zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement

Tekortkomingen op gebied van datamanagement kunnen leiden tot verlies in winst en productiviteit

26 juni 2020 - Meer dan 80 procent van de IT-leiders noemt de enorme toename aan data binnen organisaties als een van de kernproblemen waar zij tegenaan lopen. Dat blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door IDC in opdracht van Rubrik. Verwacht wordt dat het volume aan data dat organisaties moeten beheren nog verder toeneemt.

Elke twee jaar verdubbelt de data binnen een organisatie, waardoor het beheer steeds lastiger wordt.



Omzetverlies dreigt
Het onderzoek toont verder aan dat IT-organisaties moeite hebben met het profiteren van de waarde van hun data. Organisaties die geen bedrijfsbrede datamanagementoplossing geïntegreerd hebben, ondervinden 66 procent meer operationele kosten en brengen daarnaast producten 67 procent langzamer op de markt dan bedrijven die dit wel hebben.
Daarnaast verwezenlijken toonaangevende leiders op het gebied van datamanagement 69 procent meer omzet en 57 procent meer winst. Deze organisaties hebben tevens een hogere klanttevredenheid (72 procent meer) en zijn in staat om meer nieuwe producten en diensten aan te bieden (62 procent meer).

Voorbereiding op datagroei van essentieel belang
Hoewel IT-organisaties het belang van databeheer inmiddels begrijpen, zijn de meeste van hen niet bezig met het treffen van de juiste voorbereidingen op de toekomstige datagroei. 44,5 procent van de ondervraagden verwacht bijvoorbeeld dat als hun organisatie het huidige databeheer niet verandert, de organisatie grote problemen gaat ondervinden als gevolg van de sterke toename aan data.
Het onderzoek concludeert tevens dat slechts 9,2 procent van de organisaties één gecentraliseerde datamanagementsysteem of -platform heeft, waardoor zij met een duidelijke datastrategie gericht op de groei van data  nu al voorbereid zijn op toekomstige uitdagingen.

De cloud is onmisbaar in de digitale transformatie
Daarnaast toont het onderzoek aan dat meer dan de helft (60 procent) van de ondervraagde organisaties initiatieven zijn gestart of hebben doorgevoerd op het gebied van de digitale transformatie. Deze initiatieven zijn gericht op het worden van een datagedreven organisatie waarin meer gebruik gemaakt wordt van de beschikbare data. De cloud is hierin essentieel, en IT-teams geven aan dat investeringen in cloud-computing (private, public, hybrid en multicloud) dan ook de hoogste prioriteit hebben binnen hun organisatie. De wil om te transformeren naar een multicloud ecosysteem is er. Toch ondervinden de meeste organisaties aanzienlijke uitdagingen in de uitwerking hiervan.
Volgens IDC plukken IT-organisaties die al een verfijnde cloud-datamanagementstrategie hebben hier nu al de vruchten van. Zo stijgt bijvoorbeeld de productiviteit van werknemers met 24 procent. Ook besteden werknemers 64 procent meer tijd aan het opzetten van nieuwe initiatieven, in plaats van dat ze zich slechts focussen op hun normale werkzaamheden. Tot slot genieten bedrijven met een gemoderniseerde dataomgeving van 59 procent minder ongeplande downtime.

Het volledig Engelstalige persbericht is hier te lezen. Het IDC whitepaper waarin het onderzoek verder is uitgewerkt, The Data-Forward Enterprise: How to Maximize Data Leverage for Better Business Outcomes, is hier te lezen.
 

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Nederlandse organisaties nemen afscheid van ‘vaste’ pc’s
 Steeds meer bedrijven bieden ‘burnout-break’ – wacht Nederland nieuwe golf burnouts?
 Een motorhome kopen? Neem de afslag naar een nieuw avontuur!
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Bedrijven in EMEA missen tools om waarde uit hun data te halen
 Slecht datamanagement kost miljoenen
 Zes minimale klantverwachtingen voor nieuwe-generatie datamanagementoplossingen
 Datamanagement onderschat onderdeel van multichannelstrategie
 
 
reacties
 
anton  |   | 
26-06-2020
 | 
11:30 uur
IT heeft soms ook een te dominante rol bij de inrichting. De gebruikers worden vaak vergeten.
De kunst is om informatiestromen zo te organiseren en te automatiseren dat ze als een paard van troje in het werkproces zijn verborgen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Beter omgaan met tijdsdruk door goed timemanagement
Hoe verbeter je de uitstraling van de website van je bedrijf?
reacties
Versoepeling maatregelen vertaalt zich in snelle groei van gewerkte uren bij niet-kantoorbanen  (2) 
Vermogensbeheerders moeten zich richten op klantbehoefte en risicomanagement (1) 
Kosten vermogensbeheer moeilijk te achterhalen (1) 
Finance-afdeling belangrijker geworden door coronacrisis (1) 
Bedrijven zijn niet goed uitgerust om de klantervaring te verbeteren (1) 
Het nieuwe vergaderen  (1) 
Managers hebben weinig op met personeelsfeestjes (1) 
top10
64 procent Nederlanders ergert zich aan digibeten op werk
Collega’s niet geliefd op de BBQ
Vakantiekriebels: nieuwe situaties brengen automobilist van slag
Nederlander mist het ‘dagje uit gevoel’ van fysieke evenementen
Groeiende datacenterbranche levert komende jaren meer dan 5. 000 banen op
Gebruik werkplekken en vergaderruimtes kelderde sinds corona stevig
Meer dan de helft van de Nederlanders ervaart ongezond veel stress op werk
Waarom 24x7 actieve bedrijven een ‘always on’ back-upoplossing nodig hebben
Opnieuw record aan DDoS aanvallen eerste halfjaar van 2021
Hybride werken: Secure Access Service Edge (SASE)-oplossingen zijn de toekomst
meer top 10