zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werkend Nederland wil manager niet op social media

Ruim een op de tien werknemers gaat privé met manager om

9 oktober 2019 - Het merendeel (56 procent) van werkend Nederland is op geen enkel social media platform verbonden met zijn manager. Als werknemers wel verbonden zijn met hun manager, is dit meestal via Facebook (27 procent).

LinkedIn staat op de tweede plaats (zestien procent), gevolgd door Instagram (tien procent). Dit blijkt uit Het Nationale Management Onderzoek, uitgevoerd door ISBW onder 1.013 respondenten.


 
Contact buiten werktijd
Social media connecties zijn een laagdrempelige vorm van privécontact. Daarnaast is er een groep die zijn manager privé regelmatig ziet of spreekt. Ruim een op de tien werknemers gaat namelijk privé met zijn manager om. Het gaat hierbij voornamelijk om mannen (vijftien procent) en in mindere mate om vrouwen (zes procent).
 
Meer dan een goede klik
Naast dat door werknemers het innerlijk van de manager soms leuk genoeg wordt gevonden om privécontact te hebben, wordt ook het uiterlijk beoordeeld. De manager is in de ogen van veertien procent van werkend Nederland aantrekkelijk. Zeventien procent van de mannen vindt zijn manager aantrekkelijk, bij vrouwen geldt dit voor tien procent. Vooral managers in de communicatiebranche blijken een lust voor het oog (45 procent). 
Rob Rijbroek, directeur bij ISBW: "De grenzen tussen werk en privé vervagen, mede door het alsmaar groeiende gebruik van social media. Connecties via bijvoorbeeld Facebook en Instagram zorgen ervoor dat u meer meekrijgt van wat iemand doet en leuk vindt, waardoor ook gezamenlijke interesses sneller worden ontdekt. Dat kan vervolgens weer een fundament vormen voor privécontact. Ook de afnemende hiërarchie binnen organisaties verlaagt de drempel om vrienden te worden met de manager. Managers nemen steeds minder vaak de positie van ‘baas’ in; er wordt met elkaar omgegaan als gelijken."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 2018 was het begin van het einde van sociale media
 Social media winnen het niet van vacaturesites
 Aan welke van de zeven social media-zonden maakt u zich schuldig?
 De beste sales professionals zitten twee uur per dag op social media
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10