zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Evenement organiseren? Vijf onverwachte tips

26 april 2017 - Als eventmanager kunt u de takenlijst die bij het organiseren van een evenement hoort waarschijnlijk dromen: doelgroep, doel, locatie, catering, programma, enzovoorts.

Toch is het belangrijk een open blik te houden bij ieder evenement, om er toch weer een verrassende belevenis van te maken. Mike de Block van Uniq Print Naambadges geeft u vijf onverwachte tips bij het organiseren van een event.


 
Inzicht in het aantal aanmeldingen
Aanmelden door middel geeft u volgens De Block inzicht in het aantal te verwachten bezoekers van zowel het evenement over het algemeen als specifieke onderdelen zoals workshops of presentaties. "Bezoekers krijgen een geval van urgentie als ze zien dat in bepaalde onderdelen veel anderen geïnteresseerd zijn. Als bezoekers zich moeten aanmelden en u geeft ook nog een persoonlijke reply op de uitnodiging, wordt de drempel voor no-show daarnaast ook nog eens verhoogd."
 
Een online magazine als aankondiging of terugblik
Volgens De Block wordt er vaak nog weinig gedaan aan het enthousiast maken (of blijven) van bezoekers van een event. "Een opvallende manier om bezoekers in de stemming te laten komen is door middel van een magazine vooraf met aankondigingen van sprekers, een weergave van het programma en eventueel een terugblik op een eerdere editie." Hij voegt eraan toe dat mensen een magazine als terugblik met foto’s interviews en quotes van bezoekers ook erg waarderen als aandenken.
 
Begeleiding van de bezoekers
Als u niet zeker weet hoeveel aanwezigen er bij een bepaald onderdeel zullen zijn, is het volgens De Block aan te raden ze onopvallend naar een bepaalde zitplaats te manoeuvreren. "Bezoekers gaan van nature snel achterin een zaal zitten om niet op te vallen. Niets zo vervelend voor een spreker in een grote zaal of een persoon die workshops begeleid om te vragen of de aanwezigen meer naar voor willen komen, waarbij bovendien kostbare tijd verloren gaat."
 
Afsluitend nawoord
Bij een event ligt volgens De Block de nadruk nog wel eens te veel op de inhoud, terwijl het ontvangst en afscheid net zo belangrijk zijn. "In een afsluitend nawoord kunt u zowel alle mensen die zich ingezet hebben voor het evenement als de bezoekers bedanken. Ook kunt u van deze gelegenheid gebruikmaken een conclusie van de dag te geven en het evenement langer in de hoofden van de bezoekers te laten zitten door nog een prikkelende open vraag te stellen of inspirerende opdracht mee te geven."
 
Maak een duurzame goodiebag
Een van de leukste onderdelen van een evenement zijn volgens De Block nog altijd de goodiebags. "Bezoekers zijn altijd erg geïnteresseerd in informatiemateriaal of gadgets waar ze na afloop nog een naar kunnen kijken of iets mee kunnen doen. Helaas krijgen ze ook vaak dingen aangereikt die niet relevant voor ze zijn, en die op het event zelf of daarna weggegooid worden. Door een zogenaamd goodiebag buffet op tafels te maken en lege goodiebags uit te delen geeft u mensen de gelegenheid zelf te pakken waar ze behoefte aan hebben."
 

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Helft werknemers solliciteert onder werktijd
 Ook bedrijven moeten investeren in ICT-skills
 Citizen development als oplossing voor de uitdagingen op de IT-afdeling
 

Gerelateerde nieuwsitems

 De meest trendy bestemming voor een meeting of event: Brooklyn
 Vertrouwen in event-marketing groeit
 Hoe zien Generatie X & Y de toekomst van beurzen en evenementen?
 Negen dingen die u niet moet doen als u een bedrijfsuitje organiseert
 
 
reacties
 
Gooiland  |   | 
11-10-2019
 | 
14:37 uur
Handige tips voor elk event! Leuk dat er ook over de goodiebag wordt geschreven. Niet heel duurzaam, maar als je het doet, doe het dan goed. Toevallig hebben wij van Gooiland Events er onlangs een blog over gepubliceerd. Je kan het vinden op onze website.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
6 stappen om leads te nurturen met e-mail marketing [white paper]
Je genereert leads met waardevolle content. Hoe zorg je dat deze leads warm worden, warm blijven en wél hot worden zodat de sales afdeling gesprekken kan voeren met beter gekwalificeerde leads? Spotler legt het in dit white paper stapsgewijs uit.
Download het white paper
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Personeelstekort in de horeca historisch hoog
Waar moet je op letten bij het kiezen van de juiste webhosting?
Zonnepanelen op kantoor; hoe zit dat financieel?
reacties
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat (2) 
Evenement organiseren? Vijf onverwachte tips (1) 
'Ongezonde snack op netwerkborrel niet meer van deze tijd' (1) 
Nederland verkiest kerstgeschenk boven traditioneel kerstpakket (4) 
Land Rover Defender (2019) (1) 
NCD: SER-advies vrouwenquotum onverstandig (1) 
Nederland oordeelt: de ideale manager is een 40-jarige man (1) 
top10
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat
Drie populaire project management apps voor managers
Topmanagers ABN Amro, FrieslandCampina en Johnson & Johnson in finale Young Captain Award
Genderdiversiteit ver te zoeken in de VC- en startupsector
Coaching populairder dan ooit
Een derde van de technische vacatures pas na zes tot twaalf maanden vervuld
Bedrijven niet tevreden met eigen innovatieprestaties
In 2030 is een kwart minder inzetbaar door werkgerelateerde stress
Voorkom plasticvervuiling met het businessmodel van de toekomst
meer top 10