zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consumenten vrezen voor namaakproduct als kerstcadeau

21 december 2017 - 45 procent van de consumenten is bang om in de feestmaand een namaakproduct te kopen. Terwijl 91 procent zegt dat ze niet bewust op zoek zijn naar een namaakproduct, zegt bijna één op de drie weleens onaangenaam verrast te zijn door een nepproduct.

Dit zijn conclusies uit de Holiday Barometer 2017 van MarkMonitor.


Het is algemeen bekend dat oplichters rond de feestdagen actiever zijn, omdat er in deze periode het meest online wordt gewinkeld. Ten opzichte van vorig jaar is het percentage consumenten dat slachtoffer is geworden van een namaakproduct gestegen. In 2016 kocht 23 procent weleens onbedoeld een namaakproduct. In 2017 is dit percentage 31 procent, waarvan meer dan een derde (34 procent) dit twee- tot driemaal is overkomen. Namaakproducten zijn door elf procent drie tot vijf keer aangeschaft en bij vijf procent zelfs meer dan vijf keer. Bij ongeveer de helft van de gedupeerden was de aankoop bedoeld als geschenk of souvenir. 

Beste koopjes
Chrissie Jamieson, Vice President Marketing bij MarkMonitor zegt hierover het volgende: "Slimme shoppers speuren op het internet naar de beste koopjes. Helaas stelt dit hen bloot aan vervalsers, die dezelfde kanalen gebruiken om hun producten te verkopen en klanten te duperen. Het probleem groeit doordat het mogelijk is om via steeds meer kanalen te winkelen, zoals social media en apps. Aan de ene kant waarschuwen we consumenten om waakzaam online te winkelen en aan de andere kant roepen we bedrijven op om een merkbeschermingsstrategie te ontwikkelen."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Nederlanders bezorgd over de toekomst
 Vijf leidende technologietrends
 'Cybersecurity moet een schoolvak worden'
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Kwart jongeren raakt gedemotiveerd als ze geen kerstpakket krijgen
 De zwarte kant van Black Friday
 Top vijf alternatieve kerstcadeaus
 Top negen supermarktfrustraties rondom feestdagen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
De vier belangrijkste betaaltrends om naar uit te kijken in 2020 (1) 
Meer productiviteit in minder tijd (2) 
Europese markt overspoeld met nepartikelen (2) 
Arbeidsmarkt onverminderd goed (1) 
Angst voor baanverlies leidt tot slapeloze nachten (1) 
Meerderheid werknemers denkt dat technologie hun werkervaring verbetert (1) 
Leiderschap in de digitale economie is een vak apart (3) 
top10
Hoe leuk moet je elkaar vinden om een goed team te zijn?
Aantal leaseregistraties opnieuw gestegen in 2019
De afwezige directeur: een op de vijf medewerkers heeft geen contact met CEO
Meer productiviteit in minder tijd
Leeftijd grootste obstakel voor Nederlanders in loopbaan
Leidinggevende is voorstander van zelfsturende teams
89 procent van de werknemers positief over eHealthoplossingen
Nederlandse bedrijven potten winst op
Het toekomstbeeld van de commerciële printbranche en labelprintmarkt
De ervaringsrevolutie: we willen niet alleen kijken, maar ook participeren
meer top 10