zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Automobilist kijkt naar werkgever voor opladen elektrische zakelijke auto

Nederlander verwacht vakantie met vliegende auto

14 augustus 2019 - Driekwart van de zakelijke rijders met een elektrische of hybride auto meldt dat er niet altijd genoeg laadpunten beschikbaar zijn bij de werkplek. Tegelijk zijn er ook thuis lang niet altijd genoeg oplaadpunten.

Slechts 38 procent van de zakelijke leaserijders heeft een eigen oplaadpunt thuis. Dit blijkt uit de jaarlijkse Duurzame Mobiliteitsmonitor onder ruim 1.000 zakelijke autorijders van Panelwizard in opdracht van EVBox.


Van de mensen die geen oplaadpunt hebben, meldt 45 procent dat ze de aanschaf van een eigen oplaadpunt niet overwegen. Zeventien procent doet dit wel. De verantwoordelijkheid voor het opladen van de zakelijke leaseauto wordt zo voornamelijk bij de werkgever neergelegd.
 
Actieradius
De actieradius speelt een cruciale rol bij de keuze voor een zakelijke plugin hybride of elektrische auto. Elektrisch rijden wordt door zakelijke leasers als de meest milieubewuste keuze ervaren. Bovendien is men gecharmeerd van het voordeel van de bijtelling. Tegelijk ervaren mensen de actieradius als een zorg. Een enkeling voorzag problemen tijdens de vakantie vanwege het trekken van de caravan. Zakelijke leaserijders zitten bovendien veel op de weg, zo rijdt 60 procent meer dan 20.000 km per jaar.
Positief aan het rijden in een plugin hybride zijn met name de langere afstanden die gereden kunnen worden. Geen bijtelling en het feit dat elektrisch rijden milieuvriendelijker is worden als motivaties opgevoerd waarom er men niet voor een plugin hybride zou kiezen.

Vakantie met vliegende auto
Ruim 35 procent van de zakelijke automobilist verwacht dat een autovakantie leuker wordt als een zelfrijdende auto de besturing overneemt. Vijftien procent van de geënquêteerden verwacht zelfs dat we in de toekomst met de vliegende auto op vakantie gaan. De zakelijke rijders hebben een groot vertrouwen in het voortbestaan van gevestigde automerken zoals Volkswagen, Mercedes, Toyota, Ford en Renault, zij verwachten dat deze merken over 30 jaar nog bestaan.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Helft slaapt slecht voor sollicitatiegesprek
 Meeste reizigers nog steeds onbeveiligd online op openbare WiFi-spots
 Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Occasionverkopen elektrische auto verdrievoudigd
 'Fiscaal voordeel elektrische auto’s dure manier om CO2-uitstoot terug te dringen'
 'Zakelijke rijder de dupe van maatregelen klimaatakkoord'
 63 procent Europeanen: aanschaf dieselauto geen optie meer
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
top10
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Skillspaspoort gaat cv vervangen
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
Vacaturetrend: op weg naar herstel
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Consumentenuitgaven in juni nog steeds tien procent lager dan in 2019
meer top 10