zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Waarom SEO en contentmarketing niet los van elkaar gezien moeten worden.

14 augustus 2017 - Contentmarketing en SEO (Search Engine Optimization) kunnen niet meer los van elkaar gezien worden. Zonder hoge kwaliteit content is er geen duurzame SEO strategie mogelijk.

En zonder een goede SEO strategie ziet niet iedereen uw content waar hard voor gewerkt is.



Waarom contentmarketing belangrijk is voor SEO
Links van andere websites zijn nog steeds een van de belangrijkste factoren om hoger in zoekmachines weergegeven te worden. Het is tegenwoordig echter niet meer nodig om te pas en te onpas de zoekterm waar de website op gevonden wil worden in teksten terug te laten komen. Het is zelfs zo dat als een website zijn teksten over-optimaliseert, de website daarvoor gestraft kan worden. Een website kan dan van Google een penalty krijgen waardoor deze een stuk lager of zelfs helemaal niet meer in de Google zoekresultaten weergeven wordt.
Gebruikersgedrag wordt daarentegen in toenemende mate belangrijk. Geeft de tekst een volledig antwoord op de vraag waarmee de bezoeker kwam en keert deze bezoeker dus niet meer terug naar de zoekresultaten? Dan is uw content het antwoord op de vraag en zult u stijgen in de zoekresultaten. Met een goede contentmarketingstrategie kunt u zowel het linkprofiel als het gebruikersgedrag op uw website verbeteren.

Waarom SEO belangrijk is voor contentmarketing
Voor contentmarketing is SEO van levensbelang omdat het een zeer duurzame manier is om te zorgen dat potentiële klanten de content te zien krijgen. Als de gemaakte content door middel van een duurzame SEO strategie bovenaan staat, dan blijft de pagina daar vaak ook voor langere tijd staan. Het geïnvesteerde bedrag in de creatie van content kan zo over een langere tijd terug verdiend worden. Daarnaast zijn mensen die de zoekterm invoeren waar de content over gaat het perfecte publiek. Anders dan bij bijvoorbeeld e-mailmarketing komen deze mensen zelf met een vraag waar de gecreëerde content antwoord op geeft.

Goed gevonden worden met contentmarketing
Er zijn op internet talloze tactieken te vinden om meer bezoekers vanuit zoekmachines te trekken. Een van de tactieken waarin de synergie tussen contentmarketing en SEO het beste tot zijn recht komt, is volgens Daniel de Vries van Dutch Internet Marketing, de zogenoemde ‘Skyscraper Technique’. Bij de Skyscraper Technique gaat u op zoek naar een onderwerp binnen uw niche waar relatief vaak naar gezocht wordt en waar andere websites naartoe linken. Vervolgens maakt u een veel beter artikel dan de artikelen uit de top drie (daar komt de term skyscraper vandaan).

Vijf stappen
De volgende stappen kunt u zetten om deze techniek zelf toe te passen:
 
  • Zoek naar een onderwerp in uw niche waar redelijk vaak naar gezocht wordt en waar de top tien minimaal gemiddeld twee links heeft (niet van directories).
  • Maak een artikel dat de gehele top tien zoekresultaten overtreft. Zorg dat uw content daadwerkelijk het beste resultaat wordt.
  • Schrijf de websites die naar soortgelijke artikelen linken aan met de vraag of deze websites ook naar uw artikel willen linken.
  • Bewaar de adressen waar u naartoe heeft gemaild en mail alle websites die niet hebben gereageerd na twee weken nogmaals.
  • Naast het gebruik van uw gemaakte content voor het verbeteren van uw linkprofiel kunt u uiteraard ook uw huidige e-mail database mailen en de content op social media delen.
  • Verwacht niet te snel resultaat. Zeker bij nieuwe websites die nog weinig autoriteit op het internet verkregen hebben kan het enige tijd duren voor er resultaat zichtbaar is. Deze techniek is echter bij uitstek geschikt om er voor te zorgen dat websites met een hoge autoriteit naar uw website gaan linken.
     

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Na invoering AVG nauwelijks meer oog voor privacy en databeveiliging
     Vakantiegeld valt dit jaar voor veel Nederlanders lager uit
     Zo wint u de harten van millennials
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     SEO meer dan alleen de juiste keywoorden
     Drie manieren waarop Internet of Things SEO voorgoed verandert
     Toename encryptiesleutels en digitale certificaten
     Uitgaven mobile search nog nooit zo hoog
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    advertorial
    Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
    Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
    Lees verder
    Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
    Is uw volgende zakelijke leaseauto een Tesla?
    reacties
    Helft Nederlanders kan op vakantie werk niet loslaten (1) 
    Tesla wil meer geld ophalen (1) 
    Generatie Z is het meest productief op een druk kantoor (1) 
    Record aan kwetsbaarheden zorgt voor meer innovatie in cybersecurity (1) 
    HR heeft nauwelijks invloed op de scholingsintentie van medewerkers (1) 
    Werknemer neemt vrij voor ziek huisdier (1) 
    Werven van nieuwe medewerker kost meer dan 4. 000 euro per persoon (1) 
    top10
    Tja, je kunt natuurlijk alles wel relativeren!
    Slecht functionerende collega’s grootste stoorzender op het werk
    Generatie Z is het meest productief op een druk kantoor
    Helft Nederlanders kan op vakantie werk niet loslaten
    In Nederland solliciteren vooral flexibele, leergierige en nauwkeurige mensen
    Aandachtspunten bij het ontwikkelen van visie
    60’ers vaker inkomen, minder vaak uitkering of pensioen
    B2B-marketeers moeten koopgedrag bekijken om klanten te werven
    Zo wint u de harten van millennials
    Zwangere vrouw kent haar rechten op de werkvloer niet
    meer top 10