zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consumenten vrezen voor namaakproduct als kerstcadeau

21 december 2017 - 45 procent van de consumenten is bang om in de feestmaand een namaakproduct te kopen. Terwijl 91 procent zegt dat ze niet bewust op zoek zijn naar een namaakproduct, zegt bijna één op de drie weleens onaangenaam verrast te zijn door een nepproduct.

Dit zijn conclusies uit de Holiday Barometer 2017 van MarkMonitor.


Het is algemeen bekend dat oplichters rond de feestdagen actiever zijn, omdat er in deze periode het meest online wordt gewinkeld. Ten opzichte van vorig jaar is het percentage consumenten dat slachtoffer is geworden van een namaakproduct gestegen. In 2016 kocht 23 procent weleens onbedoeld een namaakproduct. In 2017 is dit percentage 31 procent, waarvan meer dan een derde (34 procent) dit twee- tot driemaal is overkomen. Namaakproducten zijn door elf procent drie tot vijf keer aangeschaft en bij vijf procent zelfs meer dan vijf keer. Bij ongeveer de helft van de gedupeerden was de aankoop bedoeld als geschenk of souvenir. 

Beste koopjes
Chrissie Jamieson, Vice President Marketing bij MarkMonitor zegt hierover het volgende: "Slimme shoppers speuren op het internet naar de beste koopjes. Helaas stelt dit hen bloot aan vervalsers, die dezelfde kanalen gebruiken om hun producten te verkopen en klanten te duperen. Het probleem groeit doordat het mogelijk is om via steeds meer kanalen te winkelen, zoals social media en apps. Aan de ene kant waarschuwen we consumenten om waakzaam online te winkelen en aan de andere kant roepen we bedrijven op om een merkbeschermingsstrategie te ontwikkelen."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Thuiswerkverkeer breekt records begin 2021
 CSU voor achtste keer op rij ‘Top Employer’
 Duurzame lessen van verstoring in de logistieke keten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Kwart jongeren raakt gedemotiveerd als ze geen kerstpakket krijgen
 De zwarte kant van Black Friday
 Top vijf alternatieve kerstcadeaus
 Top negen supermarktfrustraties rondom feestdagen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Marketing Inhaak Kalender 2021 + handige tips
Met de overzichtelijke kalender van Spotler heb je in één oogopslag alle 'inhakers' voor jouw (e-mail) marketingcampagnes van 2021 in beeld. Handig voor eventgebonden acties naar klanten en nieuwsbriefabonnees! Inclusief interessante e-mail marketing tips.
Download de gratis kalender
Lees verder
Wereldwijd actief technologiebedrijf sponsort Nederlands vrouwenteam voor extreme roeirace
reacties
Coronacrisis boost videogebruik voor e-learning en webinars (1) 
Thuiswerkverkeer breekt records begin 2021 (1) 
Invloed corona op arbeidsmarkt: banen in e-commerce en klantenservice in opkomst (1) 
Klanten willen slechts twee dingen (2) 
Drie manieren waarop Internet of Things SEO voorgoed verandert (2) 
Ruim helft Nederlanders openhartig over salaris (1) 
Ontwikkeling e-invoicing zorgt voor toename wereldwijde B2B-commerce in 2015 (1) 
top10
Klanten willen slechts twee dingen
Dit zijn de vijf meest gegoogelde HR-thema's van 2020
Lockdown belemmert tech-vrouwen in loopbaanontwikkeling
CIO’s hebben behoefte aan meer teamoverstijgend samenwerken
Discriminatie op de arbeidsmarkt actueler dan ooit
Cybercriminelen gebruiken COVID-19-vaccin als lokmiddel bij hun aanvallen
Coronacrisis boost videogebruik voor e-learning en webinars
Thuiswerkverkeer breekt records begin 2021
Nederland tweede van Europa in aantal gemelde datalekken sinds invoering AVG
Vier (logistieke) banen die door de Brexit belangrijker zijn dan ooit
meer top 10