zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Datamanagement onderschat onderdeel van multichannelstrategie

5 september 2014 - Organisaties zijn tegenwoordig steeds beter in staat om informatie te zenden via een mix van kanalen, maar worstelen met het adequaat verwerken van de data die wordt binnengehaald. Dat stelt Human Inference in haar meest recente whitepaper.

Doordat er met verschillende systemen wordt gewerkt, ontstaat er een gebrek aan betrouwbare en volledige data. Informatie die met veel inspanningen en kosten wordt binnengehaald, verliest hierdoor haar waarde. Om dit te voorkomen moet de focus verlegd worden van zenden naar ontvangen.



Mix
De afgelopen jaren is er in rap tempo een aantal kanalen toegevoegd aan de inmiddels gebruikelijke mix van internet, e-mail en print. De klantdata die hiermee gegenereerd wordt, is van groot belang voor organisaties om zich te onderscheiden van hun concurrenten. Niet in wat ze leveren of voor welke prijs, maar in de manier waarop zij hun klanten behandelen en de servicegerichtheid. Service als middel om klantloyaliteit te bereiken is echter alleen mogelijk als medewerkers kunnen vertrouwen op hun data. Op dit moment is data nog vaak incompleet, vervuild en onbetrouwbaar. Systemen kunnen niet van elkaar profiteren en ondertussen wordt door gebrekkige validatie elke dag onbetrouwbare data aan de systemen toegevoegd. Hierdoor lopen organisaties kansen mis om optimaal te profiteren van hun multichannelstrategie.

Eén lijn
"Het is nu zaak om alle kanalen, processen, systemen en data met elkaar in lijn te brengen," stelt Esther Labrie, Marketing Specialist bij Human Inference. "Of de klant nu in contact treedt via een app, Facebook, online of met een ouderwets telefoontje, alle medewerkers moeten op elk moment over een accuraat, compleet, correct en uniek klantbeeld beschikken. Met behulp van een Master Data Management (MDM) oplossing wordt niet alleen een uniforme klantbeleving over alle kanalen heen gerealiseerd, maar is het ook mogelijk om klanten op basis van hun specifieke wensen en gedrag te benaderen. Bedrijven moeten zich dus meer focussen op het ontvangen en verwerken van klantinformatie. De klant is immers de basis voor een succesvolle multichannelstrategie."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Thuiswerker is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity
 Bijna alle partners willen aanvullend geboorteverlof opnemen
 Pandemie heeft drastische gevolgen voor werk en inkomen Millennials en Generatie Z
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Gebrekkig datamanagement grootste valkuil bij e-commerce
 Organisaties kennen hun klant nog niet goed genoeg
 Vijf grote informaticathema’s voor de komende maanden
 Drie multichannelvoornemens voor 2008
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats  (2) 
Thuiswerken & flexibiliteit: Nederlander verwacht blijvende impact op werk door pandemie  (1) 
top10
Het geheim van succesvolle cybersecurity: business in verbinding met IT
Hoe kunnen banken en financiële instellingen reageren op COVID-19?
Twee derde van de Europese organisaties maakt actief gebruik van kunstmatige intelligentie
Iedereen aan de slag, aan de slag voor iedereen
De toetsstenen voor leiderschap in vier criteria
De onstuitbare opmars van de barcode in het dagelijks leven
Wat zijn de regionale gevolgen van corona?
Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?
Platform de Toekomst van Arbeid geeft boost aan hervormingen werken, leren en sociale zekerheid
Nauwelijks beweging in de luchtvaart in mei
meer top 10