zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Sales- en marketingtalent stuwt innovatie

18 juli 2017 - Bestuurders in de sector consumentengoederen zijn optimistisch over de verwachte groei komend jaar. Wereldwijd nemen de online uitgaven door de middenklasse toe.

Een mogelijke bedreiging voor de realisatie van deze groei is achterblijvende innovatie: nog geen 30 procent van de bestuurder is tevreden over de mate van geïmplementeerde innovaties binnen zijn of haar eigen bedrijf. De oorzaak die zij hiervoor aanwijzen is het tekort aan talent, waarbij de grootste vraag is naar sales- en marketingtalent. Dit blijkt uit de Global Consumer Products & Services Survey van Stanton Chase onder 600 business leaders binnen de sector consumentengoederen. 


 
Leiders in digital marketing
Naast sales en marketing (59 procent) zijn algemeen management (52 procent), research & development (39 procent) en human resources (36 procent) de vakgebieden met het grootste tekort aan talent, zo blijkt uit het onderzoek. "In Nederland blijkt binnen sales & marketing met name behoefte aan leiders in digital marketing en e-commerce. Diepe expertise in de eigen organisaties ontbreekt en veelal worden leiders aangetrokken uit andere industrieën zoals travel, tech en andere consumer service providers," aldus Aleid de Boer, partner Consumer Goods & Services bij Stanton Chase Nederland. 

Diversiteit als basis voor groei
De meerderheid van de leiders (61 procent) ziet diversiteit (in sexe, ethniciteit, religie, leeftijd, maar ook denkwijzen en gedragsstijlen) binnen een organisatie als een cruciale factor om de bedrijfsdoelen te behalen. Uit het onderzoek komt naar voren dat medewerkers binnen een bedrijf met een grote diversiteit flexibeler en bereidwilliger zijn om mee te bewegen met de ontwikkelingen en innovaties in de markt, in plaats van te blijven vasthouden aan traditionele methodes. Toch valt er op dit terrein nog veel winst te behalen, niet alleen binnen het gehele bedrijf maar ook binnen de leadership teams in het bijzonder, vindt 90 procent van de respondenten. Om die reden heeft 64 procent diversiteit opgenomen in de bedrijfsdoelstellingen en reikt achttien procent bonussen uit bij het bereiken van deze doelen. 
"Uit het onderzoek komt naar voren dat meer diverse organisaties zich beter voorbereid voelen dan minder diverse organisaties. Dit zijn wij ook in de Nederlandse markt. Bovendien beschouwen bedrijven met een grote diversiteit zichzelf als beter in staat om te innoveren," vervolgt De Boer.  
 
Over het onderzoek: ‘2017 Global Consumer Products and Services Survey’
Het internationale onderzoek van Stanton Chase is gebaseerd op bevindingen van 600 executives uit 45 landen. De deelnemers zijn werkzaam bij bedrijven met een jaaromzet van $100 miljoen tot $5 miljard. Download hier het volledige rapport van Stanton Chase: ‘2017 Global Consumer Products and Services Survey’.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
 Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
 Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Innovatie wakkert vraag naar supply chain professionals aan
 'Class of Young Global Leaders' aangewezen
 Betere voorbereiding op technologische innovatie nodig
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
top10
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Innovatie helpt organisaties om flexibel te blijven in uitdagende tijden
IT-vacatures ondanks coronavirus nog steeds lastig in te vullen
Gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Kort door de bocht coaching?
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
meer top 10