zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Haal het maximale uit uw plug-in hybride

Iets rustiger rijden helpt substantieel

24 juni 2020 - De populariteit van de plug-in hybride stijgt in Nederland. Dat is niet toevallig: door het gunstige normverbruik en de daaraan gekoppelde lage CO2-uitstoot is een stekkerhybride aantrekkelijk in aanschaf door de lagere aankoopbelasting en sluit hij perfect aan bij de duurzame ambities van zowel particulieren als bedrijven.

Om dicht in de buurt van het normverbruik te komen is bewust en slim opladen van de plug-in hybride belangrijk. Citroën zet vijf doeltreffende tips op een rij. Met deze tips is het gros van de dagelijkse ritten fluisterstil en emissievrij af te leggen. Daarnaast is een plug-in hybride ook 100 procent geschikt voor langere ritten. Dankzij de efficiënte benzinemotor hoeft de rijder zich geen zorgen te maken over het rijbereik, zoals dat bij elektrische auto’s wel kan spelen. Ritten door heel Nederland of Europa zijn met een plug-in hybride zonder range-anxiety te doen.


 
Samenspel technologie en mens
Voor leaserijders geldt weliswaar geen verlaagd bijtellingstarief meer, maar door de relatief aantrekkelijke prijs met standaard een automatische versnellingsbak én het steeds scherper wordende duurzaamheidsbeleid vanuit de werkgever is ook voor hen een plug-in hybride zeer interessant. Plug-in hybrides hebben echter bij sommigen onterecht een negatief imago omdat veel leaserijders in het verleden het normverbruik bij lange na niet haalden. In de praktijk werd niet of nauwelijks geladen of niet optimaal gebruik gemaakt van de intelligente aandrijflijn. Het samenspel tussen technologie en mens is juist bij een plug-in hybride heel belangrijk. De nieuwste plug-in hybrides kunnen nóg verder volledig elektrisch rijden en hebben extra slimme technologie aan boord om het maximale uit de aandrijflijn te halen. Voor welke rit een plug-in hybride ook ingezet wordt: het is aan de bestuurder om alles uit de hoogwaardige technologie te halen.
 
Tips & tricks
Om plug-in-rijders te helpen zo veel mogelijk elektrisch te rijden en een zo laag mogelijk brandstofverbruik te realiseren, zet Citroën vijf belangrijke tips op rij:
1.            Laad maar: het meest belangrijke advies... laad het accupakket van uw plug-in hybride zo vaak en veel mogelijk op. Dat kan thuis met een reguliere 220V-aansluiting of bij openbare laadpunten – slimme apps wijzen de weg naar de dichtstbijzijnde laadpaal. Met een volledig opgeladen accu zijn sommige plug-in hybrides goed voor meer dan 50 km elektrisch rijplezier. Dit is veelal voldoende voor woon-werkverkeer.
2.            Blijf rollen: maak zo veel mogelijk gebruik van de slimme software die u kan helpen bij het zo veel mogelijk regenereren van energie. Door voor het afremmen simpelweg het gas los te laten en de auto te laten rollen maakt u optimaal gebruik van regeneratie. De energie die bij het vertragen vrijkomt, wordt omgezet in elektriciteit. Daarmee wordt de accu weer opgeladen. Probeer te voorkomen dat u tot stilstand komt: het weer op gang brengen van een stilstaande auto kost veel energie. Vooruitkijken is de sleutel tot succes.
3.            Ga bewust om met de beschikbare elektrische range: Veel rijders van plug-in hybrides staan er niet bij stil dat u in de praktijk ook tijdens lange(re) ritten grote delen van de reis volledig elektrisch kan afleggen. Als u bijvoorbeeld een lange snelwegtrip maakt, zorg er dan voor dat u ook de accucapaciteit gebruikt als u in files rijdt of bijvoorbeeld langdurig langzamer moet rijden bij wegwerkzaamheden. Door hier bewust mee om te gaan kunt u ook tijdens deze lange ritten veel vaker volledig elektrisch rijden.
4.            Ga slim om met grootverbruikers: de airco en de verwarming zijn ook in een plug-in hybride grootverbruikers. Daarom zijn er modellen die voorverwarmen/-koelen mogelijk maken wanneer hij aan de laadpaal staat. Als het interieur al voor de rit op temperatuur is, scheelt dat onderweg veel energieverbruik.
5.            Maak optimaal gebruik van slimme features: er zijn plug-in hybrides die een eco-rijmodus bevatten die helpen om zo zuinig mogelijk te rijden en die maken het energieverbruik duidelijk zichtbaar. En vergeet de adaptieve cruise control niet: deze zorgt voor een gelijkmatige snelheid én verlaagt daarmee het verbruik. In de nieuwste plug-in hybrides is de aandrijflijn veel verfijnder en de elektrische range veel groter dan in het verleden waardoor het halen van het lage normverbruik makkelijker wordt.
En last but not least: iets rustiger rijden helpt substantieel. Het tijdverlies is verwaarloosbaar en de plug-in hybride komt letterlijk verder met minder stroom- en brandstofverbruik.
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Nederlandse organisaties nemen afscheid van ‘vaste’ pc’s
 Steeds meer bedrijven bieden ‘burnout-break’ – wacht Nederland nieuwe golf burnouts?
 Een motorhome kopen? Neem de afslag naar een nieuw avontuur!
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Werkgevers stimuleren duurzame auto's nauwelijks
 Automobilist kijkt naar werkgever voor opladen elektrische zakelijke auto
 Sterke groei export plug-in hybrides
 Verkopen plug-in hybrides totaal ingestort
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Beter omgaan met tijdsdruk door goed timemanagement
Hoe verbeter je de uitstraling van de website van je bedrijf?
reacties
Versoepeling maatregelen vertaalt zich in snelle groei van gewerkte uren bij niet-kantoorbanen  (2) 
Vermogensbeheerders moeten zich richten op klantbehoefte en risicomanagement (1) 
Kosten vermogensbeheer moeilijk te achterhalen (1) 
Finance-afdeling belangrijker geworden door coronacrisis (1) 
Bedrijven zijn niet goed uitgerust om de klantervaring te verbeteren (1) 
Het nieuwe vergaderen  (1) 
Managers hebben weinig op met personeelsfeestjes (1) 
top10
64 procent Nederlanders ergert zich aan digibeten op werk
Collega’s niet geliefd op de BBQ
Vakantiekriebels: nieuwe situaties brengen automobilist van slag
Nederlander mist het ‘dagje uit gevoel’ van fysieke evenementen
Groeiende datacenterbranche levert komende jaren meer dan 5. 000 banen op
Gebruik werkplekken en vergaderruimtes kelderde sinds corona stevig
Meer dan de helft van de Nederlanders ervaart ongezond veel stress op werk
Waarom 24x7 actieve bedrijven een ‘always on’ back-upoplossing nodig hebben
Opnieuw record aan DDoS aanvallen eerste halfjaar van 2021
Hybride werken: Secure Access Service Edge (SASE)-oplossingen zijn de toekomst
meer top 10