zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Finance professional efficiënter door coronacrisis

Om goed geďnformeerd te kunnen blijven, is het belangrijk dat alle data volledig, actueel en realtime inzichtelijk is

30 september 2020 - De coronacrisis zorgt bij financiële afdelingen in Nederland voor een grote efficiëntieslag. 57 procent van de finance professionals geeft aan efficiënter te werken sinds maart dit jaar. Dit blijkt uit een recente peiling van fintech-bedrijf Onguard onder ruim 300 finance professionals. Deze efficiëntieslag is volgens de professionals met name te wijten aan het verplicht thuiswerken en de snelle digitalisering.

Bijna driekwart van de finance professionals (72 procent) is er tijdens de crisis achter gekomen dat er meer behoefte is aan digitalisering. Waar uit de FinTech Barometer begin dit jaar bleek dat de weerstand van medewerkers om digitaal te transformeren een grote uitdaging was, geeft 60 procent in het meest recente onderzoek aan dat er geen weerstand meer is.


 
Thuiswerken nieuwe norm in post-corona tijdperk
Sterker nog, dankzij de digitalisering binnen organisaties kon ruim driekwart van de financiële afdelingen (78 procent) in Nederland binnen enkele dagen goed vanuit huis worden gedraaid. Wel kwam bijna de helft (45 procent) erachter dat ze specialistische software missen om goed samen te kunnen werken. Drie op de vijf organisaties heeft hierin echter wel geïnvesteerd om zo het thuiswerken eenvoudiger te maken. Het grootste deel van de finance professionals (82 procent) vindt het thuiswerken dusdanig fijn dat ze dit graag blijven doen. Zij nemen dan ook maatregelen, zoals het leren omgaan met nieuwe technologieën, om (gedeeltelijk) thuis te kunnen blijven werken in het ‘post-corona tijdperk’. Slechts 15 procent is ervan overtuigd dat iedereen op korte termijn weer volledig op kantoor mag werken.
 Marieke Saeij, CEO van Onguard: "Het is bewonderenswaardig hoe snel Nederland is omgeschakeld tijdens de coronacrisis. Waar de digitale transformatie binnen veel organisaties nog een meerjarenplan was, is tijdens de coronacrisis gebleken dat uitstellen geen optie meer is. Collega’s ontmoeten elkaar vrijwel alleen nog maar digitaal en moeten op deze manier up-to-date blijven. Het is echter wel belangrijk dat organisaties over de juiste software beschikken om alles draaiende te houden, juist nu collega’s elkaar vrijwel alleen nog maar digitaal ontmoeten. Finance professionals worden hierdoor geconfronteerd met de uitdaging om via digitale tools geïnformeerd te blijven. Om goed geïnformeerd te kunnen blijven, is het belangrijk dat alle data volledig, actueel en realtime inzichtelijk is. Zo is het met de beschikbare informatie mogelijk om (op afstand) goede beslissingen te nemen en efficiënt te blijven werken. Zo zorgt de software ervoor dat de basis op orde is en dat de finance professional altijd over de juist data beschikt om zowel de organisatie als de klant vooruit te helpen."
 
 

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vijf managers let op etniciteit bij aannemen medewerkers
 COVID-19 brengt nieuwe cyberdreigingen aan het licht
 Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
 Beveiliging cloudverbindingen niet hoog op de agenda bij IT-beslissers in finance
 De grootste cyberdreigingen voor de financiële sector in 2020
 Digitalisering splijt arbeidsmarkt financieel personeel
 
 
reacties
 
Arkel Stad  |   | 
30-09-2020
 | 
23:34 uur
Het voordeel is natuurlijk wel dat het voor veel partijen niet anders kan. Je hoeft momenteel bijvoorbeeld niet bang te zijn dat je concurrent de wereld rond reist om clienten binnen te halen. Dat gaat gewoon even niet en je zult je moeten behelpen met video conferencing. Wellicht wordt alles een jaar na de corona-crisis weer vergeten en vervalt iedereen weer in oude gewoontes.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
5 redenen waarom het aanhaken van een freelance online marketeer de juiste keuze is
Wat je allemaal moet weten bij het verbouwen van je kantoorruimte
reacties
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
Subsidie voor ondernemende uitvinders (1) 
Optimisme technische bedrijven overstijgt coronacrisis (1) 
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af (1) 
Marketeer mist kennis van online marketing (1) 
Nederlander werkt na corona liever niet meer tegelijk met partner vanuit huis (1) 
Huizenkopers wijken steeds meer uit naar Overijssel, Groningen, Flevoland en Drenthe (1) 
top10
Pandemie inspireert Nederlanders tot gerichte om- en bijscholing naar banen van toekomst
Nederland stijgt zeven plaatsen op Global Gender Gap Index
De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden
Nederlandse werknemer wil nieuwe digitale vaardigheden
CXO’s in EMEA zetten fors in op cloudgebaseerde back-up
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken
Bijna 900 procent meer aanvallen met fileless malware
Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
Marketing- en salesafdelingen werken langs elkaar heen
De belangrijkste trends in mobile voor de zakelijke markt
meer top 10