zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nieuwe betaaltechnologieën onderwerp van gesprek op social media

Groeiende aandacht voor contactloos betalen en mobile wallets

27 februari 2019 - Wilt u in een winkel snel een kop koffie kunnen pakken en weer verdergaan? U bent niet de enige. Meer dan ooit hebben mensen een digitale en mobiele levensstijl en ze verwachten dat hun betaalmogelijkheden meegaan met deze ‘always on’ mindset.

Dit blijkt uit gesprekken op social media in de jaarlijkse Mastercard Digital Payments Study


Mobiele betalingen vertegenwoordigen meer dan een kwart (27 procent) van de totale social media conversaties over betalingen. Daarmee schieten de totale mentions over dit onderwerp met maar liefst twintig procent omhoog ten opzichte van vorig jaar. Het aantal mentions van mobile wallets is meer dan verdubbeld.
De zesde editie van de Mastercard Digital Payments Study, ontwikkeld in samenwerking met PRIME Research, is ontstaan op basis van een analyse van meer dan 3,3 miljoen conversaties in het afgelopen jaar op verschillende social media kanalen, zoals Twitter, Facebook, Instagram en Weibo.
 
On demand betalen
"On-demand wordt niet alleen verwacht van kabel- en contentproviders; het is ook realiteit voor hoe mensen dagelijks willen shoppen en betalen," aldus Rose Beaumont, senior vice president European communications and sales enablement bij Mastercard. "In het onderzoek zien we hoe snelle, gemakkelijke en veilige betaalmanieren omarmd worden in alle markten. En het geeft de blijvende interesse en vraag weer voor de komende jaren."
 
Interesse in nieuwe technologieën
Mensen staan steeds meer open voor nieuwere technologieën die impact op hun levensstijl hebben. In het afgelopen jaar zijn dergelijke mentions over nieuwe technologieën op social media met 30 procent gestegen. Bijna een vijfde van alle conversaties over mobiele betalingen is gefocust op contactloos betalen en mobile wallets. Naast deze primaire focusgebieden zijn consumenten geïnteresseerd in de impact van kunstmatige intelligentie, QR-betalingen en wearable betalingen op hun leven.
Een algemene trend laat zien dat mensen steeds positiever zijn over nieuwe technologieën. Vrijwel alle conversaties (95 procent) rond mobile wallets waren positief. Bijna een derde (30 procent) roemt snelheid, efficiëntie en eenvoud van de huidige producten.
 
Nieuwe technologieën en security
Onder de geanalyseerde conversaties hielden consumenten duidelijk een scherpe focus op de veiligheid van hun geld en data als fundamentele vereiste. Mensen herkennen de waarde van nieuwe technologieën om mobiel betalen goed te beveiligen.
Voor wat betreft nieuwe technologieën die bijdragen aan veilige betalingen tikte de term ‘biometrics’ een potentieel bereik van 111 miljoen aan, vooral gedreven door interesse in stembetalingen en vingerafdrukscanners. De term ‘tokenization’ – een essentiële manier om ieder type betaling te beschermen en te ondersteunen – werd gezien door in potentie elf miljoen mensen.
Groot nieuws over datalekken nam een vijfde van alle datagerelateerde conversaties in beslag. In dertien procent van deze gesprekken werd de potentie van digitale securitytechnologieën als blockchain, tokenization en biometrics genoemd.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
 Meerwaarde creëren uit menselijk kapitaal met ISO-norm
 Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
 

Gerelateerde nieuwsitems

 WRR pleit voor structurele aanpassingen binnen ons geldstelsel
 De meest voorkomende fraudemethodes bij mobiel betalen
 Banken nog niet klaar voor Europese richtlijn betalingsverkeer
 Nederlander wil het liefst één betaalmogelijkheid
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
Eerder stoppen met werken: wat zijn de mogelijkheden?
Moderne beoordelingsprocessen geven boost aan werknemersbetrokkenheid
Bespaar uw medewerkers de eindejaarsgesprekken
Driekwart onderschat financiële veranderingen bij nieuwe baan
Hoe gaan we op een verstandige manier om met kunstmatige intelligentie?
Hoe moet het uitvoerend-, midden- en topmanagement zich kleden?
Handelsoorlog: na China is nu Europa aan de beurt
Low-code in 2020: hoe om te gaan met de dreigende softwarecrisis?
Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beïnvloeden
meer top 10