zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

'Technologische innovaties mislukken nog voordat ze worden gelanceerd'

Belangrijkste reden voor mislukte innovatie het ontbreken van een duidelijk plan

22 oktober 2020 - Uit onderzoek van Kaspersky naar bedrijfsinnovatie blijkt dat 95 procent van de leiding van innovaties in ondernemingen wereldwijd, toegeeft dat hun projecten vaak mislukken nog voordat ze worden gelanceerd. Veel van deze innovaties halen de ontwikkelingsfase niet eens (36 procent). Een gebrek aan samenwerking met IT-beveiligingsafdelingen vergroot ook de kans dat een project de eindstreep niet haalt.

Door bedrijven ontwikkelde, nieuwe producten slagen vaak niet. De Virtual Boy-gameconsole van Nintendo die is ontworpen om VR te integreren en de Nike FuelBand fitnesstracker zijn beide spraakmakende voorbeelden. En ook General Electric laat zien dat een transformatie van interne processen niet altijd de gewenste resultaten oplevert. Echter, het mislukken van dergelijke publiekelijk gelanceerde projecten is slechts het topje van de ijsberg.



Ontwikkelingsfase meest uitdagend
Volgens het onderzoek, onder 304 senior besluitvormers met betrokkenheid bij innovatie, wordt de ontwikkelingsfase als de meest uitdagende beschouwd in de ‘innovatielevenscyclus’. Dit wordt bevestigd door een derde (36 procent) van de respondenten op basis van hun ervaring.

Van idee naar uitvoer
Voor de meeste ondernemingen is de belangrijkste reden voor mislukte innovatie het ontbreken van een duidelijk plan en een duidelijke structuur, een vijfde (19 procent) van de respondenten is het hiermee eens. Het vermogen om uit te voeren is net zo belangrijk als het bedenken van een briljant idee, om een ​​waardevol inzicht om te zetten in een winstgevende en plausibele oplossing. Zodra de routekaart is opgesteld, is het daarnaast verstandig om deze regelmatig te herzien om op de hoogte te blijven van de activiteit van de concurrentie, markttrends en schommelingen in de sector.

CISO vroeg aanlijnen
Hoewel cybersecurity niet werd genoemd als een van de belangrijkste redenen waarom projecten mislukken, is er een gedeelde overtuiging (74 procent is het ermee eens) dat door het niet tijdig te betrekken van de Chief Information Security Officer (CISO), bedrijven de kans vergroten dat hun innovatie niet succesvol zal zijn. Dit kan te wijten zijn aan het onvermogen om projecten aan te passen aan strikte cyberbeveiligingsregels, waarbij meer dan de helft (54 procent) gelooft dat het IT-beveiligingsbeleid in hun bedrijf innovatie belemmert.
"Als een bedrijf wil innoveren, moet het risico's nemen en ook bereid zijn om enkele mislukkingen in het proces te doorstaan, aangezien die onvermijdelijk zijn als u op zoek bent naar iets heel nieuws. Echter, zijn er nog enkele praktische stappen die kunnen worden genomen om ervoor te zorgen dat een opkomende technologie of een product de lancering bereikt. Cybersecurity hoeft niet een barrière te vormen, maar zou een integraal onderdeel van het project moeten zijn. Zorg er daarom voor dat u de CISO in een vroeg stadium op de hoogte houdt bij het plannen van de volgende technologische doorbraak voor uw bedrijf, " zegt Alexander Moiseev, Chief Business Officer bij Kaspersky.

Het volledige rapport is hier beschikbaar.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener
 Pandemie vergroot druk op IT-leiders door tweeledige focus op ondersteuning thuiswerkers en urgente innovatie
 Innovatie helpt organisaties om flexibel te blijven in uitdagende tijden
 De ingrediënten voor snellere duurzame innovatie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10