zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Influencers onverminderd in trek bij adverteerders tijdens corona-crisis

Influencer marketing niet geraakt door corona

27 maart 2020 - Het land is in crisis en de mediawereld staat op zijn kop. John de Mol neemt draconische maatregelen bij Talpa, de reclame-industrie wordt hard geraakt en bureaus spreken van grote klanten die campagnes on hold zetten of geheel annuleren. Waar tijdens een recessie als deze de freelancers, part-timers en ZZP'ers meestal als eerst de dupe zijn, lijken influencers voorlopig onverminderd in trek bij adverteerders.

Hoe dat komt? Influencer marketing platform Join deed een rondvraag onder influencers en haalde de antwoorden boven tafel.



Business as usual
"Er is helaas één samenwerking uitgesteld, maar ik weet zeker dat die uiteindelijk nog wel goedkomt!" start vlogger Bram de Wijs. Hij merkt niet dat hij sinds het uitbreken van het corona-virus minder aanvragen krijgt. "Niet alles is afhankelijk van naar buiten gaan of andere mensen ontmoeten. De webshops en maaltijdbezorgdiensten draaien nu juist extra goed!" Bram zijn statement wordt onderbouwd door de cijfers: sommige productgroepen in de E-commerce lieten een stijging in verkopen zien van maar liefst 3028 procent! Ook mamablogger Jennifer Rijs blijft er rustig onder. Zij verduidelijkt: "Wat betreft samenwerkingen heb ik nog niet veel gemerkt. Er stonden al wat mooie collabs uitgezet en die gaan gewoon door." Influencers die content maken over (live) evenementen, merken wel dat er meer afzeggingen zijn. Running-influencer Japke Janneke werkte al een tijd naar de marathon in Tokyo toe, die kort geleden werd afgezegd. Toch ziet ook zij de positieve kant: "Bedrijven zien nu ook juist de waarde van influencers. Mensen zitten meer dan ooit op social media, en het is de beste manier om daar zichtbaar te zijn!"

Direct effect
Ondanks het advies om tijdens recessie te blijven investeren in marketing, zien sommige marketingprofessionals het aantal aanvragen sterk dalen. David Dekker, influencer specialist bij Join, legt uit waarom dat voor influencer marketing niet het geval is. "Het is een gemakkelijke manier om direct effect te creëren. Je werkt één-op-één met de uitvoerende partij en kunt snel en authentiek je doelgroep bereiken. Er zijn geen externe bureaus of bedrijven voor nodig." Ook zijn influencers gewoon aan het werk, en staan ze open voor opdrachten - zo beaamt Jennifer Rijs. "Ik ben extra dankbaar voor alle opdrachten nu, en die ik in de toekomst mag ontvangen. Nu besef ik mij extra goed hoe gezegend ik ben met deze te gekke job!"
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Thuiswerker is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity
 Bijna alle partners willen aanvullend geboorteverlof opnemen
 Pandemie heeft drastische gevolgen voor werk en inkomen Millennials en Generatie Z
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Internetgebruiker vertrouwt influencers niet
 Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beïnvloed
 Digitale reclame in Nederland blijft groter dan andere reclamevormen samen
 Berlijn populairst bij foodies, Ibiza nummer één onder hippe vogels
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats  (2) 
Thuiswerken & flexibiliteit: Nederlander verwacht blijvende impact op werk door pandemie  (1) 
top10
Het geheim van succesvolle cybersecurity: business in verbinding met IT
Hoe kunnen banken en financiële instellingen reageren op COVID-19?
Twee derde van de Europese organisaties maakt actief gebruik van kunstmatige intelligentie
Iedereen aan de slag, aan de slag voor iedereen
De toetsstenen voor leiderschap in vier criteria
De onstuitbare opmars van de barcode in het dagelijks leven
Wat zijn de regionale gevolgen van corona?
Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?
Platform de Toekomst van Arbeid geeft boost aan hervormingen werken, leren en sociale zekerheid
Nauwelijks beweging in de luchtvaart in mei
meer top 10