zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Traditioneel kerstpakket maakt plaats voor kerstgeschenk

Mensen willen een écht mooi product met een goede uitstraling

28 november 2019 - Het traditionele kerstpakket verliest het dit jaar van het kerstgeschenk. Nederland ontvangt dit
jaar het liefst een hippe gadget. Dat blijkt uit recent onderzoek van Allgifts. Ook is onderzocht
hoeveel werkgevers besteden aan een kerstattentie en wat de perfecte samenstelling is van een
kerstpakket.


Van de respondenten koopt ongeveer de helft ook zelf de kerstgeschenken en –pakketten in. Onder


kerstpakketten vallen de traditionele samenstellingen van typische kerstartikelen zoals kaarsjes,
mokken en winterse lekkernijen. Bij kerstgeschenken daarentegen, wordt vaak één product gegeven.
Een luxer product. Waar 35 procent van de respondenten de voorkeur geeft aan een kerstgeschenk,
prefereert 32 procent een kerstpakket. Wel is het zo dat, zo bleek uit het onderzoek, liefhebbers van
kerstpakketten graag een combinatie van een kerstgeschenk en etenswaren ontvangen.

Gadgets het meest populair
"Naar schatting worden er rond de kerst wel twee keer zoveel gadgets besteld als in de rest van het
jaar", merkt accountmanager van Allgifts Eva van Huffelen op. Het onderzoek bevestigt deze
uitspraak. 34 procent van de respondenten geeft aan het allerliefst een technologisch artikel zoals een
activity tracker of een powerbank te krijgen. Na gadgets is woondecoratie het meest gewild. Die
categorie kreeg twintig procent van de stemmen. Dan volgen, beide met veertien procent, eten en drinkwaren en
verzorgingsproducten. Van de respondenten die ook kerstgeschenken inkopen, zoekt de helft naar
iets wat op de eerste plaats past bij het bedrijf, boven wat de ontvanger wenst te krijgen.
Desalniettemin geven ontvangers hun kerstattentie gemiddeld een 7,8, zo blijkt uit het onderzoek.
Inkopers lijken dus wel degelijk goed te weten wat voor cadeau de ontvanger graag krijgt.

Meer voor werknemers
De meeste respondenten geven aan dat een kerstattentie krijgen gevoelens oproept. Het grootste
deel ervan ervaart een positief gevoel. Het gevoel dat hij gewaardeerd wordt. Slechts vijf procent geeft aan
dat een kerstattentie weinig tot geen gevoel oproept. Opvallend is dat volgens het onderzoek
duidelijk meer wordt besteed aan werknemers dan aan externe relaties. Er wordt aan kerstattenties
gemiddeld €43,50 besteed voor werknemers. Voor externe relaties is dit gemiddeld €24,50. Mogelijk
worden deze bedragen volgend jaar hoger. De overheid wil namelijk de bestedingsruimte vergroten.
Met ingang van 1 januari 2020 zou het percentage dat onbelast besteed mag worden, van 1,2 procent naar
1,7 procent stijgen. Mits dit voornemen doorgezet wordt, natuurlijk. Die stijging geldt bij totale
loonsommen tot €400.000.

Ecologisch verantwoord tijdens de kerst
Duurzaamheid is het hele jaar door een begrip, dus ook met kerst. Van Huffelen: "Met kerst zie je dat
mensen toch liever een écht mooi product met een goede uitstraling willen. Maar wel vaak met een
plasticvrije verpakking." De ideale kerstattentie zou dus een gadget zijn, maar daar zitten nog wel
wat eisen aan: hij moet lang meegaan, plasticvrij verpakt zijn en hij moet passen bij het bedrijf.
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Deze acht innovatieve features brengt Zoom uit in 2022
 Vier op de tien Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekeraar
 Bedrijven moeten meer prioriteit geven aan het welzijn van werknemers
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederland verkiest kerstgeschenk boven traditioneel kerstpakket
 Werknemers dit jaar nóg meer verwend met kerst
 Kwart jongeren raakt gedemotiveerd als ze geen kerstpakket krijgen
 Kerstpakketten: duidelijke scheiding tussen vaste en flexibele medewerkers
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: E-mail Marketing Automation Trends 2022
Wat kun je in 2022 verwachten op het gebied van e‑mail marketing automation? Welke trends en ontwikkelingen ziet Spotler? En welke thema’s moet je dit jaar in de gaten houden om zoveel mogelijk succes te behalen met je organisatie?
Download het white paper
Lees verder
Trend van eigen thuisbioscoop zet ook in 2022 door
reacties
Traditioneel kerstpakket populairste extra beloning  (1) 
Thuiswerkers klagen het meest over hoofdpijn, stijve nek en vermoeide ogen  (1) 
Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers (2) 
Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (2) 
Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
top10
Vier technologietrends die we de komende jaren steeds vaker gaan zien
Twee derde organisaties in afgelopen jaar slachtoffer geworden van ransomware-aanval
Meer dan een derde van de CMO's verliest talent aan concurrenten
De zes belangrijkste trends voor intelligente documentverwerking in 2022
Brede kijk op netwerksecurity dé uitdaging voor 2022
Van Digital Twins tot afstandscontrole: dít zijn de visualisatietrends van 2022
'Het nieuwe normaal is nu gewoon normaal'
Jongeren zijn extra kwetsbaar voor phishing
Drie manieren om betrokkenheid te creëren bij medewerkers op afstand
Bedrijven willen klantervaring verbeteren in huidige 'digital-first' wereld
meer top 10