zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Hoe zien Generatie X & Y de toekomst van beurzen en evenementen?

23 april 2013 - Transparantie, eerlijke informatie en gevoel van exclusiviteit. Of toch liever co-creatie, guided tours en kennis delen. Beurzen en evenementen zijn volop in ontwikkeling. Amsterdam RAI onderzocht de wensen en behoeften van de huidige en toekomstige generatie beursbezoekers. De uitkomsten laten zien hoe Generatie X (leeftijd: 35-50 jaar) en Generatie Y (leeftijd: 20-35 jaar) evenementen beleven en wat zij er zoeken.

‘Experience’ is het sleutelwoord, ‘event’ het woord van de toekomst; en elke generatie geeft daar z’n eigen invulling aan. Samen met TrendsActive en Ruigrok | NetPanel zette Amsterdam RAI de kenmerken en voorkeuren op een rij. Ter inspiratie voor alle professionals in het evenementenvak en interessant voor iedereen die (zich in) X of Y herkent. 



Volop in ontwikkeling
Het medium beurs / evenementen is volop in ontwikkeling. Begonnen als handelsplaats en plek voor productpresentaties, ontwikkeld het medium zich razendsnel tot de plaats waar fysieke communities gecreëerd worden. Zeker met de opkomst van virtuele ontmoetingen en toepassingen, lijkt de juiste vorm en inhoud van evenementen interessanter dan ooit. Organisatoren van beurzen, congressen en evenementen kijken nadrukkelijk naar de mogelijkheden om aan te sluiten op de technologische en maatschappelijke trends. Amsterdam RAI liet het onderzoeken en deelt haar inzichten graag. 

Insights over Generatie X&Y

De evenementbezoeker van vandaag wordt met name vertegenwoordigd door Generatie X en steeds meer door Generatie Y. Twee generaties die door hun opvoeding en maatschappelijke context zeer specifieke eigen ideeën, levensopvattingen en behoeften hebben.
Generatie Y verwacht een experience als ze naar een beurs gaan. Naast informatie ontvangen, willen ze vooraf, tijdens en na het evenement meedenken. Meedoen, co creatie en zichzelf kunnen verrijken en ontwikkelen, is het parool voor Generatie Y. Ze willen daarnaast zeker weten dat een bezoek de moeite waard is.
Ook Generatie X heeft specifieke wensen met betrekking tot een evenementbezoek. Ze willen van te voren weten wat ze tijdens het evenement kunnen verwachten. Vertrouwen is belangrijk voor Generatie X. Ze willen transparante, eerlijke informatie en het liefst zo persoonlijk mogelijk. Waar betalen ze precies voor en wat krijgen ze daar precies voor terug?

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Salaris belangrijkste reden om baan te kiezen
 De invloed van de Net-generatie en de dominantie van Google
 Negen dingen die u niet moet doen als u een bedrijfsuitje organiseert
 Generatie Y is helemaal niet zo anders
 
 
reacties
 
S. de Vrije  |   | 
13-02-2015
 | 
12:00 uur
''Transparantie, eerlijke informatie en gevoel van exclusiviteit.''

Transparantie en eerlijkheid, naar mijn mening zouden deze speerpunten bovenaan de agenda van iedere organisatie moeten staan!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10