zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlander wil het liefst één betaalmogelijkheid

11 mei 2017 - Bijna de helft van alle Nederlanders wil graag universeel op één manier kunnen betalen. Vooral jongeren tussen de achttien en 29 jaar oud zien voordeel in één wereldwijde betaalmogelijkheid.

De populairste betaalpas op vakantie is nog steeds de pinpas, gevolgd door de creditcard. Dat terwijl de creditcard internationaal de meest geaccepteerde betaalmethode is. Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau PanelWizard naar het betaalgedrag van Nederlanders, in opdracht van International Card Services (ICS). 



Top betaalergernissen
Maar liefst 85 procent geeft aan betaalgemak enorm belangrijk te vinden. Ruim driekwart van de Nederlanders stoort zich dan ook als een betaling niet gelijk soepel verloopt. Voor mannen is dit vaker een bron van irritatie dan voor vrouwen. De belangrijkste betaalergernissen zijn: 1. Een winkel of restaurant waar alleen met cash betaald kan worden;2. Een niet werkende pas in het buitenland;3. Het vergeten van de portemonnee;4. Een (online) storing bij de bank;5. Een vergeten pincode.

Jongeren minste cash op zak
Niet alle betalingen worden met de pinpas of creditcard gedaan. In de beurs van de gemiddelde Nederlander is ook 35,70 aan contant geld te vinden. Jongeren tussen de achttien en 29 jaar oud hebben met een gemiddeld bedrag van 24,50 de minste cash op zak en mannen dragen gemiddeld zeven euro meer aan contanten bij zich dan vrouwen. Met de munten en het papiergeld worden vooral de glazenwasser, het rondje aan de bar, de taxirit en de deur-tot-deur collectant betaald.

 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Thuiswerkverkeer breekt records begin 2021
 CSU voor achtste keer op rij ‘Top Employer’
 Duurzame lessen van verstoring in de logistieke keten
 

Gerelateerde nieuwsitems

  Nederlander heeft gemiddeld 35 euro op zak
 Eén op de acht Nederlanders staat rood
 Zakgeld nu, financieel vaardig later
  E-factureren vanaf 2017 een voldongen feit
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Marketing Inhaak Kalender 2021 + handige tips
Met de overzichtelijke kalender van Spotler heb je in één oogopslag alle 'inhakers' voor jouw (e-mail) marketingcampagnes van 2021 in beeld. Handig voor eventgebonden acties naar klanten en nieuwsbriefabonnees! Inclusief interessante e-mail marketing tips.
Download de gratis kalender
Lees verder
Wereldwijd actief technologiebedrijf sponsort Nederlands vrouwenteam voor extreme roeirace
reacties
Coronacrisis boost videogebruik voor e-learning en webinars (1) 
Thuiswerkverkeer breekt records begin 2021 (1) 
Invloed corona op arbeidsmarkt: banen in e-commerce en klantenservice in opkomst (1) 
Klanten willen slechts twee dingen (2) 
Drie manieren waarop Internet of Things SEO voorgoed verandert (2) 
Ruim helft Nederlanders openhartig over salaris (1) 
Ontwikkeling e-invoicing zorgt voor toename wereldwijde B2B-commerce in 2015 (1) 
top10
Klanten willen slechts twee dingen
Dit zijn de vijf meest gegoogelde HR-thema's van 2020
Lockdown belemmert tech-vrouwen in loopbaanontwikkeling
CIO’s hebben behoefte aan meer teamoverstijgend samenwerken
Cybercriminelen gebruiken COVID-19-vaccin als lokmiddel bij hun aanvallen
Discriminatie op de arbeidsmarkt actueler dan ooit
Coronacrisis boost videogebruik voor e-learning en webinars
Thuiswerkverkeer breekt records begin 2021
Nederland tweede van Europa in aantal gemelde datalekken sinds invoering AVG
Vier (logistieke) banen die door de Brexit belangrijker zijn dan ooit
meer top 10