zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nieuwe betaaltechnologieën onderwerp van gesprek op social media

Groeiende aandacht voor contactloos betalen en mobile wallets

27 februari 2019 - Wilt u in een winkel snel een kop koffie kunnen pakken en weer verdergaan? U bent niet de enige. Meer dan ooit hebben mensen een digitale en mobiele levensstijl en ze verwachten dat hun betaalmogelijkheden meegaan met deze ‘always on’ mindset.

Dit blijkt uit gesprekken op social media in de jaarlijkse Mastercard Digital Payments Study


Mobiele betalingen vertegenwoordigen meer dan een kwart (27 procent) van de totale social media conversaties over betalingen. Daarmee schieten de totale mentions over dit onderwerp met maar liefst twintig procent omhoog ten opzichte van vorig jaar. Het aantal mentions van mobile wallets is meer dan verdubbeld.
De zesde editie van de Mastercard Digital Payments Study, ontwikkeld in samenwerking met PRIME Research, is ontstaan op basis van een analyse van meer dan 3,3 miljoen conversaties in het afgelopen jaar op verschillende social media kanalen, zoals Twitter, Facebook, Instagram en Weibo.
 
On demand betalen
"On-demand wordt niet alleen verwacht van kabel- en contentproviders; het is ook realiteit voor hoe mensen dagelijks willen shoppen en betalen," aldus Rose Beaumont, senior vice president European communications and sales enablement bij Mastercard. "In het onderzoek zien we hoe snelle, gemakkelijke en veilige betaalmanieren omarmd worden in alle markten. En het geeft de blijvende interesse en vraag weer voor de komende jaren."
 
Interesse in nieuwe technologieën
Mensen staan steeds meer open voor nieuwere technologieën die impact op hun levensstijl hebben. In het afgelopen jaar zijn dergelijke mentions over nieuwe technologieën op social media met 30 procent gestegen. Bijna een vijfde van alle conversaties over mobiele betalingen is gefocust op contactloos betalen en mobile wallets. Naast deze primaire focusgebieden zijn consumenten geïnteresseerd in de impact van kunstmatige intelligentie, QR-betalingen en wearable betalingen op hun leven.
Een algemene trend laat zien dat mensen steeds positiever zijn over nieuwe technologieën. Vrijwel alle conversaties (95 procent) rond mobile wallets waren positief. Bijna een derde (30 procent) roemt snelheid, efficiëntie en eenvoud van de huidige producten.
 
Nieuwe technologieën en security
Onder de geanalyseerde conversaties hielden consumenten duidelijk een scherpe focus op de veiligheid van hun geld en data als fundamentele vereiste. Mensen herkennen de waarde van nieuwe technologieën om mobiel betalen goed te beveiligen.
Voor wat betreft nieuwe technologieën die bijdragen aan veilige betalingen tikte de term ‘biometrics’ een potentieel bereik van 111 miljoen aan, vooral gedreven door interesse in stembetalingen en vingerafdrukscanners. De term ‘tokenization’ – een essentiële manier om ieder type betaling te beschermen en te ondersteunen – werd gezien door in potentie elf miljoen mensen.
Groot nieuws over datalekken nam een vijfde van alle datagerelateerde conversaties in beslag. In dertien procent van deze gesprekken werd de potentie van digitale securitytechnologieën als blockchain, tokenization en biometrics genoemd.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?
 Onverwachte netwerkproblemen grootste frustratie van IT-teams
 CEO’s moeten technologie in hun DNA hebben om succesvol te zijn
 

Gerelateerde nieuwsitems

 WRR pleit voor structurele aanpassingen binnen ons geldstelsel
 De meest voorkomende fraudemethodes bij mobiel betalen
 Banken nog niet klaar voor Europese richtlijn betalingsverkeer
 Nederlander wil het liefst één betaalmogelijkheid
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats  (2) 
Thuiswerken & flexibiliteit: Nederlander verwacht blijvende impact op werk door pandemie  (1) 
top10
Coronacrisis gaat grotendeels aan cybersecuritymarkt voorbij
Het geheim van succesvolle cybersecurity: business in verbinding met IT
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden
Hoe kunnen banken en financiële instellingen reageren op COVID-19?
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement
Twee derde van de Europese organisaties maakt actief gebruik van kunstmatige intelligentie
Iedereen aan de slag, aan de slag voor iedereen
De toetsstenen voor leiderschap in vier criteria
De onstuitbare opmars van de barcode in het dagelijks leven
Wat zijn de regionale gevolgen van corona?
meer top 10