zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Financiële dienstverleners koplopers nieuwe technologieën om klantervaringen te verbeteren

Ruim een derde van de financiële dienstverleners maakt gebruik van AI en chatbots om klantervaring te verbeteren

21 juni 2019 - Uit onderzoek van Adobe blijkt dat financiële dienstverleners vooroplopen in het toepassen van AI en chatbots voor betere klantervaringen.

Volgens het Adobe Digital Trends Report 2019 gebruikt 34 procent van de financiële dienstverleners AI en/of chatbots om hun campagnes en ervaringen te verbeteren, vergeleken met slechts 22 procent in andere sectoren. Nog eens 37 procent van de financiële dienstverleners is van plan om het komende jaar in de technologie te investeren.



Geschikt voor AI
Michael Plimsoll, Industry Marketing Director Financial Services bij Adobe, zegt hierover: "Het hoge transactievolume in de financiële dienstverlening, in combinatie met een ongekende digitale disruptie, vooral door nieuwkomers, maakt de sector zeer geschikt voor het adopteren van AI-technologie. In een markt met homogene producten, zullen we steeds meer merken in de financiële dienstverlening AI zien toepassen om klantervaringen te verbeteren door meer te personaliseren, automatiseren en de dienstverlening te innoveren."

Prijsconcurrentie
Financiële dienstverleners blijven zeer terughoudend als het gaat om prijsconcurrentie, waardoor de klantervaring hun belangrijkste kracht is om te differentiëren. De klantenservice, productinnovatie en kwaliteit worden door bijna de helft (49 procent) van de ondervraagden genoemd als de belangrijkste gebieden waarop zij zich kunnen onderscheiden.

Klantervaring nog niet volwassen
Ondanks het feit dat andere sectoren vooroplopen als het gaat om de customer journey en datagedreven marketing, geeft 48 procent van de respondenten aan dat hun klantervaring niet zo volwassen is als ze zouden willen. Vooruitblikkend zegt 56 procent van de respondenten prioriteit te geven aan een beter gebruik van gegevens voor publieksegmentatie en -targeting, terwijl 34 procent de levering van real-time gepersonaliseerde ervaringen als een van hun belangrijkste aandachtspunten ziet.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 B2B-marketeers moeten koopgedrag bekijken om klanten te werven
 Inspanningen om klantervaring prioriteit te maken belemmerd door kosten, retentie en dubieuze debiteuren
 Innovatie en klantgerichtheid: sleutel voor een succesvolle supply chain-strategie
 Klantervaring is nu de hoogste prioriteit
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10