zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Kwart Nederlanders vindt parkeersensoren onmisbaar

13 augustus 2018 - Park assist, Adaptive Cruise Control (ACC) en Lane Departure Warning System (LDWS); steeds meer auto’s zijn anno 2018 uitgerust met sensoren en automatische functies. Deze technische snufjes maken het autorijden niet alleen veiliger maar ook een stuk gemakkelijker.

Allsecur onderzocht welke slimme functies het meest worden gewaardeerd door Nederlandse automobilisten. Zo blijkt dat een kwart (24 procent) van de Nederlanders parkeersensoren een absolute musthave vindt in de auto. Een automatisch noodremsysteem wordt als meest veilige toevoeging gezien (52 procent).



Mannen meer afhankelijk van parkeerhulp dan vrouwen
Parkeersensoren – die waarschuwen met een geluidssignaal wanneer een object te dichtbij komt tijdens het inparkeren – blijken veruit de meest populaire functie in de auto. Zo geeft een kwart (24 procent) van de Nederlanders aan dat zij niet zonder deze technologie zouden kunnen. Ron Adams, Brand Manager bij Allsecur, licht toe: "Het cliché dat vrouwen meer moeite hebben met zelfstandig inparkeren lijkt niet op te gaan. 30 procent van de mannen zegt parkeersensoren een must te vinden, tegen slechts achttien procent van de vrouwen. Blijkbaar hebben mannen meer behoefte aan een parkeerhulp en vinden vrouwen dat zij dit prima zelf kunnen."

Favorieten
Naast de dagelijkse assistentie bij het inparkeren vinden Nederlandse automobilisten nog een paar hulpjes onmisbaar onderweg. Hieronder staat de top vijf van favoriete slimme systemen in de auto:
 
  • Parkeersensoren (24 procent)
  • Automatisch noodremsysteem (vijftien procent)
  • Parkeercamera (twaalf procent)
  • Adaptive Cruise Control (elf procent)
  • Lane Departure Warning System (acht procent)
  • Veiligheid voorop
    Gevraagd naar welk technisch snufje Nederlanders het meest veilig vinden, staat een automatisch noodremsysteem – dat waarschuwt of remt wanneer een aanrijding dreigt – met stip op nummer één bij ruim de helft van de Nederlanders (52 procent). Parkeersensoren staan met veertien procent op de tweede plaats, gevolgd door Adaptive Cruise Control – een systeem dat de snelheid automatisch aanpast aan de voorganger – met twaalfprocent op een derde plek.
    "Veiligheid op de weg is van levensbelang en een aantal van deze slimme functies dragen hieraan bij. Dat is een goede en belangrijke ontwikkeling, want met deze intelligente auto’s wordt ook de kans op schade aanzienlijk kleiner. Autorijden is veel veiliger geworden en het aantal autoschades daalt dan ook door deze geavanceerde technologieën. Echter stijgt het gemiddelde schadebedrag door de hogere reparatiekosten van deze functies wel," aldus Adams.


     

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Werknemer met 9-5 mentaliteit het meest gelukkig
     Nederlandse werknemers minst geneigd te spijbelen
     Helft werknemers gestrest door verandering in organisatie
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Cruise control: slimmer parkeerbeheer in grote steden
     Overbezette parkeerplaatsen bedrijven grootste ergernis bezoekers
     SMS-parkeren slaat aan bij bedrijfsleven
     Parkeerverbod voor luxe terreinwagens juridisch wankel
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
    Zo verkort je de reistijd naar je werk
    reacties
    Werknemers vinden zichzelf beter dan collega’s (1) 
    Hoe moeten we leiding geven aan Generatie Y en Millenials? (1) 
    Industrie moet keuzes maken en aan de slag met digitalisering (1) 
    De meest voorkomende fraudemethodes bij mobiel betalen (2) 
    Snelgroeiende zakelijke dienstverleners investeren meer in marketing (1) 
    Woorden met het effect van een koude douche (2) 
    Helft werkend Nederland komt futloos thuis (1) 
    top10
    Waarom een bezoek aan de psycholoog niet voldoende is bij een burn-out
    De meest voorkomende fraudemethodes bij mobiel betalen
    Prullenbak goudmijn voor het vinden van vertrouwelijke informatie
    Hoe moeten we leiding geven aan Generatie Y en Millenials?
    Werknemers vinden zichzelf beter dan collega’s
    Werknemer met 9-5 mentaliteit het meest gelukkig
    Met deze vijf stappen laat u datavisualisatie werken voor uw hele organisatie
    Industrie moet keuzes maken en aan de slag met digitalisering
    Zes vuistregels om de regie te nemen over uw digitale transformatie
    Helft werknemers gestrest door verandering in organisatie
    meer top 10