zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Automobilist kijkt naar werkgever voor opladen elektrische zakelijke auto

Nederlander verwacht vakantie met vliegende auto

14 augustus 2019 - Driekwart van de zakelijke rijders met een elektrische of hybride auto meldt dat er niet altijd genoeg laadpunten beschikbaar zijn bij de werkplek. Tegelijk zijn er ook thuis lang niet altijd genoeg oplaadpunten.

Slechts 38 procent van de zakelijke leaserijders heeft een eigen oplaadpunt thuis. Dit blijkt uit de jaarlijkse Duurzame Mobiliteitsmonitor onder ruim 1.000 zakelijke autorijders van Panelwizard in opdracht van EVBox.


Van de mensen die geen oplaadpunt hebben, meldt 45 procent dat ze de aanschaf van een eigen oplaadpunt niet overwegen. Zeventien procent doet dit wel. De verantwoordelijkheid voor het opladen van de zakelijke leaseauto wordt zo voornamelijk bij de werkgever neergelegd.
 
Actieradius
De actieradius speelt een cruciale rol bij de keuze voor een zakelijke plugin hybride of elektrische auto. Elektrisch rijden wordt door zakelijke leasers als de meest milieubewuste keuze ervaren. Bovendien is men gecharmeerd van het voordeel van de bijtelling. Tegelijk ervaren mensen de actieradius als een zorg. Een enkeling voorzag problemen tijdens de vakantie vanwege het trekken van de caravan. Zakelijke leaserijders zitten bovendien veel op de weg, zo rijdt 60 procent meer dan 20.000 km per jaar.
Positief aan het rijden in een plugin hybride zijn met name de langere afstanden die gereden kunnen worden. Geen bijtelling en het feit dat elektrisch rijden milieuvriendelijker is worden als motivaties opgevoerd waarom er men niet voor een plugin hybride zou kiezen.

Vakantie met vliegende auto
Ruim 35 procent van de zakelijke automobilist verwacht dat een autovakantie leuker wordt als een zelfrijdende auto de besturing overneemt. Vijftien procent van de geënquêteerden verwacht zelfs dat we in de toekomst met de vliegende auto op vakantie gaan. De zakelijke rijders hebben een groot vertrouwen in het voortbestaan van gevestigde automerken zoals Volkswagen, Mercedes, Toyota, Ford en Renault, zij verwachten dat deze merken over 30 jaar nog bestaan.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Technische branche: doelstellingen Klimaatakkoord onhaalbaar door personeelstekort
 Nederlander werkt liever thuis vanwege hoge benzinekosten
 Bestuurders hebben bandenspanning niet op orde
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Occasionverkopen elektrische auto verdrievoudigd
 'Fiscaal voordeel elektrische auto’s dure manier om CO2-uitstoot terug te dringen'
 'Zakelijke rijder de dupe van maatregelen klimaatakkoord'
 63 procent Europeanen: aanschaf dieselauto geen optie meer
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Tips om je workforce te managen
reacties
Bijna de helft van de Nederlanders zet vakantiegeld op spaarrekening (2) 
Hoe zorg je ervoor dat werknemers cybersecurity serieus nemen? (1) 
Een beter salaris trekt Nederlander over de streep om een carrièreswitch naar de zorg te maken (1) 
Nederland is koploper flexibel werken (1) 
Zes competenties bij veerkracht (1) 
Stijgende energieprijzen en inflatie leiden tot ernstige problemen met onbetaalde energiefacturen (1) 
Bestaan er geen talent-gerichte leiders en organisaties meer? (6) 
top10
Groeiende vertrouwenskloof in vaardigheden tussen werkgevers en werknemers
Dit zijn de beste werkgevers van Nederland
Nederland hybride werkland: een derde weigert fulltime kantoorbaan
Mensen spelen grote rol in de toekomst van B2B e-commerce
Emissievrij bouwen en bezorgen binnen de stad
Vraag naar netwerkmanagers blijft heel groot
Kwart managers wil zakelijker worden
'Cyberveiligheid moet in handen zijn van de overheid'
IT-leiders moeten hun teams bijscholen om meer waarde uit data te halen
Hoe wordt jouw organisatie een digitale winnaar?
meer top 10