zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Jongeren betalen twee keer zo veel voor hun autoverzekering

Meer risico, hogere premie

16 april 2019 - Jongeren onder de 25 jaar oud betalen meer voor hun autoverzekering dan volwassenen. Dit komt omdat jongeren meer risico met zich meebrengen.

Uit onderzoek van goedkoopste autoverzekering blijkt dat de prijs voor de premie van een autoverzekering voor jongeren maar liefst twee keer zo hoog is als voor volwassenen.


In het onderzoek zijn premieberekeningen van jongeren onder de 25 jaar oud vergeleken met volwassenen boven de 25 jaar oud. Hiervoor zijn tien verschillende automerken met elkaar vergeleken. Voor elke type auto betalen de jongeren bijna twee keer zo veel premie als de volwassenen.

Logisch
Volgens het Verbond van Verzekeraars is het logisch dat de premie voor jongeren duurder is. Jongeren bestuurders rijden veel meer schade. Zij zijn vaker betrokken in een ongeluk en de letselschade neemt steeds meer toe. Opvallend is dat autobestuurders boven de 70 jaar ook meer ongelukken veroorzaken, maar niet zo veel betalen als de jongeren. Dit komt waarschijnlijk omdat die groep al veel schadevrije jaren heeft opgebouwd.
Als jongeren voor de voordeligste premie willen kiezen kunnen ze het beste terecht bij verzekeraar Centraal Beheer Achmea.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Coronacrisis boost videogebruik voor e-learning en webinars
  ‘Thuiswerken’ snelst gestegen thema voor phishing-aanvallen
 Begin met gemak om de volledig digitale klant van dienst te zijn
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nieuwe auto? Driekwart Nederlanders blijft bij dezelfde autoverzekeraar
 Autoverzekering: persoonsgebonden of voertuiggebonden?
 'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
 Autoverzekering het duurst in Den Haag
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Marketing Inhaak Kalender 2021 + handige tips
Met de overzichtelijke kalender van Spotler heb je in één oogopslag alle 'inhakers' voor jouw (e-mail) marketingcampagnes van 2021 in beeld. Handig voor eventgebonden acties naar klanten en nieuwsbriefabonnees! Inclusief interessante e-mail marketing tips.
Download de gratis kalender
Lees verder
Wereldwijd actief technologiebedrijf sponsort Nederlands vrouwenteam voor extreme roeirace
reacties
Invloed corona op arbeidsmarkt: banen in e-commerce en klantenservice in opkomst (1) 
Klanten willen slechts twee dingen (2) 
Drie manieren waarop Internet of Things SEO voorgoed verandert (2) 
Ruim helft Nederlanders openhartig over salaris (1) 
Ontwikkeling e-invoicing zorgt voor toename wereldwijde B2B-commerce in 2015 (1) 
Twee op de drie Nederlanders schaamt zich voor hoesten of niezen in publieke binnenruimtes (1) 
Grote organisaties zorgen beter voor thuiswerkende werknemers (1) 
top10
Dit zijn de vijf meest gegoogelde HR-thema's van 2020
Langdurig verzuim loopt op door uitstel reguliere zorg
Klanten willen slechts twee dingen
Lockdown belemmert tech-vrouwen in loopbaanontwikkeling
CIO’s hebben behoefte aan meer teamoverstijgend samenwerken
Sollicitatiedokter organiseert Nationale Dag van het CVv
Cybercriminelen gebruiken COVID-19-vaccin als lokmiddel bij hun aanvallen
Discriminatie op de arbeidsmarkt actueler dan ooit
Nederlandse bedrijven zien hybrid cloud als meest ideale IT-infrastructuur-model
Coronacrisis boost videogebruik voor e-learning en webinars
meer top 10