zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Aan welke van de zeven social media-zonden maakt u zich schuldig?

28 augustus 2017 - De tijd dat likes en reacties gecategoriseerd konden worden als ‘fake internet points’ is anno 2017 definitief voorbij. Hordes social influencers verdienen inmiddels een dikke boterham met de berichten die zij plaatsen op verschillende social media.
 

Gekeken naar hoe belangrijk social media is (geworden) om klanten te bereiken en te binden, is het logisch dat elke like en interactie geld waard is en dat de mate van respons op social media een belangrijke graadmeter is voor het succes van een marketingstrategie. Echter, helaas begrijpt nog niet elke organisatie hoe ze dat nu precies aan moeten pakken, likes omzetten in klinkende munt. Volgens Joris Schoonis, Area Vice President Salesforce Marketing Cloud, maken zij zich schuldig aan één of meerdere social media-zonden.


 
U gebruikt één post voor alle kanalen
"Wanneer u zich er makkelijk vanaf maakt en één post doorplaatst op verschillende platforms, bent u niet goed bezig. Elk social media platform heeft namelijk zijn eigen taal," aldus Schoonis. Twitter is voor korte berichten en wordt o.a. gebruikt voor nieuws of webcare. Op Snapchat wordt gecommuniceerd met (grappige) foto’s en korte filmpjes die vanzelf weer verdwijnen. Facebook is voor vrienden en (vage) kennissen en op Instagram houdt u de wereld op de hoogte van wat u bezighoudt via beeld en korte filmpjes. LinkedIn (Pulse) is een zakelijk platform waar u prima langere berichten op kunt plaatsen met een wat serieuzere toon. "De zondaar die dit niet erkent zal zijn klanten enkel ergeren en storen in plaats van informeren en enthousiasmeren."
 
Lees verder op Brisk Magazine.


Bron: Brisk Magazine
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Mind your data
 2018: het jaar van de verliezer
 Het aanwerven van het juiste talent en het belang van kandidaatervaring
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vier tips voor uw sollicitatie via social media
 Nederlandse bedrijven op social media: 300. 000 excuses in halfjaar tijd
 Slordig informatiebeleid is troef in de Cloud en op social media
 Organisaties: investeer in digitale klantinteractie of mis de boot
 
 
reacties
 
Jurrit  |   | 
28-08-2017
 | 
22:53 uur
Dit is helemaal waar, en ook wel terecht toch? Iemand krijgt niet ineens tien duizenden volgers op een social medium, daar moet je veel voor doen.

Mag wat mij betreft best beloond worden.
Ellen  |   | 
14-01-2019
 | 
14:52 uur
Helemaal eens met Jurrit, ik ben daar ook druk mee bezig maar er is zoveel te doen dat het een dagtaak aan het worden is.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederland zakt uit top drie Digitaliserings Index  (1) 
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed (1) 
De top tien startups waar talent wil werken (1) 
Hoe word ik meer zichtbaar en gewaardeerd? (1) 
Marketeers besteden video steeds meer uit (6) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (4) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
top10
Vijf zegeningen van een burn-out
Extreme beloning toppers in bedrijfsleven blijkt wederom mythe
Nederlander met modaal inkomen ziet nettosalaris met bijna 50 euro stijgen
Kennis cybersecurity-terminologie Nederlandse beslissers onvoldoende
Sterke ontwikkeling cloud- en hostinggebruik in Nederland
Vijf tips om tijd te besparen met vliegen
Wie van het Europese talent wil in Eindhoven werken? Bijna niemand
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed
Besluitvormingsdilemma’s in het digitale tijdperk
72 procent Nederlanders vindt Prinsjesdag waardevolle traditie
meer top 10