zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Londen is de populairste stad om een internationale carrière te starten

3 januari 2019 - Maar liefst elf miljoen Europeanen kozen Londen als hun favoriete stad, blijkt uit ons Europese onderzoek: De Global Talent Acquisition Monitor. De grootste concurrent van Londen is New York, gevolgd door Parijs en Berlijn.

De meeste Europese talenten die in Londen willen werken, komen uit Griekenland en Portugal. Meer dan een kwart van de Griekse en Portugese inwoners zou graag in deze stad werken. Ook is Londen populair onder Roemenen, Spanjaarden en Bulgaren. Toch wil lang niet iedereen die Londen koos, verhuizen voor haar of zijn baan. 42 procent zou bereid zijn om ook echt te emigreren naar het Verenigd Koninkrijk.


 
Waarom Londen?
Om Europees talent aan te trekken naar Londen is het belangrijk om te weten wat deze doelgroep drijft. De belangrijkste reden om in Londen te werken, is de mogelijkheid om de ervaring te vergroten. Daarnaast zijn de redenen ‘een internationale carrière starten’ en een ‘nieuwe taal leren’ belangrijker voor deze groep. Ook de mogelijkheid om werkervaring op te doen en carrière opties worden veel door deze groep genoemd.

Redenen om voor een baan te kiezen
Een goed salaris staat op nummer een om voor een baan te kiezen: voor ruim 60 procent is dit een belangrijke factor. Maar ook een goede privé/werkbalans en carrièremogelijkheden zijn belangrijk bij deze doelgroep. Mocht u Europese talenten willen aantrekken dan is het ook handig om naar de arbeidsvoorwaarden te kijken. De top drie voor deze doelgroep bestaat uit: flexibele werktijden, vakantiegeld en compensatie voor onregelmatige werktijden of overwerk.

Favoriete werkvelden
Europeanen die in Londen willen werken, zouden dit het liefst in deze vakgebieden doen:
Kunst/entertainment/recreatie
Informatie en communicatie
Educatie
Zorg en sociaal werk
Administratieve en ondersteunende diensten
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s
 Tevredenheid over thuiswerken neemt toe
 Nederlandse bedrijven roepen op tot minder zakelijk reizen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 De jacht op talent: wat kandidaten in Europa verwachten
 Zes redenen waarom u bij een internationaal bedrijf zou willen werken
 Nederlandse bedrijven optimistisch; vertrouwen in Verenigd Koninkrijk daalt
 Regio Utrechtse opnieuw bij meest concurrerende regio’s
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s  (1) 
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Kort door de bocht coaching?
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
meer top 10