zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Hoe zien Generatie X & Y de toekomst van beurzen en evenementen?

23 april 2013 - Transparantie, eerlijke informatie en gevoel van exclusiviteit. Of toch liever co-creatie, guided tours en kennis delen. Beurzen en evenementen zijn volop in ontwikkeling. Amsterdam RAI onderzocht de wensen en behoeften van de huidige en toekomstige generatie beursbezoekers. De uitkomsten laten zien hoe Generatie X (leeftijd: 35-50 jaar) en Generatie Y (leeftijd: 20-35 jaar) evenementen beleven en wat zij er zoeken.

‘Experience’ is het sleutelwoord, ‘event’ het woord van de toekomst; en elke generatie geeft daar z’n eigen invulling aan. Samen met TrendsActive en Ruigrok | NetPanel zette Amsterdam RAI de kenmerken en voorkeuren op een rij. Ter inspiratie voor alle professionals in het evenementenvak en interessant voor iedereen die (zich in) X of Y herkent. 



Volop in ontwikkeling
Het medium beurs / evenementen is volop in ontwikkeling. Begonnen als handelsplaats en plek voor productpresentaties, ontwikkeld het medium zich razendsnel tot de plaats waar fysieke communities gecreëerd worden. Zeker met de opkomst van virtuele ontmoetingen en toepassingen, lijkt de juiste vorm en inhoud van evenementen interessanter dan ooit. Organisatoren van beurzen, congressen en evenementen kijken nadrukkelijk naar de mogelijkheden om aan te sluiten op de technologische en maatschappelijke trends. Amsterdam RAI liet het onderzoeken en deelt haar inzichten graag. 

Insights over Generatie X&Y

De evenementbezoeker van vandaag wordt met name vertegenwoordigd door Generatie X en steeds meer door Generatie Y. Twee generaties die door hun opvoeding en maatschappelijke context zeer specifieke eigen ideeën, levensopvattingen en behoeften hebben.
Generatie Y verwacht een experience als ze naar een beurs gaan. Naast informatie ontvangen, willen ze vooraf, tijdens en na het evenement meedenken. Meedoen, co creatie en zichzelf kunnen verrijken en ontwikkelen, is het parool voor Generatie Y. Ze willen daarnaast zeker weten dat een bezoek de moeite waard is.
Ook Generatie X heeft specifieke wensen met betrekking tot een evenementbezoek. Ze willen van te voren weten wat ze tijdens het evenement kunnen verwachten. Vertrouwen is belangrijk voor Generatie X. Ze willen transparante, eerlijke informatie en het liefst zo persoonlijk mogelijk. Waar betalen ze precies voor en wat krijgen ze daar precies voor terug?

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 ICT’er werkt liever voor ICT-bedrijf
 Drie tips om uw werk los te laten op vakantie
 Grote kloof tussen digitale strategieën en digitale performance
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Salaris belangrijkste reden om baan te kiezen
 De invloed van de Net-generatie en de dominantie van Google
 Negen dingen die u niet moet doen als u een bedrijfsuitje organiseert
 Generatie Y is helemaal niet zo anders
 
 
reacties
 
S. de Vrije  |   | 
13-02-2015
 | 
12:00 uur
''Transparantie, eerlijke informatie en gevoel van exclusiviteit.''

Transparantie en eerlijkheid, naar mijn mening zouden deze speerpunten bovenaan de agenda van iedere organisatie moeten staan!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Toyota Camry (1) 
Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen? (1) 
Drie tips om uw werk los te laten op vakantie (1) 
Nederlander heeft liever geen expat als collega (1) 
Werknemers voelen zich te verantwoordelijk om zich ziek te melden  (3) 
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man (1) 
Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?  (1) 
top10
Drie tips om uw werk los te laten op vakantie
De fabel van transformationeel leiderschap ontkracht
Werknemer schaamt zich voor de manier waarop organisatie omgaat met klanten
Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?
Nederlander heeft liever geen expat als collega
Vrouwen fors minder benaderd door recruiters dan mannen
Een smart kantoor laat iedereen fijner, beter en veiliger werken
Vraag naar e-health experts stijgt explosief
Overheid loopt voorop in persoonlijke ontwikkeling
IT-professional staat open voor een nieuwe baan, maar wordt niet benaderd
meer top 10