zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Open- en klikratio’s in de lift

Wederom succes met kleinere campagnes, maar COR grotere campagnes groeit

30 maart 2020 - De gemiddelde open- en klikratio’s van e-mail zijn in 2019 gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Bedrijven weten hun doelgroepen steeds effectiever te bereiken met e-mail. Dit blijkt uit de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2020, die vorige week is gepubliceerd.

De resultaten van de E-mail Benchmark zijn dit jaar voor het eerst te bekijken in een interactief Power BI-dashboard. Hierdoor kunnen bedrijven de resultaten van alle jaren en branches goed met elkaar vergelijken. Bekijk hier de resultaten.


 
Gemiddelde CTO, CTR en CTO gestegen
Uit het onderzoek blijkt dat de Confirmed Open Rate (COR) is gestegen naar 39,3 procent (+1,3 procent). De Click Through Rate (CTR) en de Click To Open rate (CTO) zijn eveneens gegroeid naar respectievelijk 7,7 procent (+0,2 procent) en 17,2 procent (+0,4 procent). De energie- en nutsbranche heeft net als vorig jaar de hoogste COR met 75,1 procent. De grootste stijger binnen deze ratio is echter de groothandelssector (+9,1 procent). Dit jaar heeft de energie- en nutssector voor het eerst ook de hoogste CTR met 24,3 procent. Daarmee stijgt de branche in deze ratio het meest ten opzichte van vorig jaar (+6,6 procent). De hoogste CTO is wederom voor de land- en tuinbouwsector met 29,6 procent - maar ook in deze ratio weten energie- en nutsbedrijven het meest te groeien (+6,0 procent).
 
Wederom succes met kleinere campagnes, maar COR grotere campagnes groeit
Doelgroepen van kleinere campagnes openen e-mails 8,1 procent meer dan gemiddeld. Net als vorig jaar geldt: hoe groter de campagnes, hoe lager de gemiddelde ratio’s. Desalniettemin zien we wel een stijging van de COR bij grotere campagnes. Daarmee is de dalende trend van vorige jaren doorbroken. Zo is de openratio van campagnes met een omvang tussen 50.000 en 250.000 gestegen met 4,3 procent. De grootste verzenders van e-mail waren dit jaar de retailsector en de media- en publishingbranche; samen waren ze verantwoordelijk voor 36 procent van alle campagnes en goed voor 49 procent van alle verstuurde e-mails.
 
Timing: ‘s ochtends sturen, ‘s middags openen, ‘s avonds klikken
In november en december verstuurden bedrijven, net als vorig jaar, de meeste e-mails. E-mails werden grotendeels verstuurd tijdens kantooruren, zowel voor B2B (80,7 procent) als B2C (63,5 procent). Populaire verzendtijden waren 10:00 uur (B2B) en 16:00 uur (B2C). De openratio is het hoogst voor e-mails die op maandag zijn verzonden, gemiddeld (COR: 40,1 procent) - zeker voor goede doelen (op vrijdag worden 69,5 procent van hun e-mails geopend). De openratio voor B2B e-mails is het hoogst voor e-mails verzonden op vrijdag (COR: 38,5 procent). Gemiddeld openden mensen de meeste e-mails om 16:00 uur (43,9 procent). De klikratio is het hoogst voor e-mails die op zaterdag zijn verstuurd (CTR: 8,6 procent & CTO: 18,1 procent). Qua tijdstip klikken mensen het meest om 21:00 uur (CTR: 10,4 procent & CTO: 22,4 procent).
 
Openratio op mobiel sterk toegenomen
De openratio op mobiel is sterk toegenomen vergeleken met vorig jaar. De COR’s van mobiel (50 procent) en desktop (50 procent) zijn nu gelijk verdeeld, waar mobiel vorig jaar goed was voor maar 37 procent van alle geopende e-mails. Qua clicks doet desktop het iets beter (CTR: 53 procent) dan mobiel (CTR: 50 procent).
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Kosteloos een ontwikkeladvies volgen vanaf nu mogelijk
  Eén op vijf vacatures in gezondheidszorg onvervulbaar
 Zóveel paar schoenen heeft de gemiddelde Nederlander
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Phishing rond coronavirus richt zich nu op thuiswerkers
 96 procent ziet e-mail als grootste bedreiging
 Invoering AVG niet van invloed op open- en klikratio’s
 Tempo Team, KPN en Pathé genomineerd voor Email Awards 2019
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
De vier grootste voordelen van een refurbished iPhone voor een ondernemer
reacties
Online sector blijkt crisisbestendig tijdens coronapandemie (1) 
Vertrouwen in arbeidsmarkt bereikt laagste punt sinds 2016 (1) 
Kwart familiebedrijven is volgens eigen werknemers succesvoller dan niet-familiebedrijf (1) 
Absoluut of relatief: meten met verschillende maten (1) 
Opvallende trends in de markt van relatiegeschenken (1) 
Managementlessen uit de jaren ‘10 (1) 
De vacaturesite is anno 2020 effectiever dan het netwerk  (1) 
top10
Managementlessen uit de jaren ‘10
Een op de tien jonge werkzoekenden solliciteert liefst via WhatsApp
Coronacrisis versnelt digitalisering van het facilitaire vakgebied
Kwart familiebedrijven is volgens eigen werknemers succesvoller dan niet-familiebedrijf
Vier signalen dat uw supply chain toe is aan nieuwe technologie
Cybersecurity is enorm belangrijk als een team remote werkt
Tijdens de vakantie fantaseren over later
Vertrouwen in arbeidsmarkt bereikt laagste punt sinds 2016
Online sector blijkt crisisbestendig tijdens coronapandemie
Ondanks COVID-19 hebben MKB’ers nog steeds groeiplannen
meer top 10