zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De populairste tweedehands elektrische auto’s in Europa

11 september 2018 - Elektrisch rijden wordt steeds aantrekkelijker en daarmee ook steeds populairder. Vooral het lage energieverbruik, belasting- en milieuvoordeel spelen hierbij een rol, maar er komen ook meer betaalbare (tweedehands) modellen op de markt.

Dit ziet ook AutoScout24. Uit een Europese analyse blijkt dat Europese autorijders het vaakst zoeken naar een Hyundai Ioniq. Voor Nederlanders die op zoek zijn naar een elektrische occasion staat deze auto op de vierde plaats. De Opel Ampera is in ons land de populairste elektrische occasion.



Franse modellen meest gezocht in Europa
Dat elektrische auto’s steeds betaalbaarder worden, ziet ook AutoScout24 terug in de gemiddelde prijs van dit type occasions. Zo worden zes van de tien elektrische occasions voor minder dan 20.000 euro aangeboden in zowel Europa als in Nederland. Uit de cijfers blijkt ook dat Franse modellen het meest gewild zijn in Europa; het valt op dat bijna de helft van de zoekopdrachten uit Franse automerken bestaat (Renault en Peugeot).

Top tien populairste elektrische occasions in Nederland
Naar welke elektrische auto’s zoeken Nederlands vooral? De Opel Ampera (zie afbeelding) is momenteel het meest gezochte model. De kleine Renault Twizy is de goedkoopste elektrische auto met een gemiddelde prijs van 6.884 euro. De duurste tweedehands e-auto is de Tesla Model S, die gemiddeld voor 67.486 euro wordt aangeboden. Volgens de statistieken van AutoScout24.nl zijn dit momenteel de tien populairste tweedehands elektrische occasions in Nederland:

Tesla Model S duurste elektrische occasion
Tesla wordt beschouwd als een pionier op het gebied van e-auto’s. Tesla’s Model S kreeg veel respect en er werden in de eerste drie jaar meer dan 100.000 exemplaren verkocht. Echter is de auto van deze Amerikaanse fabrikant niet goedkoop: gemiddeld wordt deze op AutoScout24 aangeboden voor 74.731 euro. In Duitsland wordt er gemiddeld zelfs 81.563 euro voor gevraagd, waarmee het veruit de duurste occasion in deze ranglijst is. De goedkoopste elektrische tweedehandsauto in Europa is de Renault Twizy, die over het algemeen minder dan 6.000 euro kost.

Kleine auto’s populair, Renault en Smart geliefd
Wat opvalt aan de top vijf populairste elektrische occasions in Europese landen is dat in alle landen, behalve in Spanje, de Renault ZOE of Twizy zeer gewild zijn. Ook de elektrische Smarts zijn populair onder Europeanen. Het parkeergemak, de lage wegenbelasting en gunstige verzekeringskosten maken deze kleine auto’s zeer aantrekkelijk.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Innovatie helpt organisaties om flexibel te blijven in uitdagende tijden
 Gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
 IT-vacatures ondanks coronavirus nog steeds lastig in te vullen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tesla Model 3 populairste elektrische auto
 Elektrische auto verzekeren nog altijd duurder
 Fenomenale groei verkoop elektrische auto’s
 Keuze voor elektrisch vervoer steeds vanzelfsprekender
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Doorontwikkeling en zelfontplooiing blijft belangrijk, ook voor managers
reacties
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
1,6 miljoen Nederlandse auto's rijden nog door op winterbanden (1) 
top10
Weg met CV’s en brieven!
Top vijf banen die meest in trek zijn bij sollicitanten
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis
Hoe thuiswerken intelligenter – en veiliger – wordt
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten
De impact van het coronavirus op het vak van Assistants
Sales, marketing en corona: licht aan het einde van de tunnel?
Vier adviezen die organisaties tijdens en na corona-crisis laten excelleren
Bedrijven in EMEA missen tools om waarde uit hun data te halen
IT-vacatures ondanks coronavirus nog steeds lastig in te vullen
meer top 10