zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Elektrische auto verzekeren nog altijd duurder

Verzekering elektrische auto duurder door hogere aanschafprijs en duurdere onderdelen

9 augustus 2018 - De premie voor het verzekeren van een elektrische auto is nog altijd hoger dan die voor een vergelijkbare auto op benzine. Gemiddeld is dat 35 procent.

Dit blijkt uit onderzoek van goedkoopsteautoverzekering.net.


In het onderzoek zijn tien verschillende verzekeringsmaatschappijen met elkaar vergeleken. In het onderzoek werd de premie voor de Volkswagen UP! vergeleken met de premie voor de Volkswagen e-UP!. In de premieberekening werd uitgegaan van een persoon van 48 jaar oud met tien schadevrije jaren. Uit de gegevens blijkt dat de premie voor het verzekeren van een elektrische auto 35 procent hoger ligt dan de premie voor het verzekeren van een auto op benzine. Ook zijn er grote verschillen te zien tussen de verschillende verzekeraars. Zo liggen de premies voor de twee verschillende verzekeringen bij FBTO, ANWB, OHRA en Aegon redelijk dicht bij elkaar, terwijl er tussen de premies voor de twee verschillende verzekeringen bij Centraal Beheer Achmea, DITZO, Nationale Nederlanden, Univé, ABN Amro en In Shared hele grote verschillen bestaan.

Slechts eenmaal lagere premie
Van de tien onderzochte verzekeraars was er slechts één verzekeraar waarbij de premie voor de elektrische auto lager was dan de premie voor de auto op benzine, namelijk de ANWB. Voor de Volkswagen e-UP! is de premie tien procent lager dan voor de gewone Volkswagen UP! De reden hiervoor is dat de ANWB een actie heeft waarbij zij 30 procent korting bieden op de verzekering van een elektrische auto. Hiervoor hebben zij gekozen om de aanschaf van een elektrische auto te stimuleren. De korting wordt standaard verwerkt in de basispremie.

Hoge aanschafwaarde
Een van de reden dat het verzekeren van een elektrische auto duurder is is de hoge aanschafwaarde van de elektrische auto. Doordat de aanschafprijs duurder is, komt de premie ook hoger te liggen. Daarnaast zijn er nog een aantal andere reden waarom de premie voor een elektrische auto hoger is. Zo zijn bijvoorbeeld de onderdelen voor een elektrische auto duurder, waardoor een schade al snel op een flink bedrag kan uitkomen. Ook hebben elektrische auto’s een langere remweg doordat ze vaker zwaarder in gewicht zijn dan normale auto’s. Hierdoor is de kans op schade groter.

Daling verwacht
Wel wordt verwacht dat de premies voor elektrische auto’s in de toekomst omlaag zullen gaan. De regering wil ook dat er vanaf 2030 alleen nog maar elektrische auto’s rijden. Om dit te realiseren is het daarom van belang dat de premies voor de verzekeringen van elektrisch auto’s gaan dalen. 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Meer werkenden, behalve onder jongeren
 Klantervaringen steeds belangrijker voor succesvolle supply chain-strategie
 Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Leaseauto gaat vaak mee op vakantie, behalve een elektrische
 Fenomenale groei verkoop elektrische auto’s
 Leaserijders worden gediscrimineerd op leeftijd en prijs
 Zakelijke leaserijder wil portemonnee trekken voor duurzame mobiliteit
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht? (1) 
Zoveel verdient Ferrari op elke verkochte auto (1) 
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
top10
Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt
Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
50 procent loopt risico baan te verliezen door intelligente technologie
Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
Scrum Masters gezocht: aantal vacatures groeit 65 procent
Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven
Hoogopgeleide medewerkers willen blijven leren
'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
Kwart werkgevers houdt geen rekening met werknemers tijdens hittegolf
WiFi op vakantieparken steeds vaker voorzien van snelheidslimiet
meer top 10