zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Medewerkers tonen weinig solidariteit met flexibele schil

Afscheid nemen van zzp’ers heeft de voorkeur boven het schrappen van extra’s

19 mei 2020 - Nederlandse medewerkers blijken ten tijde van de coronacrisis weinig solidair met de flexibele schil van hun bedrijf. 39 procent ziet liever dat de organisatie afscheid neemt van zzp’ers, terwijl 31 procent eerder afziet van bonusregelingen. Hiermee wordt door een grote groep het eigenbelang duidelijk verkozen boven het groepsbelang.  

Dit blijkt uit onderzoek van Visma | Raet onder 1.112 werknemers in loondienst en 207 bestuurders en leidinggevenden.


 
Vooral mannen kiezen vaker voor eigen portemonnee
Vrouwen laten meer solidariteit zien dan mannen. Deze groep kiest namelijk voor het stopzetten van bonusregelingen (37 procent) als minst erge coronamaatregel. Terwijl mannen een duidelijke voorkeur hebben voor het afscheid nemen van zzp’ers (43 procent).
Marco Winkel, HR-directeur bij Visma | Raet: "Uit onze HR benchmark 2020 bleek dat 59 procent van de werkenden in de toekomst op het gebied van werk vooral kansen ziet. Nu deze kansen onder druk komen te staan, blijken Nederlanders vooral te kiezen voor de eigen portemonnee. Echter hoeven coronamaatregelen niet op het bord van de zzp’er terecht te komen. Met creativiteit zijn er tal van oplossingen voor organisaties te bedenken, die zowel de medewerker als de zzp’er niet raken. Denk aan het afzien van reis- of onkostenvergoedingen."



 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s
 Tevredenheid over thuiswerken neemt toe
 Nederlandse bedrijven roepen op tot minder zakelijk reizen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Pensioenregeling favoriete secundaire arbeidsvoorwaarde Nederlander
 Ouderwetse arbeidsvoorwaarden mogen overboord
 Grote druk op capaciteit slecht voor arbeidsveiligheid
 Twee op de tien hybride professionals ervaren integriteitsconflicten
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s  (1) 
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Kort door de bocht coaching?
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
meer top 10