zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Cees Verkuyl en Derk van Manen vallen in de prijzen op Sales Event

SMA kiest commercieel manager en sales manager van het jaar

18 maart 2019 - De Sales Management Association heeft Cees Verkuyl (Olympia) uitgeroepen tot commercieel directeur van het jaar. Het publiek en de jury hebben hem tijdens het Sales Event verkozen tot winnaar.

De Sales Management Association (SMA) beoordeelt jaarlijks deelnemers op een aantal criteria, zoals complexiteit, klantgerichtheid, uniciteit en authenticiteit. Het selectieproces startte in september 2018. Er werden uiteindelijk drie commercieel directeuren genomineerd: Erik van Essen van Landal Green Parks, Roos Tabak van Young Capital en Cees Verkuyl van Olympia.



Gekozen door publiek en vakjury
Tijdens de finaleronde op het SMA Sales Event gaven de drie genomineerden een presentatie aan een omvangrijk publiek. Op basis van een publieksstemming en een beoordeling door de vakjury werd Cees Verkuyl uitgeroepen tot commercieel directeur van het jaar.

Sales met een menselijke dimensie
De jury noemde het verhaal van Verkuyl zeer relevant en inspirerend. Hij wordt beschreven als ‘een Rotterdamse straatvechter met een waarachtige purpose om mensen aan het werk te krijgen.’ Wat opvalt is dat de maatschappelijke relevantie voor Cees altijd boven het korte termijn-succes valt. En daarmee geeft Cees volgens de jury ‘sales een nieuwe menselijke dimensie’.
 
Accountmanager Athlon benoemd tot ‘Young Sales Professional Of The Year 2018'
Op dezelfde avond werd Derk van Manen, accountmanager New Business bij Athlon Nederland benoemd tot Young Sales Professional Of The Year 2018. Na zijn finalepitch voor 700 professionals uit het vak is Van Manen door de vak- en publieksjury bekroond met de titel. In de finaleronde versloeg hij medefinalisten Corniels van Winkelen (KPN) en Dirk van de Werdt (Bechtle direct B.V.). "Deze titel bevestigt dat je altijd je hart moet volgen. Ik heb van jongs af aan een passie voor auto’s, waardoor ik zeker wist dat ik aan het werk wilde in de branche. En ook in mijn werk volg ik mijn gevoel door niet altijd in de gebaande paden te denken. Dat heeft mij tot nu toe ver gebracht. En dit wordt bij Athlon gezien, waardoor er ook steeds meer (sales)kansen op mijn pad komen," aldus Van Manen.

Kennispartner in mobiliteit 
Van Manen heeft de ambitie om zijn kijk op de salesrol en werkwijze in de automotive branche binnen Athlon breder uit te nutten. Hij ziet dat de transitie van de markt vraagt om een hele andere manier van sales bedrijven. Niels van den Hoogen, commercieel directeur Athlon Nederland: "Derk is in staat om klanten op een persoonlijke en duurzame manier te begeleiden in een salestraject. Hierdoor zijn de afgelopen tijd nieuwe deuren voor hem geopend. Hij stelt zich actief op als kennispartner naar de klant, maar ook als collega. Dat maakt het prettig en vertrouwd om met hem te werken. Door deze houding merken we dat prospects zich sneller binden en voor de lange termijn kiezen. En dat is een uitdaging in de branche waarin de ontwikkelingen en mogelijkheden elkaar razendsnel opvolgen. We zijn trots op Derk. Binnen Athlon stimuleren wij de ontwikkeling van onze mensen. Het deelnemen aan een verkiezing als deze draagt daar ook aan bij. En Derk kennende deelt hij enthousiast zijn kennis en ervaringen met collega’s. Daar kunnen we met zijn allen een voorbeeld aan nemen."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Kennis en vaardigheden van werknemers nog te weinig benut
  Nederlandse zakenvrouw Joëlle Dinnage finalist International Business Excellence Awards 2019
 Big Tech domineert overzichten van grootste merken
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Sharita Boon wint Women in Sales Award 2018
 Marketing- en salesmensen zien LinkedIn als waardevol salesmedium
 Top drie beste commerciële hbo-opleidingen
 Sales- en marketingtalent stuwt innovatie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Verleid en behoud talent met een multifunctionele werkomgeving
reacties
Meer Nederlanders lossen hypotheek af (1) 
Voor het eerst minder werklozen dan voor crisis (1) 
Kia Stinger GTS (1) 
Zeven seo factoren die óók in 2019 werken (1) 
Drie handige kantoorapps in 2019 (1) 
Tesla Model 3 met 4% bijtelling (3) 
Wintersporters laks met sneeuwkettingen (1) 
top10
De strijd tegen plastics: hoe beleggers kunnen bijdragen aan veranderingen
Meer vrouwen nodig voor de digitale vooruitgang van Nederland
Dit kunnen managers leren van gaming
Griepgolf kost dit jaar ‘slechts' 750 miljoen euro
Voor het eerst minder werklozen dan voor crisis
Samen werken aan de toekomst van werken
Digitalisering zorgt in Nederland voor meer banen dan in buurlanden
Bijna driekwart van de werknemers durft zich niet ziek te melden vanwege hooikoorts
Alles transactie Managementboek van het jaar 2019
Koester hoge verwachtingen, zonder iets te verwachten
meer top 10