zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nieuwe auto? Driekwart Nederlanders blijft bij dezelfde autoverzekeraar

Twee derde vindt nieuwe auto ideale moment voor vergelijken autoverzekering

8 april 2019 - Een andere auto is een grote investering en vergt de nodige oriëntatie op het merk, model en tal van andere zaken. Denken Nederlanders hierbij ook weleens aan het vergelijken van de autoverzekering?

Allsecur deed onderzoek en het blijkt dat automobilisten een andere auto (64 procent) of de jaarwisseling (31 procent) het ideale moment vinden om de autoverzekering eens onder de loep te nemen. Echter blijft 74 procent bij de aanschaf van een andere auto bij dezelfde verzekeraar.



Trouwe Hollanders
Uit het onderzoek blijkt dat Nederlanders vrij trouw zijn aan hun autoverzekeraar. Zo zegt twee derde (64 procent) van de automobilisten die weleens een andere auto heeft gekocht dat zij dit aanschafmoment de ideale gelegenheid vinden om hun autoverzekering eens onder de loep te nemen. Toch is driekwart (74 procent) van hen bij dezelfde verzekeraar gebleven toen zij een andere auto kochten. Opvallend is dat millennials (achttien-34 jaar) minder trouw zijn dan 65-plussers, respectievelijk 76 en 85 procent zegt niet van verzekeraar te zijn gewisseld.
Ron Adams, Brand Manager bij Allsecur, licht toe: "Millennials zijn over het algemeen kritischer tegenover informatie en altijd op zoek naar meer ‘value for money’. Niet zo gek dus dat zij hun uitgaven wat meer onder de loep nemen en minder trouw zijn aan hun autoverzekeraar; als zij ergens anders net zo goed, maar wel goedkoper verzekerd kunnen zijn, stappen zij maar al te graag over. Zeker nu dit online gemakkelijk vergeleken kan worden, wordt de drempel nog lager en is dit snel geregeld."

Millennials kijken kritischer naar autoverzekering
Nederlanders staan bekend om geld besparen en hun zuinige gedrag, maar is dit ook zo op het gebied van autoverzekeringen? Ongeveer een derde (36 procent) van de automobilisten die weleens een andere auto heeft gekocht, heeft uitgebreid onderzocht of het voordeliger zou zijn om van autoverzekeraar te wisselen. Een noemenswaardig verschil is dat millennials (57 procent) hier veel tijd en energie insteken, in tegenstelling tot 65-plussers (25 procent). Ook hebben meer mannen (41 procent) dan vrouwen (31 procent) dit goed uitgezocht.

34 procent oriënteert zich online
Om ervoor te zorgen dat Nederlanders zo voordelig mogelijk uit zijn met hun autoverzekering, zegt een kwart (25 procent) zich te laten adviseren door een tussenpersoon of financieel adviseur. Ook speuren zij zelf het internet af via onafhankelijke vergelijkingswebsites (negentien procent) of via de website van diverse autoverzekeraars (vijftien procent) om zich te oriënteren.
Naast het verdiepen in de meest geschikte autoverzekering, wordt er natuurlijk ook met veel zorg een andere auto uitgezocht. Wanneer denken Nederlanders vooral na over het aanschaffen van een andere auto? Dit is de top drie:
 
  • Om de zoveel jaar (zeventien procent)
  • Bij een nieuwe baan (tien procent)
  • Bij gezinsuitbreiding (vier procent)

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Werkzoekenden veel minder positief over work-life balance
 Hoe transformeren opkomende technologieën onze levens tegen 2030?
 Recordaantal ondernemingen worden intelligent met groeiende IoT-investeringen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Autoverzekering: persoonsgebonden of voertuiggebonden?
 Oldtimer rijden in de winter: vaste lasten en overgangsregeling
 'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
 Autoverzekering het duurst in Den Haag
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
6 stappen om leads te nurturen met e-mail marketing [white paper]
Je genereert leads met waardevolle content. Hoe zorg je dat deze leads warm worden, warm blijven en wél hot worden zodat de sales afdeling gesprekken kan voeren met beter gekwalificeerde leads? Spotler legt het in dit white paper stapsgewijs uit.
Download het white paper
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Personeelstekort in de horeca historisch hoog
Waar moet je op letten bij het kiezen van de juiste webhosting?
Zonnepanelen op kantoor; hoe zit dat financieel?
reacties
Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen (1) 
Zes tips bij het kiezen van je burn-out coach (1) 
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat (2) 
Evenement organiseren? Vijf onverwachte tips (2) 
'Ongezonde snack op netwerkborrel niet meer van deze tijd' (1) 
Nederland verkiest kerstgeschenk boven traditioneel kerstpakket (4) 
Land Rover Defender (2019) (1) 
top10
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat
Coaching populairder dan ooit
In 2030 is een kwart minder inzetbaar door werkgerelateerde stress
Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen
Voorkom plasticvervuiling met het businessmodel van de toekomst
Helft werknemers solliciteert onder werktijd
IT op de werkvloer: vloek of zegen voor de productiviteit?
Mannen zijn chagrijnig als Max Verstappen uitvalt
Slechts een op de vijf bespreekt probleemschuld met omgeving
Citizen development als oplossing voor de uitdagingen op de IT-afdeling
meer top 10