zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De belangrijkste technologietrends voor 2019

Postdigitale wereld laat bedrijven ongekende gepersonaliseerde ervaringen bieden

13 februari 2019 - In het postdigitale tijdperk is zakelijk succes sterk afhankelijk van het vermogen nieuwe technologieën in te zetten om klanten, medewerkers en partners ongekende gepersonaliseerde ervaringen te bieden.

Dit is een van de belangrijkste conclusies van het technologietrendrapport van Accenture: de Accenture Technology Vision 2019 – The Post-Digital Era is Upon Us – Are You Ready for What’s Next?.


 
Postdigitale wereld
Volgens het nieuwe onderzoek staan bedrijven op een kruispunt. Met digitale technologieën kunnen bedrijven hun klanten tot op de kleinste details begrijpen. Dit biedt de kans om klanten via veel meer kanalen te bereiken en ecosystemen met nieuwe businesspartners te versterken. Tegelijkertijd is digitaal niet langer een onderscheidende factor. Bijna vier vijfde (79 procent) van de 6.000 ondervraagde business- en IT-managers is ervan overtuigd dat digitale technologieën, zoals social, mobiel, analytics en cloud (SMAC), al een integraal onderdeel van het technologisch fundament van hun organisatie zijn.
 "Een postdigitale wereld betekent niet dat het digitale tijdperk al een gepasseerd station is," zegt Martijn Smit, Managing Director Technology bij Accenture. "Bedrijven onderscheiden zich inmiddels niet meer alleen op digitale bedrijfsvoering. Juist innovatieve businessmodellen en ervaringen die voor iedere klant uniek en relevant zijn, maken het verschil. Nieuwe technologieën maken dat tot op individueel niveau mogelijk. Tegelijkertijd is het van evengroot belang die nieuwe technologieën op een verantwoorde manier te implementeren en toe te passen om ook het vertrouwen in de organisatie goed te houden."
 
Vijf technologietrends
De Technology Vision 2019 signaleert vijf technologietrends waar bedrijven rekening mee moeten houden als ze in het huidige dynamische speelveld succesvol willen zijn.
 
1. DARQ Power – het DNA van DARQ doorgronden
Nieuwe technologieën, zoals distributed ledger-technologie, artificial intelligence, extended reality en quantum computing (DARQ), zijn een grote stimulans voor veranderingen. Ze bieden bedrijven ongekende mogelijkheden om complete sectoren opnieuw uit te vinden. 41 procent van de respondenten verwacht dat AI de komende drie jaar de meeste impact op hun organisatie zal hebben. Dit is twee keer zoveel als de verwachte impact van andere DARQ-technologieën.
 
2. Kennis van de klant – unieke consumenten en kansen ontsluiten Technologiegedreven interacties met klanten verbreden de technische identiteit van iedere klant. De opgedane kennis die continu in ontwikkeling is, is cruciaal om nieuwe generaties klanten te begrijpen en rijke, gepersonaliseerde en op ervaring gebaseerde relaties op te bouwen. 83 procent van de respondenten geeft aan dat digitale demografische gegevens hun organisatie helpen om nieuwe marktsegmenten te identificeren. Op die manier kunnen ze onvervulde klantenbehoeften invullen.
 
3. Mens+-medewerker – digitale medewerker vraagt om opschaling digitalisering organisatie
Medewerkers ontwikkelen zich tot Mens+: ieder individu heeft zijn eigen vaardigheden en kennis, aangevuld met door technologie gedreven extra mogelijkheden. Het is aan bedrijven om nieuwe manieren van werken in de postdigitale tijd te faciliteren. Ruim twee derde (71 procent) van de ondervraagde managers is ervan overtuigd dat hun medewerkers digitaler zijn dan hun organisatie. Medewerkers ‘wachten’ dus tot hun organisatie op digitaal vlak opschaalt om de digitale kennis van medewerkers bij te benen.
 
4. Beveilig u, beveilig mij – bedrijven zijn geen slachtoffers, ze bepalen de richting
Hoewel ecosystemen afhankelijk zijn van onderlinge verbindingen, kunnen die bedrijven ook blootstellen aan risico’s. Leiders zien in dat beveiliging een sleutelrol speelt in hun streven naar samenwerking in ecosystemen. Zo kunnen ze samen de beste producten, diensten en ervaringen leveren. Slechts 29 procent van de respondenten weet zeker dan hun partners volgens de geldende regelgeving werken en anticiperen op beveiligingsvraagstukken.
 
5. Momentmarkten – klantwensen razendsnel invullen
Technologie creëert een intense wereld van op maat gemaakte en on-demand ervaringen. Om alle kansen te signaleren en direct te kunnen benutten, is het noodzakelijk dat bedrijven zichzelf opnieuw uitvinden. Het is dus zaak om elke kans als een individuele markt – een momentmarkt – te benaderen.
Het nieuwste onderzoek van Accenture geeft aan dat innovatie in het postdigitale tijdperk inhoudt dat organisaties moeten ontdekken hoe de wereld rondom mensen eruitziet. Het is de uitdaging om het juiste moment te kiezen om producten of diensten aan te bieden. Bedrijven zetten nu de eerste stappen in een wereld die zich continu aan de nieuwe werkelijkheid aanpast. Producten, diensten en zelfs de omgeving waarin mensen zich begeven, zijn maatwerk. Bedrijven willen individuen zo ondersteunen in elk aspect van hun leven en werk.
 
Onderscheidend vermogen 
Het onderzoek laat ook zien dat bedrijven die nog in de afronding van hun digitale transformatie zitten, op zoek zijn naar hun onderscheidend vermogen. Bijvoorbeeld door innovatieve services, meer efficiency of betere personalisatie te bieden. Postdigitale bedrijven willen de concurrentie voorblijven door ook de manier waarop een markt functioneert, te veranderen: on-demand en op elk moment. Ze richten zich niet op één markt, maar op meerdere ‘maatwerkmarkten’.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Recruiter denkt dat kandidaten vaardigheden op cv overdrijven
 Vier vereisten voor een efficiŽnt datacenter
 ĎPositief verband tussen stakeholdergericht leiderschap en betere financiŽle bedrijfsprestatiesí
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mid-marketbedrijven koploper in digitale werkplek
 De digitale route voor 2019
 Technologie is de sleutel tot plezier ťn productiviteit op de werkvloer
 Vijf belangrijke datatrends voor 2019
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Personeel inwerken met behulp van een onboard-programma
Waarom kiezen voor een agile werkwijze bij de ontwikkeling van software
Het belang van een goede online marketing partner
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eťn op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
De top-100 snelst groeiende beroepen van de toekomst: Mensenwerk blijft groeien
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beÔnvloeden
Dit jaar nog geen advertenties op WhatsApp
Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
Duurzame kijk op HRM oplossing voor burn-outklachten?
Bedrijven plukken steeds vaker voordelen van mobiele CRM-apps
Meerwaarde creŽren uit menselijk kapitaal met ISO-norm
Nederland ideale vestigingsplek dankzij digitale infrastructuur
Ziekenhuizen schieten tekort op digitale toegankelijkheid
meer top 10