zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

FinanciŽle dienstverleners koplopers nieuwe technologieŽn om klantervaringen te verbeteren

Ruim een derde van de financiŽle dienstverleners maakt gebruik van AI en chatbots om klantervaring te verbeteren

21 juni 2019 - Uit onderzoek van Adobe blijkt dat financiële dienstverleners vooroplopen in het toepassen van AI en chatbots voor betere klantervaringen.

Volgens het Adobe Digital Trends Report 2019 gebruikt 34 procent van de financiële dienstverleners AI en/of chatbots om hun campagnes en ervaringen te verbeteren, vergeleken met slechts 22 procent in andere sectoren. Nog eens 37 procent van de financiële dienstverleners is van plan om het komende jaar in de technologie te investeren.



Geschikt voor AI
Michael Plimsoll, Industry Marketing Director Financial Services bij Adobe, zegt hierover: "Het hoge transactievolume in de financiële dienstverlening, in combinatie met een ongekende digitale disruptie, vooral door nieuwkomers, maakt de sector zeer geschikt voor het adopteren van AI-technologie. In een markt met homogene producten, zullen we steeds meer merken in de financiële dienstverlening AI zien toepassen om klantervaringen te verbeteren door meer te personaliseren, automatiseren en de dienstverlening te innoveren."

Prijsconcurrentie
Financiële dienstverleners blijven zeer terughoudend als het gaat om prijsconcurrentie, waardoor de klantervaring hun belangrijkste kracht is om te differentiëren. De klantenservice, productinnovatie en kwaliteit worden door bijna de helft (49 procent) van de ondervraagden genoemd als de belangrijkste gebieden waarop zij zich kunnen onderscheiden.

Klantervaring nog niet volwassen
Ondanks het feit dat andere sectoren vooroplopen als het gaat om de customer journey en datagedreven marketing, geeft 48 procent van de respondenten aan dat hun klantervaring niet zo volwassen is als ze zouden willen. Vooruitblikkend zegt 56 procent van de respondenten prioriteit te geven aan een beter gebruik van gegevens voor publieksegmentatie en -targeting, terwijl 34 procent de levering van real-time gepersonaliseerde ervaringen als een van hun belangrijkste aandachtspunten ziet.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 De coronasituatie is het ideale moment voor SEO en online marketing
 Global Wealth Report 2020 van Allianz: Welvaartsimmuniteit
 Een anderhalvemeterkantoor inrichten is geen onmogelijke opgave
 

Gerelateerde nieuwsitems

 B2B-marketeers moeten koopgedrag bekijken om klanten te werven
 Inspanningen om klantervaring prioriteit te maken belemmerd door kosten, retentie en dubieuze debiteuren
 Innovatie en klantgerichtheid: sleutel voor een succesvolle supply chain-strategie
 Klantervaring is nu de hoogste prioriteit
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Managers onderschatten cyberdreigingen massaal
reacties
De coronasituatie is het ideale moment voor SEO en online marketing (1) 
Fiets naar uw Werk Dag: Het westen van Nederland en jongeren pakken het meest de fiets naar het werk (1) 
Terug naar het vroegere normaal is geen optie, streef daarom naar een beter normaal (1) 
Zakelijk vastgoed daalt in 2021 met zes procent in waarde  (1) 
Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 45 euro (1) 
Nederlanders schelden erop los (tegen chatbots) (1) 
Drie toepassingen voor digitalisering in kantoor Ďna coronaí (1) 
top10
Terug naar het vroegere normaal is geen optie, streef daarom naar een beter normaal
Werkgever heeft geen oog voor stress en burn-out klachten
Werkrelaties onder druk tijdens de coronacrisis?
Flexkrachten onmisbaar voor opstarten economie na lockdown
Aantal werkende studenten zonder uitzicht op contractverlenging verdubbeld
Zoekvraag naar waterflessen verzesvoudigd in vijf jaar
'Te weinig ambitie kabinet voor versterken digitale economie'
Twee derde werkenden beoordeelt nieuwe collega(ís) op uiterlijk
Ruim 70 procent overheidswebsites niet digitaal toegankelijk
Fiets naar uw Werk Dag: Het westen van Nederland en jongeren pakken het meest de fiets naar het werk
meer top 10