zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Cadeau-inspiratie voor Valentijnsdag? Dit geven Nederlanders uit aan hun partner

Mannen geven duurdere cadeaus dan vrouwen

10 februari 2021 - Vergeet deze Valentijnsdag de rozenblaadjes en bonbons: de gemiddelde Nederlander pakt een stuk grootser uit voor zijn of haar geliefde. Uit consumentenonderzoek van N26 blijkt namelijk dat de uitgaven aan een cadeau voor de partner al snel oplopen tot 50 - of zelfs 100 - euro. Maar of dat volledig uit vrije wil is, valt te betwisten. 

 Voor wie dacht zich er dit jaar makkelijk van af te maken met Valentijnsdag hebben we slecht nieuws, het merendeel van de Nederlanders (93 procent) ontvangt over het algemeen namelijk liever een cadeau dan geld van hun partner. Maar wat mag een cadeau ongeveer kosten? Daar zijn de meningen over verdeeld. De meeste vrouwen (35 procent) geven hier gemiddeld 50 tot 100 euro aan uit, terwijl mannen (35 procent) gemiddeld meer dan 100 euro neertellen voor hun lover. De jongere generatie (achttien-24 jaar) zit iets krapper bij kas, zij geven gemiddeld 30 tot 50 euro uit aan een cadeau.  



Verplichte Valentijn
Sommige stellen spreken af om elkaar geen cadeaus te geven met Valentijnsdag. Niet gek, aangezien blijkt dat een kwart (26 procent) van de Nederlanders liever helemaal geen geld uitgeeft aan cadeaus voor anderen, of het nou voor vrienden, familie of partner is. Bovendien voelt ongeveer een vijfde (22 procent) zich over het algemeen onder druk gezet om meer geld uit te geven aan cadeaus dan hij of zij eigenlijk wil.

Een goed gesprek
Dan toch nog maar een keer goed om de tafel gaan zitten met uw Valentijn? Als het aan een groot deel van de Nederlanders ligt niet. Uit eerder onderzoek van N26 kwam namelijk naar voren dat achttien procent van de ondervraagden vindt dat het bespreken van geldzaken ten koste gaat van de romantiek. Bijna een derde (31 procent) geeft aan dat ze een hele andere kijk hebben op geld dan hun partner. Sommigen (vijftien procent) zouden dan ook willen dat zijn of haar partner iets vaker voor dingen betaalt. Zo, dat zet de boel weer op scherp zo vlak voor de dag van de liefde. 
 
 

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

  Verbeter uw supplychain, verbeter uw klantervaring
 Vier tips voor een digitale lenteschoonmaak voor uw foto’s en video’s
 Werkende prefereert goed luchtreinigingssysteem boven coronavaccinatie
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Valentijnsrode auto weer geliefder
 Top drie Valentijnsdieptepunten
 Nederlanders te schuchter voor Valentijn
 Vrouw doet vier keer zoveel moeite voor Valentijn als man
 
 
reacties
 
Kim  |   | 
11-02-2021
 | 
09:39 uur
Bedankt voor de inspiratie, wij gaan vast wel iets doen aankomende Valentijn. Ik vind het alleen wel heel commercieel, biedt ook weer leuke kansen natuurlijk!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
reacties
Jongeren willen weer zeeman worden (1) 
Bestuurders willen vaker vergaderen zonder de baas erbij (1) 
IT is vertragende factor bij 44 procent van de organisaties (1) 
Speciaal bedrijfsuitje voor singles biedt kansen (1) 
Vergaderen kost 37 miljard per jaar (1) 
Nederlander verhuist minder graag voor baan (1) 
Vrouwen kiezen steeds vaker voor een beroep in de ICT  (1) 
top10
Top Companies waar u kunt bouwen aan uw carrière zijn bekend
Hoge werkdruk bij grote organisaties zet klantervaring onder druk
Aantal DDoS aanvallen verdubbeld in eerste kwartaal
Banking Trojan Dridex en Qakbot grootste malwarebedreigingen in maart
De pandemie maakt persoonlijke moederdagcadeaus populair
IT is vertragende factor bij 44 procent van de organisaties
Werken op afstand is een katalysator voor productiviteit, efficiency en diversiteit
30 procent vindt dat partnerverlof even lang moet zijn als bevallingsverlof
Beperkte laadinfrastructuur grootste zorg bij aanschaf elektrische auto
Een carrière in cybersecurity: vijf tips
meer top 10