zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan

Datagedreven finance-afdelingen hebben de toekomst

4 juni 2020 - Voor driekwart van de finance professionals (75 procent) is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan. Elf procent vindt de eigen organisatie al datagedreven en dertien procent denkt dit binnen een jaar te zijn. De grootste groep (41 procent) verwacht dit binnen een tot drie jaar te worden. Voor ongeveer een derde van de organisaties (35 procent) gaat het langer dan drie jaar duren.

Dit blijkt uit de FinTech Barometer van Onguard.


 
Combineren en integreren van data
Bedrijven die datagedreven willen worden, lopen tegen beperkingen aan. De FinTech Barometer laat zien dat de grootste uitdaging de integratie van diverse bronnen is (38 procent). Het integreren van systemen, zoals een CRM-systeem, de database van de KvK en het credit management systeem, blijkt in de praktijk dus een lastige zaak. Daarnaast is het op de juiste manier combineren van data uit een of meerdere bronnen een opgave (37 procent). Deze gecombineerde data kan ingezet worden om bijvoorbeeld voorspellingen te doen en hierop in te kunnen spelen. Denk aan het voorspellen van kredietscoring, betaalgedrag, cashflow et cetera. Hoewel organisaties over voldoende data beschikken, wordt deze dus nog niet optimaal ingezet.
 
Vaardigheden van experts ontwikkelen
De top drie uitdagingen wordt gecompleteerd door het ontbreken van de juiste vaardigheden bij experts (27 procent). Huidige banen veranderen en de financiële wereld heeft behoefte aan andere vaardigheden. Om een datagedreven organisatie te kunnen worden, zijn volgens de finance professionals analytische vaardigheden (41 procent), programmeervaardigheden (33 procent) en communicatievaardigheden (31 procent) van belang. De kennis en kunde van finance professionals blijft cruciaal voor de interpretatie van de cijfers. Het opleiden van huidig personeel en aantrekken van gespecialiseerd nieuw personeel op het gebied van data-analyse creëert dan ook kansen.
Marieke Saeij, CEO bij Onguard: "Datagedreven finance-afdelingen hebben de toekomst. Datagedreven organisaties nemen betere beslissingen, lopen voor op concurrenten en hebben meer tevreden klanten. Op basis van inzichten kan de klantbenadering persoonlijk gemaakt worden en ontstaat er ruimte voor innovatie. Het is nu tijd om te gaan voor nog meer efficiëntie en inzicht om hiermee ook de Days Sales Outstanding (DSO) te verlagen en de cashflow te verbeteren."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
 Ruimbagage meenemen bijna twintig procent duurder in drie jaar
 Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Bedrijven in EMEA missen tools om waarde uit hun data te halen
 Van data verzameling naar gegevensminimalisatie
 Slechts elf procent denkt dat AI komende jaren grote invloed heeft op functie
 Vijf manieren waarop business intelligence gaat veranderen in 2020
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats  (2) 
top10
Pandemie heeft drastische gevolgen voor werk en inkomen Millennials en Generatie Z
Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?
Thuiswerker is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity
CEO’s moeten technologie in hun DNA hebben om succesvol te zijn
Onverwachte netwerkproblemen grootste frustratie van IT-teams
Bijna alle partners willen aanvullend geboorteverlof opnemen
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Corona-klagen
meer top 10