zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt

15 augustus 2018 - Leidinggevenden zijn niet genoeg betrokken bij hun werknemers. Dat vindt het merendeel van werkend Nederland. 58 procent zegt dat hun leidinggevende niet op de hoogte is van hun bezigheden en prestaties.

Daarnaast meent 48 procent van werkend Nederland dat werk beter uitgevoerd wordt als de manager meer feedback geeft. Managers laten dus steken vallen. Deze cijfers komen uit onderzoek onder 1.000 werknemers uitgevoerd door Protime.



Manager communiceert eenzijdig
Managers zouden meer betrokken moeten zijn met hun personeel. Bijna een derde van de werknemers (31 procent) wil meer gecoacht worden. Er is dan nog wel werk aan de winkel. Een groot deel van de respondenten (39 procent) vindt namelijk dat hun manager eenzijdig communiceert.

Manager stelt doelen voorop
Kijkend naar de manier waarop managers momenteel hun team aansturen, valt op dat dit voornamelijk gebeurt op basis van doelstellingen (35 procent). Vooral in de logistieke en financiële sector zijn doelstellingen belangrijk (respectievelijk 45 procent en 47 procent). Daarnaast noemt 22 procent van alle respondenten dat zij juist worden aangestuurd op prestaties, gevolgd door persoonlijke ontwikkeling (achttien procent), vaardigheden (vijftien procent) en gedrag (tien procent). Deze resultaten komen niet overeen met de wensen van werknemers. Meer dan de helft van alle respondenten (51 procent) ziet graag een grotere investering in persoonlijke ontwikkeling.
Lucas Polman, directeur bij Protime Nederland: "Iedereen heeft talent en het is aan de organisatie om medewerkers te helpen om dit talent naar boven te halen en te ontwikkelen. Voor managers betekent dit dat ze het directieve leiderschap moeten inruilen voor een meer dienende vorm. Dit werkt alleen wanneer de doelstellingen, persoonlijke ontwikkeling en prestaties bespreekbaar zijn. Goed coachen kan immers enkel als u een helder beeld hebt van wat het personeel bezig houdt. Dit maakt werknemers gelukkiger en meer betrokken."


 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Helft slaapt slecht voor sollicitatiegesprek
 Meeste reizigers nog steeds onbeveiligd online op openbare WiFi-spots
 Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vijf zaken die managers van Ronald Koeman kunnen leren
 Medewerkers waarderen coachend leiderschap
 Hoe ontwikkelt de Nederlandse werknemer zich?
  Generatie Y zoekt coach of mentor, geen ‘baas’
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
top10
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
Vacaturetrend: op weg naar herstel
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Corona-klagen
meer top 10