zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Negen dingen die u niet moet doen als u een bedrijfsuitje organiseert

23 november 2010 - Iedere organisatie organiseert wel eens een (bedrijfs)evenement: een avontuurlijke teambuildingweekend, een inspirerend congres, het jaarlijkse personeelsfeest. Evenementen waarvan u wilt dat ze perfect verlopen. Voorkom daarom deze tien blunders, op een rij gezet door 6Minutes.be.

1. Alles zelf willen doen


Sommige evenementen zijn zo groot of complex dat u de organisatie ervan beter over kunt laten aan professionals. 

2. De verkeerde datum prikken

Organiseer geen evenement in de vakantieperiode of op een feestdag. U bespaart flink op de cateringkosten maar of dat nu helemaal de bedoeling is? 

3. Onvolledige gastenlijst
Niets zo gênant als belangrijke gasten vergeten uit te nodigen of hun namen verkeerd te spellen. Nee de tijd om uw gastenlijst samen te stellen én om die goed te controleren. 

4. Stuntelige uitnodiging
Vergeet niet te vermelden wanneer en waar het evenement plaatsvindt. Klinkt logisch, maar het zal u verbazen hoe vaak deze informatie vergeten wordt. Ook hier geldt: goed controleren! Een typefout is zo gemaakt en dan staat er wel een verkeerde datum vermeld of staat iedereen voor een verkeerde deur. 

5. De verkeerde locatie
Zowel een te kleine als een te grote ruimte zijn funest voor de sfeer. Controleer ook of alle benodigde faciliteiten aanwezig zijn (draadlos internet, muziek, eten, drinken, zitplaatsen, een garderobe, enzovoort) en of er voldoende parkeergelegenheid is. 

6. Het verkeerde eten
Kies een professionele cateraar die een vlotte bediening kan garanderen. Niemand wil lang wachten bij het buffet of op zijn drankje! Let op smaak en kwaliteit. U wilt niet uw hele of halve team een aantal dagen kwijt raken aan een voedselvergiftiging. 

6. Geen plan B hebben
Wat doet u als die bekende artiest niet op komt dagen? Werk altijd een plan B uit. 

7. Haperende apparatuur 
Zorg dat de apparatuur van goede kwaliteit is en werkt. Houd altijd een professionele technicus achter de hand die problemen snel op kan lossen. 

8. Low-budget fotograaf
Laat het fotograferen niet over aan een amateur. U kunt de foto’s niet overmaken immers. 

9. Een slechte financiële planning
Stel van tevoren uw budget vast en maak duidelijke, schriftelijke afspraken met uw leveranciers. Zo voorkomt u vervelende verrassingen achteraf.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Steun Terre des Hommes met uw bedrijfsuitje
 Bedrijfsuitje: een ontspannende of juist risicovolle onderneming?
 In zeven stappen naar een onvergetelijk bedrijfsuitje
 Speciaal bedrijfsuitje voor singles biedt kansen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10