zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Twee op de drie Nederlanders schaamt zich voor hoesten of niezen in publieke binnenruimtes

Bijna driekwart vindt dat er te weinig aandacht is voor verspreiding coronavirus via aerosolen

5 januari 2021 - Twee derde (65 procent) van de Nederlanders vindt het beschamend om in het openbaar te niezen of te hoesten. Meer dan de helft (54,5 procent) is bovendien bang om besmet te worden in publieke binnenruimtes, óók wanneer er 1,5 meter afstand wordt gehouden. Wanneer anderen zich niet aan de geldende maatregelen houden, zegt de helft (51,5 procent) van de Nederlanders hen hierop aan te spreken.

 Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van Klop Innovations onder ruim 1.000 Nederlandse consumenten.


 
Te weinig aandacht voor rol aerosolen in virusverspreiding
Bijna driekwart (72,5 procent) vindt dat verspreiding van het coronavirus via aerosolen te weinig aandacht krijgt. Ruim zes op de tien (63,3 procent) zegt zich pas echt veilig te voelen in publieke binnenruimtes wanneer de lucht actief wordt gezuiverd op aerosolen die het virus kunnen bevatten. De aanwezigheid van goede luchtzuivering verlaagt dan ook voor 63 procent de drempel om een publieke binnenruimte binnen te gaan. Acht op de tien Nederlanders ziet luchtzuivering als effectief middel om verspreiding van het coronavirus te voorkomen.
Henk Klop, directeur van Klop Innovations: "Sinds een aantal weken geldt er een mondkapjesplicht in publieke binnenruimtes. Toch blijkt dat Nederlanders ondanks deze maatregel én 1,5 meter afstand nog altijd bang zijn om besmet te raken. Dat is niet vreemd. Het aantal besmettingen blijft maar stijgen, de afgelopen weken zelfs in hoog tempo. Onder andere supermarkten, gemeentehuizen, tankstations en fysiotherapeuten blijven gelukkig nog open, maar het is wel van groot belang dat deze binnenruimtes veilig voor ons zijn zodat de kans op besmetting ook op dit soort plekken minimaal is." 
 

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vijf managers let op etniciteit bij aannemen medewerkers
 COVID-19 brengt nieuwe cyberdreigingen aan het licht
 Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Bedrijven slaan massaal desinfecterende zeep in
 Ook cyberhygiëne onmisbaar in tijden van social distancing
 Hygiëne en omgangsvormen werkvloer blijvend veranderd door Corona
 Helft werkend Nederland kan geen 1,5 meter afstand van collega’s houden
 
 
reacties
 
Richard Medema - Pure Air Nederland  |   | 
6-01-2021
 | 
14:37 uur
Het belang van schone lucht maar ook oppervlakken in de binnenruimte is van het grootste belang om het coronavirus tegen te gaan. Dat is ook de reden waarom Pure Air Nederland sinds kort lucht- en oppervlaktereinigers voorzien van de ActivePure® Technologie in Nederland op de markt brengt. Van deze sinds 1990 door en voor NASA ontwikkelde technologie is in de afgelopen jaren al bewezen dat het allerlei virussen, bacteriën, schimmels en andere ziektekiemen doodt. En in september en december van afgelopen jaar is daar het wetenschappelijk bewijs bijgekomen dat onze technologie het coronavirus voor 99,9% vernietigt; zowel op oppervlakken als in de lucht. Van onze Pure & Clean is zelfs bewezen dat dit apparaat SARS-CoV2 binnen 3 minuten uit de lucht haalt. De oplossing is er dus al!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
5 redenen waarom het aanhaken van een freelance online marketeer de juiste keuze is
Wat je allemaal moet weten bij het verbouwen van je kantoorruimte
reacties
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
Subsidie voor ondernemende uitvinders (1) 
Optimisme technische bedrijven overstijgt coronacrisis (1) 
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af (1) 
Marketeer mist kennis van online marketing (1) 
Nederlander werkt na corona liever niet meer tegelijk met partner vanuit huis (1) 
Huizenkopers wijken steeds meer uit naar Overijssel, Groningen, Flevoland en Drenthe (1) 
top10
Pandemie inspireert Nederlanders tot gerichte om- en bijscholing naar banen van toekomst
Nederland stijgt zeven plaatsen op Global Gender Gap Index
De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden
Nederlandse werknemer wil nieuwe digitale vaardigheden
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken
Bijna 900 procent meer aanvallen met fileless malware
CXO’s in EMEA zetten fors in op cloudgebaseerde back-up
Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
Marketing- en salesafdelingen werken langs elkaar heen
De belangrijkste trends in mobile voor de zakelijke markt
meer top 10