zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Goed gevoel belangrijk bij investeren in aandelen

6 juli 2017 - Ondanks de aanhoudende lage rentes durven of willen nog steeds veel huishoudens het niet om te gaan beleggen. Slechts 23 procent van de Nederlandse huishoudens belegt in aandelen of obligaties. Een logische keuze?

Beleggen wordt nog vaak geassocieerd met hoge kosten en woekerpolissen. Dit zorgt er dan ook vaak voor dat men huiverig is voor een investering. Niet alleen het financiële aspect, maar ook het 'gevoel' moet goed zijn.



Regie over eigen geld
Volgens hoogleraar economie Dirk Brounen is het steeds belangrijker dat we zelf de regie nemen over onze financiën: ''Deze Nederlandse spaardrang wordt stilaan een dure traditie. Doordat de overheid zich steeds verder terugtrekt uit onze zorg, ons pensioen, ons onderwijs en onze woningmarkt, wordt het steeds belangrijker om een eigen verstandige financiële planning te maken.''

Investeren in een betere wereld
Doordat steeds meer mensen hun steentje willen bijdragen aan een betere wereld, groeit de vraag naar duurzaam beleggen. Heel bewust wordt gekeken naar de missie en visie van een bedrijf, alvorens wordt besloten om aandelen te kopen.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s
 Tevredenheid over thuiswerken neemt toe
 Nederlandse bedrijven roepen op tot minder zakelijk reizen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Consument kiest pas voor duurzaam als hij snapt wat duurzaam is
 Banken duurzamer, beleid klimaat en belastingontwijking zwak
 Nederlander hecht extreem weinig waarde aan duurzaam beleggen
 Voedingssector vindt communicatie over duurzaamheid en herkomst niet zo belangrijk
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s  (1) 
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Kort door de bocht coaching?
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
meer top 10