelang en vanaf wanneer precies?
 

 


Criteo onderzocht de benodigde data en geeft op Brisk Magazine vier tips voor een salesboost richting Moederdag.
 
  • Zeg het met bloemen
  • Criteo vergeleek de verkoop van een aantal populaire moederdagcadeaus in twee periodes in 2016: de periode vlak voor Moederdag (tussen twee weken en twee dagen vóór Moederdag) en twee tot drie weken daaraan voorafgaand. Wat bleek? Uiteraard zijn bloemen erg populair: de verkoop hiervan steeg vorig jaar met 256 procent. Maar ook voor andere producten was een toename in verkoop te zien: in de cultuur-, media- en vrijetijdsbranche met dertig procent en in de tuin- en interieurbranche met 26 procent. Tip: zorg ervoor dat u deze producten extra benadrukt in de periode voorafgaand aan Moederdag. Bijvoorbeeld door ze tijdelijk op uw homepage te zetten, pop-ups te gebruiken of extra te promoten via banners en social media.
     
  • Begin nu met het verhogen van CPC-budget
  • Een moederdagcadeau ligt niet zomaar op de deurmat. Daar gaat een flinke zoektocht aan vooraf. Uit de data van Criteo blijkt dat de meeste mensen gemiddeld twee weken voor Moederdag starten met het zoeken van het perfecte presentje. Dit is dan ook hét moment om je onlinezichtbaarheid en je CPC-budget te verhogen. Hierdoor maximaliseert u de salesperformance gedurende de aankoopperiode.
     
  • Zorg voor een perfecte mobile-ervaring
  • Waar zoeken mensen naar Moederdag-cadeaus? En hoe schaffen zij er eentje aan? Uit de data van Criteo blijkt dat het merendeel van de mensen cadeaus zoekt op de smartphone, maar deze uiteindelijk toch aanschaft via de desktop. Zo zoekt 53 procent bijvoorbeeld via de smartphone naar tickets, maar koopt 71 procent deze vervolgens via de desktop. Zorg daarom voor een mobiel vriendelijke website of een app. Maar optimaliseer ook de check out-procedure op de desktop: zorg op de desktop voor dezelfde eenvoud in de webshop als op de smartphone.
     
  • Wees geduldig
  • Geen directe piek in uw verkopen te zien? Geen zorgen. De meeste mensen doen lastminute-aankopen voor een feestdag als Moederdag. Zo’n twee dagen vóór Moederdag kunt u dan ook een salespiek verwachten. Hoe vroeg u ook begint met adverteren… Wees niet getreurd, wel geduldig!


Bron: Brisk Magazine
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Waarom bedrijfscultuur een strategisch doel moet zijn
 Zorgmedewerkers hebben weinig vertrouwen in actieplan (Ont)Regel de zorg
 Bedrijven betalen loyale IT’er minder dan jobhopper
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vader krijgt dit jaar BBQ of tuingereedschap
 Nederlandse vrouw viert massaal Moederdag
 Simone Kleinsma leukste schoonmoeder van Nederland
 Succesformule: webshop plus pop-up store
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Structureer je online marketing activiteiten
Werkstress: voorkomen is beter dan een burn-out!
reacties
Hostingbranche ziet public cloud niet als bedreiging (1) 
Drie manieren om te beleggen voor uw pensioen (1) 
Organisaties wapenen zich steeds beter tegen aanvallen met bots en scrapers  (1) 
Huisdierbezit populair (1) 
Consumenten nog niet overtuigd van de voordelen van Artificial Intelligence  (1) 
Nederlander positief over milieuzones, maar snakt naar duidelijkere regels (1) 
Slecht voorbereide gesprekspartner grootste irritatie werkzoekenden (3) 
top10
Werknemers willen vierdaagse werkweek met langere werkdagen
Artificial Intelligence: gaan robots onze banen inpikken?
HR-professionals kunnen eigen welzijnsambities niet bijbenen
Waarom bedrijfscultuur een strategisch doel moet zijn
Slecht datamanagement kost miljoenen
Vijf vragen die doel-denken veranderen
Leiders besteden maar dertien minuten per dag aan persoonlijke ontwikkeling
Pensioenakkoord: voldoende waarborgen op verdere uitwerking
3,3 miljoen nieuwe werknemersbanen in 2017
Alarmerende schaarste op de IT arbeidsmarkt
meer top 10