zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zoekvraag naar waterflessen verzesvoudigd in vijf jaar

Milieubewustzijn groeit

22 september 2020 - In Nederland wordt momenteel zes keer zo vaak gezocht op ‘waterfles’ als vijf jaar geleden. Dat blijkt uit onderzoek van Loopper. Dat is eveneens te merken aan het aantal verkochte flessen, want de stijging op dat gebied zet nog steeds door. Ook in de B2B-sector is de markt de afgelopen jaren sterk gegroeid. Van 2018 t.o.v. 2019 zijn de verkopen van herbruikbare waterflessen met 40 procent gestegen.

De populariteit in zoekmachines van herbruikbare waterflessen stijgt niet alleen in ons land. Loopper heeft ook onderzocht hoe het staat met de term in het Engels: reusable water bottle. Daarbij bleek dat er ook in de rest van de wereld een behoorlijke stijging in populariteit te zien is. Tussen 1 maart 2015 en 1 maart 2020 steeg het aantal zoekopdrachten met zo’n 200 procent naar drie keer het oorspronkelijke zoekvolume.


 
Infographic op basis van onderzoeken
Waarom zijn waterflessen in de mode? Om het succes van dit accessoire en de redenen voor het fenomeen te verklaren, heeft Loopper een infographic gemaakt op basis van gegevens uit een aantal onderzoeken naar dit product, in het bijzonder het rapport van Grand View Research met betrekking tot de wereldwijde verkoop van waterflessen. 
 
Groter milieubewustzijn
In Nederland wijst deze toename van de verkoop van waterflessen zeker op een groter milieubewustzijn van burgers en bedrijven, aangezien het gebruik van dit accessoire het verbruik van wegwerpplastic vermindert. Zoals Louise Edge van Greenpeace zei: "This is more than a fashion. It’s the start of a fundamental shift." Het is bekend dat er tegen 2050, als de dingen niet veranderen, meer plastic dan vis in de zeeën zal zijn. De enige manier om de vervuiling te verminderen is het gebruik van minder plastic, vooral wegwerpflessen. Daarom is het gebruik van de waterfles een klein gebaar dat een verschil kan maken door de gewoontes van mensen te veranderen.

 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Rijgedrag met focus op milieu
 Inzameling ICT-afval stijgt met elf procent tot tien miljoen kilo
 Winnaars Wereldprijs bekend: van thee die de natuur herstelt tot inkt van koffieprut
 Zeven toffe producten die het milieu een handje helpen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10