zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Jongeren betalen twee keer zo veel voor hun autoverzekering

Meer risico, hogere premie

16 april 2019 - Jongeren onder de 25 jaar oud betalen meer voor hun autoverzekering dan volwassenen. Dit komt omdat jongeren meer risico met zich meebrengen.

Uit onderzoek van goedkoopste autoverzekering blijkt dat de prijs voor de premie van een autoverzekering voor jongeren maar liefst twee keer zo hoog is als voor volwassenen.


In het onderzoek zijn premieberekeningen van jongeren onder de 25 jaar oud vergeleken met volwassenen boven de 25 jaar oud. Hiervoor zijn tien verschillende automerken met elkaar vergeleken. Voor elke type auto betalen de jongeren bijna twee keer zo veel premie als de volwassenen.

Logisch
Volgens het Verbond van Verzekeraars is het logisch dat de premie voor jongeren duurder is. Jongeren bestuurders rijden veel meer schade. Zij zijn vaker betrokken in een ongeluk en de letselschade neemt steeds meer toe. Opvallend is dat autobestuurders boven de 70 jaar ook meer ongelukken veroorzaken, maar niet zo veel betalen als de jongeren. Dit komt waarschijnlijk omdat die groep al veel schadevrije jaren heeft opgebouwd.
Als jongeren voor de voordeligste premie willen kiezen kunnen ze het beste terecht bij verzekeraar Centraal Beheer Achmea.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s
 Tevredenheid over thuiswerken neemt toe
 Nederlandse bedrijven roepen op tot minder zakelijk reizen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nieuwe auto? Driekwart Nederlanders blijft bij dezelfde autoverzekeraar
 Autoverzekering: persoonsgebonden of voertuiggebonden?
 'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
 Autoverzekering het duurst in Den Haag
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s  (1) 
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Kort door de bocht coaching?
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
meer top 10