zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zakelijke leaserijders kiezen vooral in Noord-Holland voor elektrisch

Volkswagen blijft favoriet onder zakelijke leaserijders

14 januari 2020 - Zakelijke leaserijders kiezen met name in de provincie Noord-Holland voor elektrisch (twaalf procent). Gevolgd door de provincies Utrecht (elf procent) en Gelderland (acht procent). Leaserijders die kiezen voor elektrisch rijden wonen het vaakst in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Van alle elektrische modellen is de Tesla Model 3 in 2019 het meest besteld.

Dit blijkt uit een eigen data-analyse van Athlon Nederland over 2018 en 2019.


Elektrisch rijden heeft de afgelopen twee jaar onder leaserijders een sprong gemaakt. Het aantal bestellingen voor een elektrisch model is onder leaserijders van Athlon in 2019 meer dan verdubbeld ten opzichte van 2018. In vergelijking met conventionele auto’s zijn het vooral mannen (76 procent) die ervoor kiezen om elektrisch te rijden. Van alle bedrijven met een gemiddeld aandeel EV in het wagenpark, is een kwart binnen de branche ‘productie en distributie van handel in elektriciteit, aardgas, stoom en gekoelde lucht’. Op de tweede plaats staat de branche ‘openbaar bestuur, overheidsdiensten en verplichte sociale verzekeringen’ (22 procent) gevolgd door de branche ‘financiële instellingen’ (achttien procent). 

Tesla 3
Zowel in de top drie van populairste elektrische modellen, als in de top drie van meest bestelde leaseauto’s ongeacht brandstofsoort, staat de Tesla Model 3 met kop en schouders bovenuit. Van alle bestellingen van elektrische modellen bij Athlon Nederland was bijna 60 procent een Tesla Model 3. Een tweede plaats gaat naar de Kia Niro (elf procent). Hiermee wist de Niro de Hyundai Kona, die in 2018 nog de toppositie bekleedde, te passeren. In 2018 hadden Volkswagen (twaalf procent) en Nissan (9,4 procent) nog een plek in de top drie meest bestelde elektrische auto’s. Niels van den Hoogen, commercieel directeur  Athlon Nederland: "De groeiende interesse in en de bestellingen van elektrische leaseauto’s in het afgelopen jaar zijn ook heel duidelijk in onze boeken. Vooral de Tesla Model 3 is erg populair. Zeker vanaf eind juni 2019, toen bekend werd dat de bijtelling zou gaan wijzigen. Het feit dat er nog niet veel alternatieven in deze prijsklasse op de Nederlandse markt zijn speelt ook mee."

Volkswagen blijft favoriet onder zakelijke leaserijders
De groeiende voorkeur voor elektrische auto’s onder leaserijders, zorgde ook voor beweging in de top vijf automerken van alle typen brandstof. In 2018 domineerden Volkswagen (14,4 procent), Renault (11,4 procent) en Peugeot (11,2 procent) de top drie. De introductie van de Tesla Model 3 heeft gezorgd voor een verschuiving. Volkswagen is de enige die haar positie opnieuw wist te claimen in 2019. "Vanaf januari 2020 gelden er andere bijtellingsregels. Toch verwachten wij dat de vraag naar elektrische modellen blijft toenemen. Elektrisch rijden is nog steeds veel voordeliger dan de alternatieve brandstofauto. En we zien dat het positieve sentiment rondom elektrisch rijden ook toeneemt, mede dankzij de positieve ervaringen van de huidige groep leaserijders. De komende jaren zal elektrisch rijden in Europa makkelijker worden gemaakt, ook vanwege de beschikbaarheid van laadpalen. Samen met klanten en leveranciers willen wij een bijdrage leveren aan het verduurzamen van de wereld, en dat doen we ook door elektrisch rijden te stimuleren,"ldus Niels van den Hoogen.

 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
 C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
 Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Porsche presenteert eerste volledig elektrische sportwagen
 Werkgevers stimuleren duurzame auto's nauwelijks
 Een elektrische auto is voor sommigen onverwacht duur
 Automobilist kijkt naar werkgever voor opladen elektrische zakelijke auto
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
top10
Hoe thuiswerken intelligenter – en veiliger – wordt
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten
Vier adviezen die organisaties tijdens en na corona-crisis laten excelleren
Innovatie helpt organisaties om flexibel te blijven in uitdagende tijden
IT-vacatures ondanks coronavirus nog steeds lastig in te vullen
Gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
meer top 10