zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Autoverkopen april ruim twee procent in de min

Autoverkopen dalen gestaag

8 mei 2019 - Afgelopen maand zijn er in Nederland 33.149 nieuwe personenauto’s geregistreerd en dat is 2,1 procent minder dan in april 2018.

Volgens de officiële cijfers van BOVAG, RAI Vereniging en RDC bedraagt het totale aantal registraties in de eerste vier maanden van dit jaar 148.751, oftewel een min van 12,3 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.



Blijvende daling
Behoudens de maand december - als gevolg van fiscale wijzigingen voor elektrische auto’s - daalden de autoverkopen sinds afgelopen zomer elke maand. In september werd de nieuwe Europese testcyclus WLTP voor het meten van CO2-uitstoot van kracht. Ondanks toezeggingen van de vorige staatssecretaris van Financiën steeg daarmee in Nederland ook het gemiddelde bedrag dat voor de aanschafbelasting BPM moet worden betaald.
BOVAG en RAI Vereniging dringen er bij dit kabinet dan ook op aan dat de eerdere belofte wordt ingelost en de BPM-tabel zo spoedig mogelijk wordt aangepast. De auto’s zijn immers technisch identiek, alleen de testmethode is gewijzigd en daar mag de consument niet de dupe van worden. De BPM-stijgingen bedragen voor compacte en middenklasse-auto’s op benzine gemiddeld zo’n 800 euro en voor populaire dieselauto’s zelfs 2.000 euro.

De meest geregistreerde merken in april 2019 waren:
 
  • Volkswagen met 3.616 exemplaren en 10,9 procent marktaandeel
  • Peugeot (2.406 / 7,3 procent)
  • BMW (2.206 / 6,7 procent)
  • Ford (2.166 / 6,5 procent)
  • Renault (2.163 / 6,5 procent)
  • De meest geregistreerde modellen in april 2019 waren:
     
  • Volkswagen Polo met 1.083 exemplaren en 3,3 procent marktaandeel
  • Ford Focus (1.038 / 3,1 procent)
  • KIA Niro (843 / 2,5 procent)
  • Peugeot 108 (724 / 2,2 procent)
  • KIA Picanto (721 / 2,2 procent)
  •  
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Na invoering AVG nauwelijks meer oog voor privacy en databeveiliging
     Vakantiegeld valt dit jaar voor veel Nederlanders lager uit
     Zo wint u de harten van millennials
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Nieuwe auto? Driekwart Nederlanders blijft bij dezelfde autoverzekeraar
     Autoverzekering: persoonsgebonden of voertuiggebonden?
     Autoverkoop stijgt in juli met 11,8 procent
     Leasen of een eigen auto: hoe zit het met schadevrije jaren?
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    advertorial
    Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
    Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
    Lees verder
    Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
    Is uw volgende zakelijke leaseauto een Tesla?
    reacties
    Helft Nederlanders kan op vakantie werk niet loslaten (1) 
    Tesla wil meer geld ophalen (1) 
    Generatie Z is het meest productief op een druk kantoor (1) 
    Record aan kwetsbaarheden zorgt voor meer innovatie in cybersecurity (1) 
    HR heeft nauwelijks invloed op de scholingsintentie van medewerkers (1) 
    Werknemer neemt vrij voor ziek huisdier (1) 
    Werven van nieuwe medewerker kost meer dan 4. 000 euro per persoon (1) 
    top10
    Tja, je kunt natuurlijk alles wel relativeren!
    Slecht functionerende collega’s grootste stoorzender op het werk
    Generatie Z is het meest productief op een druk kantoor
    Helft Nederlanders kan op vakantie werk niet loslaten
    In Nederland solliciteren vooral flexibele, leergierige en nauwkeurige mensen
    Aandachtspunten bij het ontwikkelen van visie
    60’ers vaker inkomen, minder vaak uitkering of pensioen
    B2B-marketeers moeten koopgedrag bekijken om klanten te werven
    Zo wint u de harten van millennials
    Zwangere vrouw kent haar rechten op de werkvloer niet
    meer top 10