zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nieuwe auto? Driekwart Nederlanders blijft bij dezelfde autoverzekeraar

Twee derde vindt nieuwe auto ideale moment voor vergelijken autoverzekering

8 april 2019 - Een andere auto is een grote investering en vergt de nodige oriëntatie op het merk, model en tal van andere zaken. Denken Nederlanders hierbij ook weleens aan het vergelijken van de autoverzekering?

Allsecur deed onderzoek en het blijkt dat automobilisten een andere auto (64 procent) of de jaarwisseling (31 procent) het ideale moment vinden om de autoverzekering eens onder de loep te nemen. Echter blijft 74 procent bij de aanschaf van een andere auto bij dezelfde verzekeraar.



Trouwe Hollanders
Uit het onderzoek blijkt dat Nederlanders vrij trouw zijn aan hun autoverzekeraar. Zo zegt twee derde (64 procent) van de automobilisten die weleens een andere auto heeft gekocht dat zij dit aanschafmoment de ideale gelegenheid vinden om hun autoverzekering eens onder de loep te nemen. Toch is driekwart (74 procent) van hen bij dezelfde verzekeraar gebleven toen zij een andere auto kochten. Opvallend is dat millennials (achttien-34 jaar) minder trouw zijn dan 65-plussers, respectievelijk 76 en 85 procent zegt niet van verzekeraar te zijn gewisseld.
Ron Adams, Brand Manager bij Allsecur, licht toe: "Millennials zijn over het algemeen kritischer tegenover informatie en altijd op zoek naar meer ‘value for money’. Niet zo gek dus dat zij hun uitgaven wat meer onder de loep nemen en minder trouw zijn aan hun autoverzekeraar; als zij ergens anders net zo goed, maar wel goedkoper verzekerd kunnen zijn, stappen zij maar al te graag over. Zeker nu dit online gemakkelijk vergeleken kan worden, wordt de drempel nog lager en is dit snel geregeld."

Millennials kijken kritischer naar autoverzekering
Nederlanders staan bekend om geld besparen en hun zuinige gedrag, maar is dit ook zo op het gebied van autoverzekeringen? Ongeveer een derde (36 procent) van de automobilisten die weleens een andere auto heeft gekocht, heeft uitgebreid onderzocht of het voordeliger zou zijn om van autoverzekeraar te wisselen. Een noemenswaardig verschil is dat millennials (57 procent) hier veel tijd en energie insteken, in tegenstelling tot 65-plussers (25 procent). Ook hebben meer mannen (41 procent) dan vrouwen (31 procent) dit goed uitgezocht.

34 procent oriënteert zich online
Om ervoor te zorgen dat Nederlanders zo voordelig mogelijk uit zijn met hun autoverzekering, zegt een kwart (25 procent) zich te laten adviseren door een tussenpersoon of financieel adviseur. Ook speuren zij zelf het internet af via onafhankelijke vergelijkingswebsites (negentien procent) of via de website van diverse autoverzekeraars (vijftien procent) om zich te oriënteren.
Naast het verdiepen in de meest geschikte autoverzekering, wordt er natuurlijk ook met veel zorg een andere auto uitgezocht. Wanneer denken Nederlanders vooral na over het aanschaffen van een andere auto? Dit is de top drie:
 
  • Om de zoveel jaar (zeventien procent)
  • Bij een nieuwe baan (tien procent)
  • Bij gezinsuitbreiding (vier procent)

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Dreiging AVG-boetes bepalen investeringsbeslissingen in cybersecurity
 De verborgen gevolgen voor de gezondheid van thuiswerken
 C-level executives brengen grote cyberrisico’s met zich mee
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Autoverzekering: persoonsgebonden of voertuiggebonden?
 Oldtimer rijden in de winter: vaste lasten en overgangsregeling
 'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
 Autoverzekering het duurst in Den Haag
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Persoonsalarmering om korte lontjes in de maatschappij
reacties
De verborgen gevolgen voor de gezondheid van thuiswerken (1) 
Waar wilt u werken? (1) 
Baard op het werk: wel of niet doen? (1) 
Digitale tools zorgen voor minder werkstress (1) 
Vrouwen in leidinggevende posities hebben meer vertrouwen in omgang met crises dan mannen (1) 
Een op drie Nederlanders verwacht dit jaar minder Black Friday-aankopen te doen (1) 
Berlijn populairst bij foodies, Ibiza nummer één onder hippe vogels (1) 
top10
Digitale tools zorgen voor minder werkstress
Minder negatieve vooroordelen rondom werkloosheid ten gevolge van de coronacrisis
Blijf online veilig en verander uw wachtwoorden
Werknemers willen minstens één dag per week weg van de keukentafel
Acht cybersecurity trends voor 2021
Cybercriminelen richten hun pijlen in 2021 op thuiswerkers
Waar wilt u werken?
Zijn ‘Black Friday’-marketingstrategieën even duurzaam als de campagne zelf?
Marcel Krom is CIO of the Year 2020
Eén op de vijf HR-professionals: in 2030 wordt men ontslagen via een systeem
meer top 10