zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie werkvloerergernissen binnen marketing, PR, communicatie & journalistiek

22 december 2017 - Slechte communicatie vanuit het management is bij uitstek de grootste ergernis op de Nederlandse werkvloer binnen marketing, PR, communicatie en journalistiek. Dit blijkt uit onderzoek van Intelligence Group en SchaalX onder ruim 3.500 professionals in loondienst.

De meeste ergernissen zijn te wijten aan het gedrag van collega’s. Dus werknemers die als goed voornemen hebben om in 2018 een leukere collega te zijn, kunnen aan de slag om deze top drie ergernissen te voorkomen:


 
  • Slechte communicatie vanuit het management
  • Collega’s die zich niet aan afspraken houden
  • Collega’s die hun verantwoordelijkheid niet nemen
  • Aandacht voor aanhaken
    De aanvoerder van de lijst toont aan dat het management de grootste veroorzaker is van ergernissen bij werknemers. Ingrid Schipper (managing partner SchaalX): "We horen het vaak van kandidaten die bij ons op gesprek komen. Het lijkt zo makkelijk en toch merken we in veel gevallen dat informatie niet goed doorkomt op de werkvloer en dat veroorzaakt onvrede bij de medewerkers. Aandacht voor het aanhaken van medewerkers wordt nog steeds enorm onderschat door het management."

    Telefoongesprekken in dezelfde ruimte & luidruchtig werken
    Opvallend is verder dat werknemers binnen PR, communicatie en journalistiek (23,2 procent) en marketing (14,7 procent) zich in veel grotere mate ergeren aan telefoongesprekken van collega’s in dezelfde ruimte dan de gemiddelde Nederlander in loondienst (5,6 procent), iets wat je niet zou verwachten van mensen die voor hun werk juíst worden geacht veel in gesprek te zijn. Ook ergeren deze werknemers zich bovengemiddeld aan collega’s die luidruchtig werken ten opzichte van de gemiddelde Nederlander in loondienst, zoals hard tikken op het toetsenbord of meezingen met muziek.

     

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s
     Tevredenheid over thuiswerken neemt toe
     Nederlandse bedrijven roepen op tot minder zakelijk reizen
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Rommelige werkvloer is grote ergernis
     Top vijf hygiëne-ergernissen op het werk
     Overvolle mailbox grootste ergernis na vakantie
     Alcoholgebruik collega’s wekt ergernis
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    advertorial
    [Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
    Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
    Download de infographic
    Lees verder
    Zo geef je het kantoor een nieuwe look
    reacties
    Uurtarief freelancers gestegen (1) 
    Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
    Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
    Weg met CV’s en brieven!  (1) 
    Coaching in negen stappen (1) 
    Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
    Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
    top10
    Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
    Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
    Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
    Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
    Kort door de bocht coaching?
    Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
    Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
    Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
    Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
    C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
    meer top 10