zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Traditioneel kerstpakket maakt plaats voor kerstgeschenk

Mensen willen een écht mooi product met een goede uitstraling

28 november 2019 - Het traditionele kerstpakket verliest het dit jaar van het kerstgeschenk. Nederland ontvangt dit
jaar het liefst een hippe gadget. Dat blijkt uit recent onderzoek van Allgifts. Ook is onderzocht
hoeveel werkgevers besteden aan een kerstattentie en wat de perfecte samenstelling is van een
kerstpakket.


Van de respondenten koopt ongeveer de helft ook zelf de kerstgeschenken en –pakketten in. Onder


kerstpakketten vallen de traditionele samenstellingen van typische kerstartikelen zoals kaarsjes,
mokken en winterse lekkernijen. Bij kerstgeschenken daarentegen, wordt vaak één product gegeven.
Een luxer product. Waar 35 procent van de respondenten de voorkeur geeft aan een kerstgeschenk,
prefereert 32 procent een kerstpakket. Wel is het zo dat, zo bleek uit het onderzoek, liefhebbers van
kerstpakketten graag een combinatie van een kerstgeschenk en etenswaren ontvangen.

Gadgets het meest populair
"Naar schatting worden er rond de kerst wel twee keer zoveel gadgets besteld als in de rest van het
jaar", merkt accountmanager van Allgifts Eva van Huffelen op. Het onderzoek bevestigt deze
uitspraak. 34 procent van de respondenten geeft aan het allerliefst een technologisch artikel zoals een
activity tracker of een powerbank te krijgen. Na gadgets is woondecoratie het meest gewild. Die
categorie kreeg twintig procent van de stemmen. Dan volgen, beide met veertien procent, eten en drinkwaren en
verzorgingsproducten. Van de respondenten die ook kerstgeschenken inkopen, zoekt de helft naar
iets wat op de eerste plaats past bij het bedrijf, boven wat de ontvanger wenst te krijgen.
Desalniettemin geven ontvangers hun kerstattentie gemiddeld een 7,8, zo blijkt uit het onderzoek.
Inkopers lijken dus wel degelijk goed te weten wat voor cadeau de ontvanger graag krijgt.

Meer voor werknemers
De meeste respondenten geven aan dat een kerstattentie krijgen gevoelens oproept. Het grootste
deel ervan ervaart een positief gevoel. Het gevoel dat hij gewaardeerd wordt. Slechts vijf procent geeft aan
dat een kerstattentie weinig tot geen gevoel oproept. Opvallend is dat volgens het onderzoek
duidelijk meer wordt besteed aan werknemers dan aan externe relaties. Er wordt aan kerstattenties
gemiddeld €43,50 besteed voor werknemers. Voor externe relaties is dit gemiddeld €24,50. Mogelijk
worden deze bedragen volgend jaar hoger. De overheid wil namelijk de bestedingsruimte vergroten.
Met ingang van 1 januari 2020 zou het percentage dat onbelast besteed mag worden, van 1,2 procent naar
1,7 procent stijgen. Mits dit voornemen doorgezet wordt, natuurlijk. Die stijging geldt bij totale
loonsommen tot €400.000.

Ecologisch verantwoord tijdens de kerst
Duurzaamheid is het hele jaar door een begrip, dus ook met kerst. Van Huffelen: "Met kerst zie je dat
mensen toch liever een écht mooi product met een goede uitstraling willen. Maar wel vaak met een
plasticvrije verpakking." De ideale kerstattentie zou dus een gadget zijn, maar daar zitten nog wel
wat eisen aan: hij moet lang meegaan, plasticvrij verpakt zijn en hij moet passen bij het bedrijf.
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Recruiter denkt dat kandidaten vaardigheden op cv overdrijven
 Vier vereisten voor een efficiënt datacenter
 ‘Positief verband tussen stakeholdergericht leiderschap en betere financiële bedrijfsprestaties’
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederland verkiest kerstgeschenk boven traditioneel kerstpakket
 Werknemers dit jaar nóg meer verwend met kerst
 Kwart jongeren raakt gedemotiveerd als ze geen kerstpakket krijgen
 Kerstpakketten: duidelijke scheiding tussen vaste en flexibele medewerkers
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Personeel inwerken met behulp van een onboard-programma
Waarom kiezen voor een agile werkwijze bij de ontwikkeling van software
Het belang van een goede online marketing partner
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
De top-100 snelst groeiende beroepen van de toekomst: Mensenwerk blijft groeien
Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
Dit jaar nog geen advertenties op WhatsApp
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beďnvloeden
Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
Duurzame kijk op HRM oplossing voor burn-outklachten?
Meerwaarde creëren uit menselijk kapitaal met ISO-norm
Stap uit de sprookjeswereld en stop het (digitale) zwart-wit-denken
Nederland ideale vestigingsplek dankzij digitale infrastructuur
Bedrijven plukken steeds vaker voordelen van mobiele CRM-apps
meer top 10