zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeer: ‘focus op meetbaarheid leidt tot saaiere marketingplannen’

8 februari 2018 - 43 procent van de Nederlandse marketeers zegt dat de groeiende focus op meetbaarheid in de sector ervoor zorgt dat bijzondere marketingplannen steeds minder vaak worden uitgevoerd.

Dit blijkt uit een onderzoek onder 457 marketingprofessionals, uitgevoerd in opdracht van Mediatic. Meer dan de helft van de ondervraagden verwacht in 2018 meer dan tien procent aan marketing uit te geven dan in het afgelopen jaar.


 
Resultaten makkelijker te meten
"Door de ontwikkeling van software is het steeds makkelijker geworden om de resultaten van alle soorten marketingcampagnes te meten," aldus Dennis Mensink van Mediatic. "Denk alleen al aan de mogelijkheden van marketing automation. Enerzijds zie je dat dit contentmarketingcampagnes en -activiteiten versterkt, anderzijds blijven creatievere ideeën hierdoor klaarblijkelijk eerder op de plank liggen."
 
Meer geld voor contentmarketing
Naast de groeiende focus op meetbaarheid verwacht 54 procent van de ondervraagden dat zijn organisatie het komende jaar meer dan tien procent extra uitgeeft aan contentmarketing. Mensink: "Juist door de toegenomen meetbaarheid kunnen organisaties budgetverhogingen en -verlagingen beter verantwoorden. Dat meer dan de helft een stijging van het contentmarketingbudget verwacht, vloeit voort uit het gegeven dat er steeds meer bewijslast is voor effectieve contentmarketing."
 
Zonde van de tijd
Opvallend is dat bijna een vijfde van de ondervraagden zegt marketing minder leuk te vinden vanwege de meetbaarheid. De meerderheid van ruim 80 procent is het hier echter niet mee eens. Bijna een derde van de ondervraagden, 31 procent, zegt dat wanneer contentmarketing geen directe sales oplevert, het zonde van het geld en energie is. "Dat bevestigt het beeld dat marketing echt hand in hand gaat met de commerciële doelstellingen," zegt Mensink. "Een creatief concept kan een sterk startpunt zijn, maar uiteindelijk gaat het bij steeds meer organisaties om het meten en optimaliseren van het resultaat. Geen communicatie, maar echt marketing."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Bedrijfsleiders worstelen met benutten van zakelijke kansen
 Tien MVO-managers op de shortlist voor titel ‘MVO Manager van het Jaar 2022’
 Jongeren missen begeleiding bij hun eerste stappen op de arbeidsmarkt
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau
 Data-integratie en automatisering hoog op agenda marketeers
 De voordelen van content marketing
 Waarom SEO en contentmarketing niet los van elkaar gezien moeten worden.
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Welke rechten heb je bij een arbeidsconflict?
reacties
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (3) 
Timemanagement is eigenlijk grote onzin! (1) 
Citrix onderzoek toont verdeeldheid over werken op kantoor (1) 
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (3) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (3) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
top10
63 procent van de medewerkers voelt zich niet gehoord door de directie
Digitale dienstverlening Nederlandse overheid onvoldoende voor laagopgeleiden
Helft verwacht dat de economie komend half jaar alleen nog maar slechter wordt
Kwart Nederlanders wil meer rechten voor flexwerkers
De vijf opvallendste zomerklussen van jongeren
Eén op de drie tevreden werknemers overweegt andere baan
CIO worstelt met versnelling digitale transformatie
Het belang van IT-beveiliging is in de directiekamer doorgedrongen
91 procent kan zich in online gesprekken beter uitdrukken met emoji
Helft wil dit najaar vaker naar kantoor vanwege hoge energieprijzen
meer top 10