zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

IT is vertragende factor bij 44 procent van de organisaties

Drie op de vijf C-level executives rekent volledig op jong talent voor frisse bedrijfsideeën

4 mei 2021 - Ruim twee op de vijf (44 procent) C-level executives geeft aan dat IT een vertragende factor is binnen hun organisatie, terwijl ze nu juist snel willen en moeten inspelen op de ontwikkelingen in de markt. Dit blijkt uit onderzoek van Telindus onder 153 C-level executives. Zo geeft 48 procent aan dat verouderde automatisering en legacy-systemen groei en innovatie in de weg staan.

Dit is volgens de helft van de respondenten te wijten aan het feit dat er te veel tijd wordt besteed aan dagelijks terugkerende werkzaamheden. Waar IT juist nu de opdracht heeft om business innovatie mogelijk te maken, blijft het vooral steken op de waan van de dag. 


 
IT-fundament niet op orde
De wens om door te groeien naar een flexibele en wendbare organisatie die snel kan inspringen op nieuwe kansen en veranderende marktomstandigheden is bij veel organisaties evident. Het onderzoek wijst echter uit dat het overgrote deel nog niet in staat is om te innoveren omdat zij menen dat het IT-fundament niet op orde is. Zij zijn van mening (53 procent) dat de organisatie eerst dit fundament op orde moet brengen, voordat er verder gekeken kan worden naar innovatie en disruptieve technologie. Deze gedachtegang is een misvatting: het fundament moet eruit. Het is niet slim om te blijven hangen in een legacy-omgeving, zegt ook één op de drie respondenten. Zij begrijpen dat u direct moet profiteren van opkomende technologieën. Hoe langer u wacht hoe lastiger het wordt om trends bij te houden. 
 
Broedplaats voor jong talent
Buiten het feit dat het bijhouden van trends en nieuwe ontwikkelingen bijdraagt aan een moderner IT-fundament, vergroot het ook de kans dat jong talent ervoor kiest zich te binden aan uw organisatie. De meerderheid van de ondervraagden pleit dan ook voor jong talent: drie op de vijf rekent volledig op frisse bedrijfsideeën uit de koker van deze generatie. Alhoewel niet alle ondervraagden een hoge pet op hebben van hun IT-afdelingen, vinden zij wel dat hun organisatie volstaat als broedplaats voor nieuw talent. Ook raadt driekwart zijn eigen organisatie aan bij deze groep die zich verder wil ontwikkelen en vindt 76 procent dat zij voldoende innovatieve plannen en tools te bieden hebben.  
Joost van Wieringen, Manager Strategie & Innovatie bij Telindus: "Als organisatie weet je dat innoveren een must is om onderscheidend te blijven. Maar ook om de dienstverlening in lijn te brengen en te houden met de verwachtingen van onder andere de klant en het binnenhalen en behouden van nieuw talent. Uit het onderzoek kunnen we concluderen dat het merendeel van de ondervraagde organisaties veel last heeft van een verouderde IT-omgeving die innovatie in de weg staat. Mijn advies is: wacht niet langer en neem afscheid van het IT-fundament dat u verhindert om in te spelen op de business van morgen. Zeker nu we leven in een tijd waarin onzekerheid over de toekomst groot is. Juist dan moet u als organisatie kunnen richten op de core dienstverlening en kunnen vertrouwen op een degelijk en veilig IT fundament. Om zo vervolgens wendbaar en flexibel in te kunnen spelen op de behoefte van uw klant, client of de burger."
 
Het volledige onderzoeksrapport, getiteld ‘IT van vandaag staat de business van morgen van weg’ is hier te downloaden.
 
 
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een carričre in cybersecurity: vijf tips
 FluBot-malware verspreidt zich snel door Europa
 Ziekteverzuim eerste kwartaal 2021: licht dalende trend
 

Gerelateerde nieuwsitems

 De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden
 45 procent C-level executives voelt zich persoonlijk verantwoordelijk voor falen IT
 Grote knowledge gaps in IT remmen innovatie en ontwikkeling
 CIO’s hebben behoefte aan meer teamoverstijgend samenwerken
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
reacties
Nederlander verhuist minder graag voor baan (1) 
Vrouwen kiezen steeds vaker voor een beroep in de ICT  (1) 
De lente is de beste tijd om te verhuizen (1) 
Koningsdag: toeristen het land in, Nederlanders eruit (1) 
Import gas niet van invloed op Nederlandse energierekening (1) 
De grote impact van zoiets ‘kleins’ als een kop koffie (1) 
Stofzuigen en strijken populairder dan pensioenoverzicht (1) 
top10
De grote impact van zoiets ‘kleins’ als een kop koffie
Top Companies waar u kunt bouwen aan uw carričre zijn bekend
Hoge werkdruk bij grote organisaties zet klantervaring onder druk
Aantal DDoS aanvallen verdubbeld in eerste kwartaal
Bankinvesteringen in blockchain en cryptocurrencies stijgen sterk
Banking Trojan Dridex en Qakbot grootste malwarebedreigingen in maart
De pandemie maakt persoonlijke moederdagcadeaus populair
Hybride werken: zijn we er wel klaar voor?
IT is vertragende factor bij 44 procent van de organisaties
Werken op afstand is een katalysator voor productiviteit, efficiency en diversiteit
meer top 10