zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlander wil het liefst één betaalmogelijkheid

11 mei 2017 - Bijna de helft van alle Nederlanders wil graag universeel op één manier kunnen betalen. Vooral jongeren tussen de achttien en 29 jaar oud zien voordeel in één wereldwijde betaalmogelijkheid.

De populairste betaalpas op vakantie is nog steeds de pinpas, gevolgd door de creditcard. Dat terwijl de creditcard internationaal de meest geaccepteerde betaalmethode is. Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau PanelWizard naar het betaalgedrag van Nederlanders, in opdracht van International Card Services (ICS). 



Top betaalergernissen
Maar liefst 85 procent geeft aan betaalgemak enorm belangrijk te vinden. Ruim driekwart van de Nederlanders stoort zich dan ook als een betaling niet gelijk soepel verloopt. Voor mannen is dit vaker een bron van irritatie dan voor vrouwen. De belangrijkste betaalergernissen zijn: 1. Een winkel of restaurant waar alleen met cash betaald kan worden;2. Een niet werkende pas in het buitenland;3. Het vergeten van de portemonnee;4. Een (online) storing bij de bank;5. Een vergeten pincode.

Jongeren minste cash op zak
Niet alle betalingen worden met de pinpas of creditcard gedaan. In de beurs van de gemiddelde Nederlander is ook 35,70 aan contant geld te vinden. Jongeren tussen de achttien en 29 jaar oud hebben met een gemiddeld bedrag van 24,50 de minste cash op zak en mannen dragen gemiddeld zeven euro meer aan contanten bij zich dan vrouwen. Met de munten en het papiergeld worden vooral de glazenwasser, het rondje aan de bar, de taxirit en de deur-tot-deur collectant betaald.

 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?
 Vraag naar e-health experts stijgt explosief
 De fabel van transformationeel leiderschap ontkracht
 

Gerelateerde nieuwsitems

  Nederlander heeft gemiddeld 35 euro op zak
 Eén op de acht Nederlanders staat rood
 Zakgeld nu, financieel vaardig later
  E-factureren vanaf 2017 een voldongen feit
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederlander heeft liever geen expat als collega (1) 
Werknemers voelen zich te verantwoordelijk om zich ziek te melden  (3) 
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man (1) 
Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?  (1) 
Directie laat toegevoegde waarde IT-afdeling links liggen (1) 
De fabel van transformationeel leiderschap ontkracht (1) 
Een smart kantoor laat iedereen fijner, beter en veiliger werken (1) 
top10
Werknemer schaamt zich voor de manier waarop organisatie omgaat met klanten
De fabel van transformationeel leiderschap ontkracht
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man
Nederlander heeft liever geen expat als collega
Vrouwen fors minder benaderd door recruiters dan mannen
Steeds meer lawaai op de werkvloer
Een smart kantoor laat iedereen fijner, beter en veiliger werken
Overheid loopt voorop in persoonlijke ontwikkeling
IT-professional staat open voor een nieuwe baan, maar wordt niet benaderd
IT'er merkt krappe arbeidsmarkt niet in portemonnee
meer top 10