zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Evenement organiseren? Vijf onverwachte tips

26 april 2017 - Als eventmanager kunt u de takenlijst die bij het organiseren van een evenement hoort waarschijnlijk dromen: doelgroep, doel, locatie, catering, programma, enzovoorts.

Toch is het belangrijk een open blik te houden bij ieder evenement, om er toch weer een verrassende belevenis van te maken. Mike de Block van Uniq Print Naambadges geeft u vijf onverwachte tips bij het organiseren van een event.


 
Inzicht in het aantal aanmeldingen
Aanmelden door middel geeft u volgens De Block inzicht in het aantal te verwachten bezoekers van zowel het evenement over het algemeen als specifieke onderdelen zoals workshops of presentaties. "Bezoekers krijgen een geval van urgentie als ze zien dat in bepaalde onderdelen veel anderen geïnteresseerd zijn. Als bezoekers zich moeten aanmelden en u geeft ook nog een persoonlijke reply op de uitnodiging, wordt de drempel voor no-show daarnaast ook nog eens verhoogd."
 
Een online magazine als aankondiging of terugblik
Volgens De Block wordt er vaak nog weinig gedaan aan het enthousiast maken (of blijven) van bezoekers van een event. "Een opvallende manier om bezoekers in de stemming te laten komen is door middel van een magazine vooraf met aankondigingen van sprekers, een weergave van het programma en eventueel een terugblik op een eerdere editie." Hij voegt eraan toe dat mensen een magazine als terugblik met foto’s interviews en quotes van bezoekers ook erg waarderen als aandenken.
 
Begeleiding van de bezoekers
Als u niet zeker weet hoeveel aanwezigen er bij een bepaald onderdeel zullen zijn, is het volgens De Block aan te raden ze onopvallend naar een bepaalde zitplaats te manoeuvreren. "Bezoekers gaan van nature snel achterin een zaal zitten om niet op te vallen. Niets zo vervelend voor een spreker in een grote zaal of een persoon die workshops begeleid om te vragen of de aanwezigen meer naar voor willen komen, waarbij bovendien kostbare tijd verloren gaat."
 
Afsluitend nawoord
Bij een event ligt volgens De Block de nadruk nog wel eens te veel op de inhoud, terwijl het ontvangst en afscheid net zo belangrijk zijn. "In een afsluitend nawoord kunt u zowel alle mensen die zich ingezet hebben voor het evenement als de bezoekers bedanken. Ook kunt u van deze gelegenheid gebruikmaken een conclusie van de dag te geven en het evenement langer in de hoofden van de bezoekers te laten zitten door nog een prikkelende open vraag te stellen of inspirerende opdracht mee te geven."
 
Maak een duurzame goodiebag
Een van de leukste onderdelen van een evenement zijn volgens De Block nog altijd de goodiebags. "Bezoekers zijn altijd erg geïnteresseerd in informatiemateriaal of gadgets waar ze na afloop nog een naar kunnen kijken of iets mee kunnen doen. Helaas krijgen ze ook vaak dingen aangereikt die niet relevant voor ze zijn, en die op het event zelf of daarna weggegooid worden. Door een zogenaamd goodiebag buffet op tafels te maken en lege goodiebags uit te delen geeft u mensen de gelegenheid zelf te pakken waar ze behoefte aan hebben."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

  ‘Een composable infrastructuur’: lego voor de IT-afdeling
 Nederlander maakt zich zorgen om privacy, maar handelt daar niet naar
 Weg met de Data Protection Officer!
 

Gerelateerde nieuwsitems

 De meest trendy bestemming voor een meeting of event: Brooklyn
 Vertrouwen in event-marketing groeit
 Hoe zien Generatie X & Y de toekomst van beurzen en evenementen?
 Negen dingen die u niet moet doen als u een bedrijfsuitje organiseert
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Drie redenen waarom web accessibility nu uw aandacht verdient (3) 
Online shopper slaat 's avonds zijn slag (1) 
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa (1) 
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto (1) 
Bouw en civiele sector groeien fors  (1) 
Vrouwen overheersen mannen bij online aankopen (1) 
Een op drie werknemers shopt online tijdens werktijd (1) 
top10
Weg met de Data Protection Officer!
Stijging Britse werkzoekenden naar baan in de EU
Waarom spraakgestuurde apparaten de customer journey transformeren
Brabantse (tech)bedrijven populair onder bèta-talent
Arbeidsmarkt werkt door in loonafspraken
Robotisering voor veel bedrijven nog ver-van-mijn-bed-show
De lat moet hoger op het gebied van privacy
‘Een composable infrastructuur’: lego voor de IT-afdeling
Nederlander maakt zich zorgen om privacy, maar handelt daar niet naar
Vier best practices voor een transformatie van finance
meer top 10
vacatures
meer vacatures