zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

FinanciŽle dienstverleners koplopers nieuwe technologieŽn om klantervaringen te verbeteren

Ruim een derde van de financiŽle dienstverleners maakt gebruik van AI en chatbots om klantervaring te verbeteren

21 juni 2019 - Uit onderzoek van Adobe blijkt dat financiële dienstverleners vooroplopen in het toepassen van AI en chatbots voor betere klantervaringen.

Volgens het Adobe Digital Trends Report 2019 gebruikt 34 procent van de financiële dienstverleners AI en/of chatbots om hun campagnes en ervaringen te verbeteren, vergeleken met slechts 22 procent in andere sectoren. Nog eens 37 procent van de financiële dienstverleners is van plan om het komende jaar in de technologie te investeren.



Geschikt voor AI
Michael Plimsoll, Industry Marketing Director Financial Services bij Adobe, zegt hierover: "Het hoge transactievolume in de financiële dienstverlening, in combinatie met een ongekende digitale disruptie, vooral door nieuwkomers, maakt de sector zeer geschikt voor het adopteren van AI-technologie. In een markt met homogene producten, zullen we steeds meer merken in de financiële dienstverlening AI zien toepassen om klantervaringen te verbeteren door meer te personaliseren, automatiseren en de dienstverlening te innoveren."

Prijsconcurrentie
Financiële dienstverleners blijven zeer terughoudend als het gaat om prijsconcurrentie, waardoor de klantervaring hun belangrijkste kracht is om te differentiëren. De klantenservice, productinnovatie en kwaliteit worden door bijna de helft (49 procent) van de ondervraagden genoemd als de belangrijkste gebieden waarop zij zich kunnen onderscheiden.

Klantervaring nog niet volwassen
Ondanks het feit dat andere sectoren vooroplopen als het gaat om de customer journey en datagedreven marketing, geeft 48 procent van de respondenten aan dat hun klantervaring niet zo volwassen is als ze zouden willen. Vooruitblikkend zegt 56 procent van de respondenten prioriteit te geven aan een beter gebruik van gegevens voor publieksegmentatie en -targeting, terwijl 34 procent de levering van real-time gepersonaliseerde ervaringen als een van hun belangrijkste aandachtspunten ziet.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Recruiter denkt dat kandidaten vaardigheden op cv overdrijven
 Vier vereisten voor een efficiŽnt datacenter
 ĎPositief verband tussen stakeholdergericht leiderschap en betere financiŽle bedrijfsprestatiesí
 

Gerelateerde nieuwsitems

 B2B-marketeers moeten koopgedrag bekijken om klanten te werven
 Inspanningen om klantervaring prioriteit te maken belemmerd door kosten, retentie en dubieuze debiteuren
 Innovatie en klantgerichtheid: sleutel voor een succesvolle supply chain-strategie
 Klantervaring is nu de hoogste prioriteit
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Personeel inwerken met behulp van een onboard-programma
Waarom kiezen voor een agile werkwijze bij de ontwikkeling van software
Het belang van een goede online marketing partner
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eťn op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beÔnvloeden
De top-100 snelst groeiende beroepen van de toekomst: Mensenwerk blijft groeien
Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
Dit jaar nog geen advertenties op WhatsApp
Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
Duurzame kijk op HRM oplossing voor burn-outklachten?
Meerwaarde creŽren uit menselijk kapitaal met ISO-norm
Stap uit de sprookjeswereld en stop het (digitale) zwart-wit-denken
Nederland ideale vestigingsplek dankzij digitale infrastructuur
Bedrijven plukken steeds vaker voordelen van mobiele CRM-apps
meer top 10