zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Flexkrachten: feestdagen niet het moment voor waardering

19 december 2018 - Met de feestdagen in het vooruitzicht, vroeg Timing Uitzendteam aan meer dan 1300 flexkrachten wat het juiste moment in het jaar is voor leidinggevenden om hun waardering uit te spreken richting personeel.

Hieruit blijkt dat 85 procent de feestdagen niet bestempelt als het meest geschikte moment. Dat is opmerkelijk want voor werkgevers zijn de feestdagen vaak juist een heel logisch moment om medewerkers te bedanken en in het zonnetje te zetten.



Wanneer waardering?
Timing vroeg in het onderzoek ‘Waardering voor flexkrachten’ aan haar respondenten wanneer zij graag waardering ontvangen van hun leidinggevenden. Maar liefst 85 procent van de flexkrachten geeft aan dat zij dat liever op een willekeurig moment in het jaar ontvangen. Slechts vijf procent noemt de feestdagen als aanleiding. 
Paul Haarhuis, commercieel directeur van Timing: "Uit de reactie van flexkrachten blijkt dat waardering belangrijk is, maar dat het vooral oprecht moet zijn. De feestdagen zijn vaak een logisch moment om personeel te bedanken voor de inzet dat jaar. Liever ontvangt personeel waardering op andere relevante momenten. Bijvoorbeeld tijdens een hele drukke periode of na het afronden van een belangrijk of moeilijk project."
 
Compliment en kansen krijgen
Timing vroeg de flexkrachten ook in welke vorm zij waardering het liefst ontvangen. 55 procent krijgt het bij voorkeur een complimentje. Op de tweede plek komt met 26 procent het krijgen van een kans. "Medewerkers vinden het prettig wanneer ze weten dat ze gezien worden en er waardering is voor wie ze zijn en wat ze doen", legt arbeidspsychologe Ellen Huijsmans uit. Dat het krijgen van kansen op een goede tweede plek staat begrijpt zij ook wel. "Een kans krijgen om door te groeien bijvoorbeeld door een interne opleiding te volgen of door een certificaat te behalen is een extra bevestiging van waardering en wordt ervaren als een indirect compliment," aldus Huijsmans.  

 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Waardering voor flexkracht nog onvoldoende
  Waardering draagt in grote mate bij aan bevlogenheid onder verpleegkundigen
 Respect en waardering leiden tot gezonde werknemers
 Collega’s geven meer complimenten dan werkgevers
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10