zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Influencers onverminderd in trek bij adverteerders tijdens corona-crisis

Influencer marketing niet geraakt door corona

27 maart 2020 - Het land is in crisis en de mediawereld staat op zijn kop. John de Mol neemt draconische maatregelen bij Talpa, de reclame-industrie wordt hard geraakt en bureaus spreken van grote klanten die campagnes on hold zetten of geheel annuleren. Waar tijdens een recessie als deze de freelancers, part-timers en ZZP'ers meestal als eerst de dupe zijn, lijken influencers voorlopig onverminderd in trek bij adverteerders.

Hoe dat komt? Influencer marketing platform Join deed een rondvraag onder influencers en haalde de antwoorden boven tafel.



Business as usual
"Er is helaas één samenwerking uitgesteld, maar ik weet zeker dat die uiteindelijk nog wel goedkomt!" start vlogger Bram de Wijs. Hij merkt niet dat hij sinds het uitbreken van het corona-virus minder aanvragen krijgt. "Niet alles is afhankelijk van naar buiten gaan of andere mensen ontmoeten. De webshops en maaltijdbezorgdiensten draaien nu juist extra goed!" Bram zijn statement wordt onderbouwd door de cijfers: sommige productgroepen in de E-commerce lieten een stijging in verkopen zien van maar liefst 3028 procent! Ook mamablogger Jennifer Rijs blijft er rustig onder. Zij verduidelijkt: "Wat betreft samenwerkingen heb ik nog niet veel gemerkt. Er stonden al wat mooie collabs uitgezet en die gaan gewoon door." Influencers die content maken over (live) evenementen, merken wel dat er meer afzeggingen zijn. Running-influencer Japke Janneke werkte al een tijd naar de marathon in Tokyo toe, die kort geleden werd afgezegd. Toch ziet ook zij de positieve kant: "Bedrijven zien nu ook juist de waarde van influencers. Mensen zitten meer dan ooit op social media, en het is de beste manier om daar zichtbaar te zijn!"

Direct effect
Ondanks het advies om tijdens recessie te blijven investeren in marketing, zien sommige marketingprofessionals het aantal aanvragen sterk dalen. David Dekker, influencer specialist bij Join, legt uit waarom dat voor influencer marketing niet het geval is. "Het is een gemakkelijke manier om direct effect te creëren. Je werkt één-op-één met de uitvoerende partij en kunt snel en authentiek je doelgroep bereiken. Er zijn geen externe bureaus of bedrijven voor nodig." Ook zijn influencers gewoon aan het werk, en staan ze open voor opdrachten - zo beaamt Jennifer Rijs. "Ik ben extra dankbaar voor alle opdrachten nu, en die ik in de toekomst mag ontvangen. Nu besef ik mij extra goed hoe gezegend ik ben met deze te gekke job!"
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 De coronasituatie is het ideale moment voor SEO en online marketing
 Global Wealth Report 2020 van Allianz: Welvaartsimmuniteit
 Een anderhalvemeterkantoor inrichten is geen onmogelijke opgave
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Internetgebruiker vertrouwt influencers niet
 Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beïnvloed
 Digitale reclame in Nederland blijft groter dan andere reclamevormen samen
 Berlijn populairst bij foodies, Ibiza nummer één onder hippe vogels
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Managers onderschatten cyberdreigingen massaal
reacties
De coronasituatie is het ideale moment voor SEO en online marketing (1) 
Fiets naar uw Werk Dag: Het westen van Nederland en jongeren pakken het meest de fiets naar het werk (1) 
Terug naar het vroegere normaal is geen optie, streef daarom naar een beter normaal (1) 
Zakelijk vastgoed daalt in 2021 met zes procent in waarde  (1) 
Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 45 euro (1) 
Nederlanders schelden erop los (tegen chatbots) (1) 
Drie toepassingen voor digitalisering in kantoor ‘na corona’ (1) 
top10
Terug naar het vroegere normaal is geen optie, streef daarom naar een beter normaal
Werkgever heeft geen oog voor stress en burn-out klachten
Werkrelaties onder druk tijdens de coronacrisis?
Flexkrachten onmisbaar voor opstarten economie na lockdown
Aantal werkende studenten zonder uitzicht op contractverlenging verdubbeld
Zoekvraag naar waterflessen verzesvoudigd in vijf jaar
'Te weinig ambitie kabinet voor versterken digitale economie'
Twee derde werkenden beoordeelt nieuwe collega(’s) op uiterlijk
Ruim 70 procent overheidswebsites niet digitaal toegankelijk
Fiets naar uw Werk Dag: Het westen van Nederland en jongeren pakken het meest de fiets naar het werk
meer top 10