zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Albert Heijn zet in op groei en benoemt nieuw managementteam

Foodretailmarkt groeit en biedt kansen

7 mei 2019 - Albert Heijn benoemt een nieuw managementteam, waarmee de focus komt te liggen op specifieke groeigebieden, veranderende klantbehoeften en de ontwikkelingen in de foodretailmarkt.

Als brede omnichannel foodretailer is Albert Heijn actief met ruim 1.000 fysieke winkels in Nederland en België, inclusief de gemakswinkels van Albert Heijn to go. Daarnaast heeft de supermarktketen een succesvol e-commerce platform, veelgebruikte apps en food- en gezondheidsplatforms waaronder Allerhande. Het nieuwe managementteam stuurt deze activiteiten geïntegreerd aan, met extra aandacht voor groeigebieden zoals vers, digital, e-commerce en foodservice concepten. De lijnen binnen Albert Heijn worden korter. Dat maakt het bedrijf nog flexibeler en klantgerichter.


Marit van Egmond is sinds februari algemeen directeur van Albert Heijn. In haar eerste honderd dagen heeft ze intensieve gesprekken gevoerd met klanten door het hele land. Daarnaast sprak ze niet alleen met collega’s in winkels, distributiecentra en het hoofdkantoor, maar ook met franchisenemers, leveranciers, ondernemingsraad en belangenorganisaties. Deze gesprekken leverden belangrijke inzichten op en leidden mede tot deze stap.

Managementteam
Het nieuwe managementteam start vanaf 6 mei en staat onder leiding van Marit van Egmond.  
 
  • Nic Brassey, HR directeur (ad interim)
  • Arnoud van Daalen, directeur digitaal & klanten
  • Marco van Grinsven, directeur distributie & transport
  • Henk van Harn, directeur houdbaar & non-food
  • Rob Heesen, directeur foodservice & concepten
  • Constantijn Ninck Blok, directeur vers
  • Philip Padberg, directeur e-commerce
  • Hendrik Jan Roel, financieel directeur
  • Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie
  • [Aankondiging volgt snel], directeur winkels
Groeikansen
De manier waarop mensen in Nederland bezig zijn met eten en drinken is enorm in beweging, aldus Marit van Egmond. "De foodretailmarkt is daardoor flink aan het veranderen. Dat biedt veel groeikansen. Met deze stap gaan we als één Albert Heijn een volgende fase in van ons bedrijf. En zetten we ons iedere dag maximaal in om klanten alle ingrediënten voor een beter leven te bieden. Voor iedereen. Ik kijk ernaar uit om dit met mijn nieuwe team te realiseren."
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Merendeel niet tevreden over salaris
 Een op de vijf Nederlanders blijft vaker thuis door inflatie
 Slechts acht procent van de organisaties is voorbereid op cyberdreigingen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Teams met evenwichtige man/vrouw verdeling presteren beter
 Tien gevolgen van een managementteam onder druk
 Vrouwelijke managers hebben positief effect op productiviteit
 Is uw managementteam blauw, groen, geel of rood?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Waar moet je op letten bij het aanschaffen van beveiligingscamera’s voor jouw bedrijf?
Waar kun je elektrische raamdecoratie kopen?
Tips bij elektrische raambekleding kopen
reacties
Werknemers zijn enthousiast over het gebruik van generatieve AI op werkplek  (1) 
84 procent Nederlanders ontvangt oplichtingsberichten op smartphone (1) 
Hoe geef ik leiding aan vaste medewerkers voor de toekomst? (1) 
Mentale gezondheid weinig onderwerp van gesprek op werkvloer  (1) 
Prijs Audi Q4 E-Tron Sportback: minder hoofdruimte, meer geld (1) 
Deze vijf AI-trends gaan ons leven de komende jaren veranderen (1) 
Gemaksdiensten op kantoor populairder in crisistijd (1) 
top10
Geavanceerde technieken zorgen voor drastische toename van phishing
IT’er vindt opkomende technologieën vaak moeilijk te begrijpen
AI VS AI: De beste manier om de moderne cybercrimineel tegen te gaan
IT-beslisser verkiest low-code boven high-code applicatieontwikkeling
Bijna alle mkb-bedrijven zien negatieve impact van kostencrisis op bedrijfscultuur
Drie nieuwe tactieken die cybercriminelen gebruiken bij phishing-aanvallen
Tegen de haren instrijken
Oplopend ziekteverzuim door tekort aan bedrijfsartsen is op te vangen
Werknemers zijn enthousiast over het gebruik van generatieve AI op werkplek
Werkend Nederland print minimaal vanwege ontbossingszorgen
meer top 10